رقابت چالش برانگیز ویلا و برج ساحلی در مازندران

8 اسفند 1401
0 دیدگاه
برج ساحلی 4596485845967849687496789678