بررسی اهمیت سن بنا در ویلاهای شمال

5 بهمن 1401
0 دیدگاه
ویلاهای شمال 544753432110

در فرایند ارزش‌گذاری یک ملک، فاکتورهای متعددی دخیل هستند که محاسبه سن بنا، یکی از این عوامل است. سن بنا از مواردی است که هر فردی که مایل به سرمایه‌گذاری در املاک است، نسبت به آن حساس بوده و ترجیح می‌دهد به صورت شفاف از وضعیت آن اطلاع یابد. در صورتی که قصد خرید ویلاهای شمال را دارید، طبیعتا ارزش‌گذاری ساختمان برای شما اهمیت دارد.

خرید ویلا در شمال یکی از سرمایه‌گذاری‌هایی است که تا حد بسیاری ضامن سپرده شماست، به همین منظور، زمانی که فردی اقدام به خرید ویلا در شمال می‌کند، ترجیح می‌دهد این سرمایه‌گذاری خود را از جهات متعددی مورد بررسی قرار دهد و انتظار دارد در قبال هزینه‌ای که پرداخت می‌کند، با مرغوبیت مطلوبی نیز پاسخ بگیرد. یکی از مواردی که به صورت نسبی با این موضوع ارتباطی تنگاتنگ دارد، همین موضوع سن بنا در ویلاهای شمال است. در صورتی که قصد خرید ویلاهای مازندران را دارید و می‌خواهید این فرآیند از هر نظر به نفع شما تمام شود، باید روش‌های تعیین سن ویلا در مازندران را بشناسید و ارزش‌گذاری ملک را به صورت صحیحی انجام دهید. این کار اغلب از عهده خود فرد خارج است و باید از افراد فعال و متخصص در این زمینه بهره ببرید. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

ویلاهای شمال 0465135452051

نحوه محاسبه سن ویلاهای شمال و بررسی اهمیت آن

حتما برای شما نیز این سوال پیش آمده که سن ساختمان از چه زمانی محاسبه می‌شود. در حالت عادی، برای یافتن سن بنا می‌توانید از شهرداری و یا همسایگان ملک در این رابطه جویا شوید و اطلاعاتی کسب کنید. روش‌های تعیین سن بنا و به تبع آن سن ویلاهای شمال، به چند صورت کلی است. برخی از افراد، مبدا را زمان پی‌ریزی در نظر می‌گیرند ولی بسیاری از مشاورین املاک، سن ویلاهای شمال را از زمانی حساب می‌کنند که پروانه ساخت صادر شده‌است. از طرفی افرادی هم هستند که سن بهره‌برداری برایشان مهم است، یعنی مدت زمان سکونت افراد در ویلاهای شمال در این روش مد نظر است. به اختصار می‌توان از این روش‌ها به عنوان سن واقعی، سن سندی و سن بهره‌برداری یاد کرد. گفتن این نکته نیز خارج از لطف نیست که بررسی مصالح بنا و برخی از قسمت‌های سازه، شما را متوجه سن تقریبی آن می‌کند. با اینحال، عمر مفید در ویلاهای شمال، از یکی به دیگری بسیار متفاوت است و هرگز عمر مفید و سن بنا با یکدیگر یکسان نیستند، مگر در مواردی بسیار خاص. حتما برایتان سوال پیش آمده که عمر مفید ویلاهای شمال چیست و چگونه محاسبه می‌شود. در ادامه به توضیح این موضوع می‌پردازیم.

ویلاهای شمال 7775541865741867418674186574185747468741

عمر مفید ویلاهای شمال و اهمیت آن

عمر مفید، فقط سن بنا را شامل نمی‌شود. یعنی علاوه بر اینکه شامل سن بنا است، به موارد دیگری نیز مرتبط است. احتمالا شما نیز، با ساختمان‌هایی مواجه شده‌اید که فرقی نمی‌کند چه قدر از زمان ساخت آن‌ها گذشته‌باشد، در هر حال، به همان قوت روز اول کار خود را به زیبایی هرچه تمام‌تر انجام می‌دهند.  دلیل اینکه برخی از ویلاهای شمال اینگونه عمل می‌کنند و هرچه قدر در طول زمان پیش می‌روند، دچار فرسودگی نمی‌شوند چیست؟

بگذارید این مثال را تعمیم به سایر مواردی بدهیم که مورد استعمال ما هستند، یعنی هر وسیله‌ای که مورد استفاده زیاد ما قرار دارد ولی گذشت زمان آن را مستهلک نمی‌کند. قطعا یکی از موارد، جنس متریال به کار رفته در وسیله مورد نظر است. در مورد ساختمان‌های مختلف، من جمله ویلاهای شمال نیز، این مورد صادق است و جنس و مرغوبیت مصالح ساختمانی مورد استفاده در این ساختمان‌ها، رابطه مستقیمی با عمر مفیدشان دارد. البته این فقط یکی از موارد است. پس یکی از روش‌ها این است که  اگر از مصالح درجه یک و مرغوب در ویلاهای شمال استفاده کنیم، بنا با فرسودگی مواجه نمی‌شود و در گذشت زمان، می‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای ما باشد و سرمایه‌گذاری را با ضرر مواجه نکند. در هر حال، مسائل مالی نیز در اینجا از اهمیت مخصوص به خود برخوردار هستند. در اینجا بررسی می‌کنیم که اهمیت سن بنا در قیمت آن چیست.

نحوه تاثیر سن ویلاهای شمال بر قیمت آن‌ها

در اینجا باید بگوییم که سن و عمر مفید ویلاهای شمال، حتما بر قیمت نهایی آن تاثیر دارد. می‌دانیم که عمر مفید یک ساختمان نهایتا 30 سال در نظر گرفته می‌شود. این به این معناست که هر قدر سن بنا از این میزان کمتر باشد، بنای نوسازتری است و به دنبال آن، قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. همین موضوع باعث می‌شود که افرادی که محدودیت بودجه دارند، به سراغ ساختمان‌های قدیمی‌تر بروند و مطابق با شرایط مالی خود دست به خرید ویلاهای شمال بزنند. البته این ساختمان‌ها غالبا درگیر هزینه‌های پنهان هم هستند، ولی این هزینه‌ها، اغلب در حدی نیستند که فرد از قیمت کمتر ساختمان چشم‌پوشی کند. در بیشتر مواقع، با خرید ویلاهای شمال که سن بیشتری دارند، فرد دستی به سر و روی ملک می‌کشد و ارزش آن را ارتقا می‌دهد. این خود می‌تواند نوعی سرمایه‌گذاری عاقلانه در خرید ویلاهای شمال باشد.

ویلاهای شمال 07894655314520

آیا سن بنا در دریافت وام و تسهیلات تاثیرگذار است؟

دریافت تسهیلات بانکی از عمده مواردی است که سن ویلاهای شمال بر آن تاثیرگذار خواهد بود. اگر شما از افرادی هستید که می‌خواهید از تسهیلات اینچنینی بهره ببرید، باید سن ساختمان را بیابید. بانک‌های مختلف، محدوده سنی متفاوتی برای ارائه تسهیلات خود در نظر گرفته‌اند که گاه ساختمان‌های قدیمی‌تر سود بیشتری از این قضیه می‌برند! ویلاهای شمال با سن کمتر و نوسازتر، مخاطبان خاص خود را دارند و افرادی هستند که فقط به داشتن ویلای نوساز می‌اندیشند، ولی دلایل متعددی مثل همین تسهیلات بانکی، باعث می‌شود برخی افراد به سراغ گزینه‌های قدیمی‌تر بروند.

ویلاهای شمال با سن زیاد و ویلاهای کلنگی مناسب چه افرادی است؟

اگر برای شما مهم است که درگیر هزینه‌های پنهان و … نشوید، بهتر است به سراغ ویلاهای نوساز بروید. ولی افرادی هستند که خرید ویلای کلنگی را به دلایلی ترجیح می‌دهند که البته همیشه هم بحث مادی و هزینه مطرح نیست! این کار برای بسیاری از افراد نوعی سرمایه‌گذاری است، یعنی این افراد با خرید یکی از ویلاهای شمال که سن زیادی دارد و به اصطلاح کلنگی است، آن را بازسازی می‌کنند و با قیمت بیشتری به فروش می‌رسانند. این کار سود مختص به خود را دارد و نوعی کسب درآمد برای آن‌ها محسوب می‌شود. پس همیشه هم اینطور نیست که افراد به دنبال ساختمانی نو باشند! هر کس با توجه به اهداف مالی و شرایط خود ممکن است به سمتی گرایش داشته‌باشد.

ویلاهای شمال 556622559874744555

خرید ویلا در مازندران

با تمام این توصیفات، اگر فردی قصد خرید ویلاهای شمال را داشته‌باشد، چه ویلای نوساز، چه ویلایی قدیمی و کلنگی، قبل از هرچیز باید بداند که بهترین راه اقدام چیست و بهترین روش برای خرید ویلاهای شمال چه روشی است. در این راستا، بهترین کار چیست؟ آیا افراد می‌توانند خودشان به صورت مستقیم وارد معامله شوند و مثلا یک آگهی فروش ببینند، مبلغ را بپردازند و صاحب ویلای مذکور شوند؟ باید بدانید که بازار املاک مثل هر معامله دیگری، ممکن است بستر فعالیت افرادی سودجو و حتی کلاهبردار باشد و شما با بی‌گدار به آب زدن ممکن است فقط سرمایه خود را از دست بدهید. اصلا بیایید فرض کنیم هیچ گونه کلاهبرداری هم صورت نگیرد، زمانی که شما آشنایی کامل با خرید و فروش ملک و یا منطقه مورد نظر ندارید، احتمال ضرر و زیان شما بسیار است. بازار املاک نیز مثل هر بستر سرمایه‌گذاری دیگری، متخصصین خود را دارد و آنالیزهای مربوط به خود را می‌طلبد.

پس اگر قصد خرید ویلاهای شمال را دارید و می‌خواهید بهترین نتیجه برای شما حاصل شود، باید قبل از هرچیز، به سراغ یک مشاور املاک معتبر در این حوزه بروید! در این راستا، ما در مشاورین املاک دکتر بخشی، با تیمی مجرب و با سال‌ها تجربه در زمینه خرید و فروش ویلا در مازندران، با شما هستیم که این مسیر را امن و آسوده بگذرانید. در صورتی که قصد آشنایی بیشتر با خرید و فروش ویلاهای شمال را دارید و می‌خواهید در رابطه با برج‌های ساحلی سرخرود، ویلا در خزرشهر، ویلا در دریاکنار، ویلا در خانه دریا و … بیشتر بدانید، پس درنگ نکنید و از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید تا بهترین مشاوره رایگان قبل از خرید را به شما ارائه دهیم.

جمع‌بندی

ویلاهای شمال نیز مثل هر ساختمان دیگری با فاکتوری مثل سن مواجه هستند و سنی مشخص دارند و از طرفی، یک سن مفید! این فاکتور برای افراد فعال در حوزه خرید و فروش ویلا و آپارتمان اهمیت زیادی دارد، چرا که در نهایت بر قیمت نهایی، میزان وام، هزینه‌های جانبی و پنهان، هزینه‌های بازسازی، میزان تقاضا و … تاثیر دارد. پس یکی از مواردی که افراد قبل از خرید ویلاهای شمال بررسی می‌کنند، سن این ساختمان‌هاست که روش‌های مختص به خود را دارد و هر کس هم سن بنا را از یک مبدا در نظر می‌گیرد. بهترین مرجع برای ارزش‌گذاری ساختمان، مشاورین املاک هستند که نه تنها مواردی مثل سن بنا را برای شما پوشش می‌دهند، بلکه، با دانش کافی در این زمینه، تمامی آنچه تضمین کننده یک خرید با کیفیت و رضایت بخش است را لحاظ نموده و برای شما به کار می‌گیرند. مشاورین املاک دکتر بخشی با سال‌ها تجربه در زمینه خرید و فروش ویلاهای مازندران، یکی از برترین مراجع در این حوزه است که رضایت مراجعین خود گویای همه چیز است.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه