ده مورد از معروف ترین ساختمان های پراگ

26 اسفند 1401
0 دیدگاه
پراگ 7589632587412233

پراگ یکی از شهرهای جمهوری چک می باشد که برخی از اصلی ترین معماری ها در اروپا را به خود اختصاص می دهد. سازه های این شهر در طول جنگ جهانی دوم آسیب جدی ندیدند. امروزه این ساختمان های نمادین بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جلب می کند. با قدم زدن در این شهر می توانید سبک های مختلف معماری اروپایی را مشاهده کنید. در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین و معروف ترین ساختمان های پراگ خواهیم پرداخت. تمامی این خانه ها و ساختمان های زیبا هنر دست معماران معروف و توانای گذشته می باشد.

پراگ 7589632587412233

خانه رقص

خانه رقص یکی از زیبا ترین ساختمان های سر به فلک کشیده در جمهوری چک می باشد. این ساختمان نماد معماری معاصر است که توسط فرانک گری و ولادو میلونیک در سال 1989 میلادی طراحی شده است.
امروزه از این هتل به عنوان یک هتل لوکس استفاده می شود و دارای غذاخوری در طبقه بالا، کافه و 21 اتاق شیک با چشم اندازهای خیره کننده از قلعه پراگ است. سالانه میلیون ها گردشگر کنجکاو برای مشاهده نحوه طراحی این سازه به این کشور می آیند.

این ساختمان بسیار زیبا به احترام دو رقاص معروف جمهوری چک، خانه رقص نامیده شده است. ظاهر و طراحی خاص این خانه موجب شده تا سازه نام برده محبوبیت فراوانی یافته و به شهرتی جهانی رسد. با یک جست و جوی ساده در دنیای بیکران اینترنت خواهید فهمید که این خانه در میان شاهکار های معماری قرار گرفته است‌.

برج پودری

برج پودری یکی از معروف ترین ساختمان های پراگ می باشد که در ابتدا به عنوان برج جدید شناخته می شد. این سازه مهم ترین ساختار در اواخر گوتیک پراگ است که در قرن پانزدهم تکمیل شده است.
ساختمان نام برده اولین بار به عنوان فروشگاه باروت و همچنین نقطه شروع در راهپیمایی پادشاهان چک به قلعه پراگ مورد استفاده قرار گرفت. این سازه قرون وسطایی تغییر نام داد زیرا از سال 1715 میلادی به بعد از آن به عنوان فروشگاه باروت استفاده می شد و امروزه فضای نمایشگاهی با عکس های لادیسلاو سیتنسکی را در خود جای داده است. گذشته از گشت و گذار و تماشای ظاهر خیره کننده این ساختمان، می توانید از گالری 186 پله بالا رفته و چشم اندازهای خیره کننده شهر قدیمی را تماشا کنید. بسیاری از افراد از سراسر جهان خواهان بازدید از این بنای فوق العاده زیبا و جذاب هستند.

برج پودری 78965266545836541354151

تئاتر ملی پراگ

این بنای تاریخی که در سال 1881 میلادی افتتاح شده است، یکی از باشکوه ترین تئاتر های جمهوری چک می باشد.
تئاتر ملی با کمک های عمومی مردم و اشراف ساخته شد، اما همان سالی که افتتاح شد آتش گرفت. با کمک های فراوان مردم در سال 1882 میلادی تئاتر دوباره بازسازی و بازگشایی شد. این سازه امروز نشان دهنده فرهنگ و هویت ملی مردم است. علاقه مندان تئاتر با گردهمایی در این مکان به خلق آثار هنری جدیدی می پردازند.

کلیسای جامع سنت ویتوس پراگ

این کلیسای جامع یکی دیگر از معروف ترین ساختمان های پراگ می باشد که بازدید از آن بسیار لذت بخش است. این عبادتگاه معروف در یک دوره 600 ساله ساخته و امروزه یکی از مشهورترین کلیساهای جامع در اروپای مرکزی است. کلیسای جامع سنت ویتوس بخشی از قلعه پراگ است. این مکان مقدس دارای کلیساهای کوچک و سالن اصلی است و در ارتفاع 316.6 فوت (96.5 متر) قرار دارد. برای تمامی افراد علاقه مند به دین و مذهب بازدید از این شاهکار معماری می تواند لذت بخش باشد.

برج پودری 7896332222555884444112555

برج تلویزیونی زیزکوف

این برج در ابتدا به دلیل معماری شوروی با انتقادات زیادی روبرو شد. سپس دیوید سرنا  هنرمند چک، آن را با مجسمه هایی از نوزادان خزنده تزئین کرد. این ایده درخشان تصور مردم را تغییر داد و امروزه این سازه 856.3 فوت (216 متر) بلندترین ساختمان در شهر است. سازه نام برده دارای مکان های آرامش بخش و نمای 360 درجه از محیط اطراف است.
این بنا دارای عرشه هایی است که آنتن ها و تجهیزات در آن قرار می گیرند. توصیه ما این است که اگر از این شهر بازدید می کنید، از این سازه غافل نشوید.

تالار شهر قدیمی

تالار شهر قدیمی یکی از محبوب ترین سازه های پراگ است که بازدید از آن می تواند تجربه های جدیدی را برای شما رقم زند.
اگرچه بخشی از سازه در سال 1945 میلادی در جریان قیام پراگ آسیب دید و هرگز بازسازی نشده است اما این معماری قرن 14 هنوز ویژگی های نمادین خود را حفظ کرده است. این برج تنها استحکام تاریخی شهر است که با ویلچر قابل دسترسی است و نماهای زیبایی از محیط اطراف دارد. در و دیوار های این تالار ظرافت و خلاقیت را فریاد می زنند. فرقی ندارد به کدام سبک معماری علاقه مند باشید بازدید از این سازه شما را متعجب خواهد کرد.

پراگ 89663322599874411255863256

صومعه استراهوف

صومعه استراهوف به عنوان یکی از معروف ترین ساختمان های پراگ در مکانی واقع شده که گسترده ترین آثار مذهبی و فرهنگی شهر از جمله نقاشی های روکوکو و باروک، هنر رودلفیان و طرح های گوتیک دیده می شوند.
این صومعه یک صومعه پیش سازشی قرن دوازدهمی است که نکات برجسته آن شامل تالار فلسفه کلاسیک طراحی شده با نقاشی های دیواری،  تالار الهیات باروک و کتابخانه کمیاب استراوف که شامل کره ها، نقشه ها و بسیاری از نسخه های خطی قدیمی است.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه