آیا با کد رهگیری ملک در خرید و فروش ویلا در شمال آشنا هستید؟

12 اسفند 1401
0 دیدگاه
ویلا در شمال 77896332584125584

خرید و فروش ویلا در شمال، مراحل قانونی مختص به خود را دارد و زمانی که شما قصد خریدی امن و یک سرمایه‌گذاری مطمئن در ویلاهای شمال را دارید، بی‌شک به دنبال این هستید که از قانونی بودن مراحل خرید ویلاهای شمال مطمئن باشید و از طرفی بدانید که در کنار یک خرید مطمئن، از یک سرمایه‌گذاری پر سود نیز برخوردار شده‌اید.

ویلاهای مازندران در میان ویلاهای شمال همواره گران‌بهاتر بوده‌اند و ارزش سرمایه‌گذاری در برخی از این ویلاها بسیار زیاد است، به نوعی که خرید ویلا در مازندران به یکی از پر سودترین و مطمئن‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌است.

در این زمینه،  قانونی بودن این خرید و فروش نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و دریافت کد رهگیری ملک، یکی از مواردی است که بر صحت قانونی بودن معامله شما دلالت دارد.

کد رهگیری املاک که در هر خرید و فروش املاک مورد نیاز است، از خرید ویلا در شمال گرفته تا غیره، برای این ایجاد شده‌است تا از تخلفات و جرائم مالی در این زمینه جلوگیری کند. در گذشته این کد وجود نداشت و یک کلاهبردار به راحتی می‌توانست ملکی را به چند نفر بفروشد، و غیر قابل استعلام بودن ملک در مدت زمانی کوتاه، باعث خرید زمان برای کلاهبردار می‌شد و فرد مورد نظر می‌توانست به راحتی با سرمایه‌ای کلان فرار کند!

پس در راستای حفاظت از حقوق خریداران، سامانه ثبت معاملات و مستغلات کشور، یک کد رهگیری برای ملک ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توان اطلاعاتی راجع به ساختمان مذکور نیز یافت.

در این نوشتار، بر آنیم که اطلاعاتی درمورد کد رهگیری ویلا در شمال به شما ارائه دهیم. این موضوع باعث می‌شود با روند خرید ویلا در شمال بیشتر آشنا شده و در مواجهه با کد رهگیری بدانید این آیتم برای چه چیز مناسب است.

در ادامه با ما همراه باشید.

ویلا در شمال 77896332584125584

کد رهگیری ویلا در شمال و خصوصیات آن

معاملات دیگر به روش‌های قدیمی انجام نمی‌شود و یا به ندرت این اتفاق می‌افتد، در همین راستا، لازم است که خریداران ویلا در شمال با روش‌های نوین خرید و فروش ویلا آشنا شده و با مفاهیمی مثل کد رهگیری ملک و … آشنا شوند.

کد پیگیری معاملات، برای افزایش امنیت این پروسه ایجاد شده‌است و با اثبات این موضوع که بسیاری از قراردادهای دستی فاقد اعتبار هستند، دولت برای افراد فعال در معاملات، کد پیگیری صادر کرد.

از آن پس، تمامی مشاوران املاک، ملزم هستند که تمامی معاملات خود را در این سامانه ثبت کنند، اعم از خرید و فروش، اجاره و …

پس از این کار، یک کد رهگیری مربوط به همان معامله به آن‌ها داده می‌شود. در واقع، سامانه مذکور، کد رهگیری خرید و فروش ویلا در شمال را به مشاور املاک می‌دهد و شما می‌توانید از طریق این کد صحت معامله و ملک را بسنجید.

در روش جدید مربوط به تنظیم مبایعه‌نامه، یعنی روش چاپی، در صفحه 4 آن یک کد 13 رقمی درج شده‌است. در صورتی که مشاور املاک مجربی در کنار شما باشد، پس از اینکه معامله خرید و یا فروش ویلا در شمال را ثبت کرد، این کد برای طرفین معامله ارسال می‌شود.

سوال کنونی این است که دریافت کد رهگیری در معاملات ملک و خرید و فروش ویلا در شمال چه مزایایی به همراه دارد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

ویلا در شمال 775563325599665874

 

دلیل دریافت کد رهگیری ویلا در شمال

شاید با خود بگویید که قضیه به این سختی‌ها هم نیست و می‌توان قولنامه‌ای دستی تنظیم کرد و سریع‌تر به خواسته خود رسید! با اینحال، با وجود پیشرفت بازار املاک و حرفه‌ای‌تر شدن خرید و فروش ویلا در شمال، تقریبا دیگر نمی‌توان کسی را یافت که بخواهد از مزایای داشتن کد رهگیری بی‌بهره بماند! قولنامه‌های الکترونیکی، مزایای زیادی برای طرفین دارند، مزایایی از قبیل:

1- پیگیری بی دردسر معامله

در اینجا شما با یک عدد مواجه هستید که قابلیت ردیابی دارد و برای مراجع قانونی و قضایی به رسمیت شناخته شده‌است. این خود اشاره به امن‌تر بودن خرید ویلا در شمال از این طریق دارد.

– 2امنیت خرید و فروش ویلا در شمال با این کد

بعد از اینکه در معامله یک ویلا در شمال، کد رهگیری دریافت کردید، دیگر نمی‌توانید برای آن معامله دیگری انجام دهید. این موضوع راه را برای سودجویان و کلاهبرداران بسته‌است و اگر هم معامله‌ای روی ملک مذکور به صورت غیر قانونی انجام شود، صاحب ملک کسی است که کد رهگیری دارد.

پس با بهره بردن از این روش، تا حد زیادی در امن بودن معامله، مثبت عمل کرده‌اید.

-3پیگیری وجه مورد انتظار

اگر خریدار ویلا در شمال، در موعد مقرر وجه مورد نظر را پرداخت نکند، شما می‌توانید با این کد رهگیری، از طریق مراجع قضایی اقدام کنید و موضوع را به صورت کاملا قانونی دنبال کنید.

4- امکان پیگیری تخلیه در زمان مقرر

اگر یک ویلا در شمال را اجاره داده‌اید، ممکن است بارها بر سر زمان تخلیه به مشکل برخورده باشید. در اینجا با داشتن کد رهگیری ملک، حکم تخلیه سریعا به شما تحویل داده می‌شود.

5- فسخ معامله!

فرض کنید بعد از معامله ویلا در شمال به هر دلیلی فروشنده بخواهد فسخ کند! برای مثال قیمت ملک بالاتر رفته‌باشد و بخواهد آن را با قیمتی بالاتر بفروشد و سند را به راحتی به شما انتقال ندهد. در اینجا کد رهگیری به کمک شما می‌آید. یعنی پس از اینکه این کد صادر شد، مالکیت ویلا در شمال انتقال یافته‌است و فروشنده نمی‌تواند به دلایل واهی تقاضای فسخ داشته‌باشد و انتقال سند انجام خواهد گرفت.

ویلا در شمال 775566322559988522144755

مراحل دریافت کد رهگیری املاک چیست؟

تا اینجای کار از مزایای داشتن کد رهگیری ملک گفتیم و قانع شدید که داشتن کد رهگیری برای ویلا در شمال از نداشتن آن بهتر است! حال می‌خواهیم بدانیم برای داشتن این کد باید چه مراحلی را طی کرد.

اگر مشاور املاک هستید، مشاورین املاک پس از ثبت نام در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، وارد سامانه می‌شوند و مراحل زیر را طی می‌کنند.

مدارک هویتی افراد و مدارک مالکیت ویلا در شمال به مشاور املاک داده می‌شود و طرفین معامله هر یک باید برای ثبت قرارداد، شاهدی با مدارک شناسایی داشته‌باشند.

پس از آنکه فرم پیش‌نویس قرارداد تکمیل شد، مشاور املاک، اطلاعات مربوطه را در سامانه درج می‌کند. پس از اینکه این اطلاعات تایید شدند، از قرار داد برای مشاور املاک و طرفین معامله پرینت گرفته می‌شود.

بارکدی در بالای صفحه قرارداد وجود دارد که حاوی تمامی مشخصات معامله مذکور است. و بارکد خوان علاوه بر مشخصات ملک و معامله، اطلاعات هویتی را نیز می‌خواند.

نحوه استعلام کد رهگیری ویلا در شمال

اگر می‌خواهید کد رهگیری ملک را رهگیری کنید، به سامانه ثبت معاملات املاک کشور بروید و با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری که در اختیار دارید به اطلاعات مورد نیاز دست خواهید یافت.

ویلا در شمال 7447786854168546894896418564168541867515

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه