چگونه با کمترین هزینه ویلای خود را دیزاین نماییم

8 اسفند 1401
0 دیدگاه
دیزاین ویلا 78468748674684684584875

برای داشتن فضایی خوب و دنج نیازی به صرف هزینه های بالا نخواهید داشت ، بلکه میتوانید با کم ترین هزینه زیباترین فضا را برای خود بوجود بیاورید .از گذشته تا کنون سازندگان ویلا، هزینه طراحی ویلا را یک هزینه بیهوده و مضاعف می‌دانستند. همواره سعی داشتند دیزاین ویلا با کمترین هزینه تمام شود. بنابراین این کار را به افرادی بی تجربه و البته تازه وارد می سپردند که در نهایت در هزینه ساخت ویلا صرفه جویی کنند. اما تجربه نشان داده است که این مسیر پشیمانی به بار می آورد. هزینه طراحی ویلا، یک برگ برنده برای شما خواهد بود. این یک مسئله کاملا ثابت شده و تجربی است. زمانیکه به عنوان خریدار وارد ویلایی شوید اولین مواردی جالب توجه شما احتمالا نمای آن، نقشه و دکوراسیون آن است. ممکن است فروشنده حرف از نمای مدرن و طراحی زیبای ویلای خود بزند. با این تفاسیر هزینه طراحی ویلا جز یک سرمایه گذاری کوتاه مدت است. شک نکنید که چندین برابر این سرمایه گذاری را باز پس خواهید گرفت.

دیزاین ویلا 5645346546121

راحتی و زیبایی ویلا ها مهم ترین اساس برای زندگی آرام در فضایی دنج و رویایی می باشد . ویلا های واقع در شمال همگی دارای نمایی سنتی ، زیبا و سرسبز هستند . آب و هوای پاکیزه شمال همگان را به خود جذب می کند ، شما همواره می توانید در این آب و هوای دلچسب و معتدل گیاهان زیادی را برای دیزاین ویلای خود پرورش دهید .
می توانید از میز و صندلی های چوبی  و سنتی فضای زیبایی را در حیاط ویلای خود ایجاد کنید ، همچنین شما با پرورش گیاهان رونده می توانید محوطه ای که صندلی های چوبی خود را قرار داده اید دلنشین و زیبا تر کنید .
پیشنهاد داشتن آلاچیق کوچک با دکوراسیون سنتی یا چیدمان به سبک مدرن نیز بسیار مطرح است ، امروزه داشتن آلاچیق از بارز ترین و پرطرفدار ترین ویژگی های ویلا است . شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید ویلاهای خود را دیزاین کنید که سبکی زیبا و جدید را برای خود به وجود بیاورید . شما همچنین نیز می توانید از گلدان های بزرگ و کوچک  به همراه گل های زیبا ، رنگی و خوشبو برای ویلای خود استفاده نمایید .

معرفی سبک هایی که هزینه کمی در دیزاین ویلا خواهد داشت

  1. استفاده از سبک سنتی کم هزینه ترین راه

سبک سنتی از سبک های ساده ، دلنشین و همه پسند می باشد که امروزه افراد زیادی را خود جذب کرده است ، همان طور که می دانید سبک های سنتی همیشه دارای سادگی و صمیمیت خاصی هستند که همگان به دنبال استفاده از آن هستند . شما می توانید از این سبک برای زیباتر جلوه دادن به یلای خود استفاده کنید همچنین این سبک هزینه نسبتا کمی را برای شما به وجود خواهد آورد . نهایت زیبایی در سبک سنتی به کار گیری از عناصر چوبی در کنار وسایلی دست بافت همچون گلیم ها و یا پارچه های سنتی و دستی استفاده کنید .

  1. استفاده از سبک مدرن در دیزاین ویلا

از ساده ترین سبک ها و کم هزینه ترین سبک هایی که می توانید با استفاده از آن ها ویلای خود را دیزاین نمایید ، سبک مدرن می باشد . ویلاهایی که به سبک های مدرن هستند همواره همانند سبک سنتی جذابیت های بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است .

  1. ویلا به سبک مینیمال

سبک مینیمال در بسیاری از کشور ها و همچنین ایران ، دارای محبوبیت های بسیاری است چرا که در این سبک تمامی عناصر و دکوارسیون المان ها در ساده ترین حالت و کم هزینه ترین شکل به کار رفته اند . سبک مینیمال امروزه در دکوراسیون و دیزاین ویلاهای سراسر جهان مورد پسند واقع شده است به طوری که حتی افرادی که در ویلاها و آپارتمان هایی با متراژ کوچک زندگی می کنند می توانند از این سبک برای دیزاین ویلا یا آپارتمان خود استفاده نمایند .

در کل باید گفت ویلاهایی که با سبک هایی ساده و کمترین هزینه ممکن دیزاین می شوند جذابیت های بالایی دارند . نا گفته نماند شما می توانید با استفاده از عناصر ساده و پر کاربرد جلوه ویلای خود را چندین برابر کنید . حتی می توانید با عوض کردن پرده های اتاق خود جلوه بسیار جدید و شادابی را به ویلای خود ببخشید . هر دیزاین و تغییری بر گرفته از احساسات و سلیقه شخصی هر فردی می باشد ، بنابراین تمامی تغییراتی که با عناصر کم هزینه در ویلای خود به وجود بیاورید بزرگترین دگرگونی را در سبک ویلای شما به وجود خواهد آورد .

دیزاین ویلا 498468468547846874

تغییر چیدمان یک دیزاین کم هزینه

یکی از ایده های دیزاین ویلا با کمترین هزینه، تغییر چیدمان وسایل ویلا است. جادویی به نام چیدمان، در واقع ایده‌ای بسیار ساده و روشی شگفت ‌انگیز و بدون هزینه برای تغییر دکور می باشد. این ایده بسیار کارساز و مقرون به صرفه نیز است. برای دیزاین ویلا با کمترین هزینه، بهتر است دست به کار شوید و تغییری درچیدمان خانه ایجاد کنید. تغییرات کوچکی مانند جابه‌ جا کردن مبلمان یا تلویزیون، تغییر محل تابلوها یا وسایل تزیینی چهره خانه شما را به کلی تغییر خواهد داد. گاهی با عوض کردن محل یک گلدان هم تغییر احساس می شود. با انجام این کارها دیگر نیازی به صرف هزینه ها اضافی نیست. به راحتی و با ایده کم های ‌خرج و خلاقانه دکوراسیون شکل و شمایلی جدید به خانه خود بدهید. تغییر دکوراسیون همیشه مستلزم هزینه‌های بالا نیست. گاهی با کمترین هزینه می‌توان بهترین نتیجه را گرفت

ممکن است خرید میز و صندلی برای شما هزینه زیادی را شامل شود پس میتوانید خودتان برای محوطه باغ ویلای خود میز و صندلی چوبی بسازید . حتی برای زیباتر شدن نمای صندلی ها کوسن های زیبا و کوچک درست کنید .

نورپردازی ایده ای کم هزینه برای دیزاین ویلا

نورپردازی از دیگر ایده های کم‌ هزینه، برای دیزاین ویلا است. نورپردازی روشی ساده در عین حال پربازده است. این ایده علاوه بر ویلا، در هر خانه ‌ای قابل اجرا است. اجرای نورپردازی با روش صحیح، می‌ تواند جلوه خاصی به محیط ببخشد. نورپردازی را می توانید دور لوسترها و مهتابی‌ ها یا پشت تلویزیون اجرا کنید. ممکن است گاهی به دلایل مختلف امکان چنین نورپردازی ‌هایی برای شما وجود نداشته باشد. راه های دیگری برای این کار وجود دارد. برای مثال آباژور یکی از همین راه‌ ها است. بهتر است خود را تنها به آباژور محدود نکنید. ایده جذاب دیگر چراغ‌ های رومیزی سنتی و زیبا که به صورت برقی قابل‌ استفاده هستند، یک راه عالی برای نورپردازی است. تعویض لامپ ها راه ‌حل بعدی برای این کار است. کاستن از نور محیط به مقدار کم، آن را متفاوت ‌تر جلوه خواهد داد.

تفکیک سبک سنتی و مدرن در دیزاین ویلا

در اغلب ویلا های امروزی وسایل دکوری در تلفیقی از سبک سنتی و مدرن می باشد. معمولا تلفیق وسایل دکوری نظم خاصی ندارد. اگر چه این سبک از چیدمان هم جذابیت و زیبایی خودش را دارد. اما برای ایجاد تغییر در دکوراسیون و دیزاین ویلا، بهتر است این بار شیوه متفاوتی را انتخاب کنید. به این منظور تنها کافی است وسایل امروزی و فانتزی را در بخشی از ویلا بچینید. همچنین قسمتی دیگر را با وسایل سنتی دیزاین کنید. با این تفکیک دکور خانه شما بدون هیچ هزینه‌ ای تغییر کرده است. به علاوه این روش توجه سلایق مختلف را به خود جلب خواهد کرد. در صورت کوچک بودن ویلای خود، بازهم می ‌توانید این تفکیک را انجام دهید. در ویلاهای کوچک، تنها کافی است یکی از دیوارهایتان را به این کار اختصاص دهید و آن را با وسایل سنتی تزئین کنید.

دکوراسیون باغ ویلا با کمترین هزینه

با روش های متفاوت و ایده های خاص و خلاقانه می توان دکوراسیون باغ ویلای خود را زیباتر کرد. دیزاین ویلا با کمترین هزینه و با استفاده از وسایل ساده و حتی دور ریختنی از جمله قوطی ها، چوب پالت، لاستیک های قدیمی و… بهترین روش است. برای مثال پالت یکی از وسایل به درد بخور در دکوراسیون باغ ویلا است. می توانید برای مسیر ورودی باغ ویلا  تخته ها و چوب های پالت که هزینه بسیار کمی دارند را تهیه کنید. ورودی محوطه با این روش طبیعی تر جلوه خواهد داد. می توان برای روشنایی و حتی نورپردازی باغ ویلا از شمع و چندین قوطی و کنف استفاده کرد. به کارگیری شمع های سنبل هندی بهتر است. این شمع ها علاوه بر زیبا بودن باعث آرامش هر فردی می شود. با استفاده از وسایل دوریختنی مثل گلدان و گل های رنگارنگ، دیوار باغ را زیبا نمایید.

دیزاین ویلا 45245345354

می توان لوسترها و چراغ های قدیمی غیر قابل استفاده، برای کاشت گیاهان به روش های جالب استفاده کرد. با انجام این کار می توانید با هزینه ای کم و ایده ای جذاب محوطه باغ ویلای خود را مدرن کنید. چیدن صندلی های قدیمی و سنتی برای استراحت در آلاچیق، از دیگر ایده های کاربردی است. استفاده از ساقه درختان برای کاشت گل از جمله مدرن ترین ایده ها برای تزیین دکوراسیون باغ ویلا است. این ایده در عین مقرون به صرفه بودن، بسیار شیک است. به علاوه می توان گیاهان را داخل شیشه های دوریختنی قرار داده و برای تزیین باغ استفاده کرد. کمدهای قدیمی و بلا استفاده، برای تزئین باغ و نیز نگهداری وسایل اضافه مورد مناسبی است. از قفس های خالی پرنده ها نیز می توان ایده گرفت. این قفس ها را در خانه باغ حلق آویز کنید. اینگونه از وسایل دور ریختنی، طرحی مدرن ایجاد کنید.

ایده های کم هزینه برای دیزاین حیاط ویلا

به منظور دیزاین ویلا با کمترین هزینه، می توان از کوره خانگی به جای باربیکیو استفاده کرد. برای این کار کافی است کوره ذغالی کوچکی را در زمین قرار دهید. کوره در سنگ ریزه ها قرار می گیرد و با گیاهان کم آبی مانند آویشن، اسطوخدوس، مریم طلایی، مریم ارغوانی و هسپوز، احاطه می شود. توجه داشته باشید که گیاهان را حداقل نیم متر دورتر از کوره قرار دهید. یک ننو در حیاط ویلا آویزان کنید. حتی تماشای ننو از گوشه ای از حیاط آرامش بخش و جذاب است. استفاده از این صندلی متحرک و مفرح، ایده ای آسان و به صرفه برای بیرون آمدن و لذت بردن از حیاط ویلا در تابستان است. برای نگهداری ننو باید از دو درخت بالغ استفاده کنید. رنگ ها بسیار جالب توجه هستند. می توانید میز حیاط ویلا را با گیاهان شاداب و رنگارنگ تزئین کنید.

گیاهان در دیزاین حیاط ویلا با کمترین هزینه

گیاهان و گل ها از مهم‌ ترین عناصری هستند که هویت باغ و حیاط شما را می ‌سازند. گیاهان مورد استفاده در محوطه‌ سازی بخشی از هزینه ‌های ساخت محوطه را شامل می ‌شوند. انتخاب و نگهداری درست این گیاهان در کاهش هزینه ‌ها اهمیت دارد. با به کارگیری چند ایده کوچک می ‌توانید در بخشی از هزینه‌ های محوطه ‌سازی حیاط ویلا صرفه ‌جویی کنید. از جمله ایده های کاربردی عبارتند از:

  • استفاده از گیاهان رونده برای پوشاندن دیوار.
  • انتخاب گیاهانی که نیاز به نگهداری کمتری دارند.
  • گیاهان خود را تکثیر کنید.
  • درخت میوه بکارید.

گیاهان رونده ممکن است تند رشد و یا کند رشد باشند. برای اینکه سطح دیوار سریع پوشانده شود باید گیاه رونده تند رشدی انتخاب کنید و در چند قسمت از امتداد دیوار آن را بکارید.گیاهان رونده بهترین انتخاب برای پوشاندن سطح نرده های محوطه هستند.

دیزاین ویلا 84874854685485415874857

گیاهان رونده برای پوشاندن دیوار

ممکن است خالی بودن نمای دیوار شمارا ناراحت کند و دوست داشته باشید فضای باغ ویلا شما با دیوار های زیبا تزیین شود . پیشنهاد ما به شما استفاده از گیاهان رونده برای پوشاندن دیوار می باشد .دیوار شما بسیار سرسبز  و زیبا خواهد شد ، اگر مایل هستید هرچه زودتر دیوارهای شما سبز و تزیین شوند میتوانید از رونده های سریع استفاده کنید . داشتن رونده برای زیبایی دیوار شما بسیار پیشنهاد عالی می باشد .

انتخاب گیاهانی با نگهداری کمتر

برای هزینه کمتر درزمینه نگهداری گیاه باغ ویلای خود میتوانید گیاهانی را انتخاب کنید که نیاز به نگهداری کمتر هستند . چون ممکن است تعدادی از گیاهان خراب شوند یا حتی پژمرده شوند با اینکار شما نیاز نخواهید داشت همیشه گیاه جدید بخرید و جایگزین گیاه قبلی کنید . گیاهانی همانند کاکتوس و گیاهانی از همین خانواده که نیاز به مراقبت کمتر دارند و از بین نخواهند رفت .

پیشنهاد ما برای دیزاین باغ ویلای شما

  • استفاده از لاستیک های ماشین دور ریختنی به عنوان گلدان
  • استفاده از علف و گیاهان رونده برای سبز کردن کف باغ ویلا به جای چمن مصنوعی

کلام آخر

همیشه لازم نیست برای انجام دیزاین هزینه های بالای و هنگفتی صرف کنید. دیزاین ویلا یک کار هیجان انگیز و خلاقانه است که می ‌توانید با طراحی و اجرای آن لذت ببرید. امروزه بسیاری از سازندگان ویلا در حال حاضر، مبالغ بسیار زیادی را بابت هزینه طراحی ویلای خود می ‌پردازند. در حالیکه با کمی فکر و خلاقیت می ‌توانید هزینه‌ های اجرای دیزاین ویلا را کاهش دهید. برای داشتن ویلایی شیک نیازی نیست حتما وسایل مارک دار و برند خریداری کنید. شما می توانید با خرید از ارزان فروشی ها، ویلای شیک و زیبا داشته باشید. با صرف کمترین هزینه می توانید سقف را با رنگی متفاوت از رنگ دیوار‌ها رنگ کنید. همچنین می توانید از کاشی‌ های دکوراتیو برای ایجاد بافت متفاوت در سقف‌ اتاق استفاده کنید. راهکار هایی که در این مطلب بیان شد به شما در دیزاین ویلا با کمترین هزینه کمک خواهد کرد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه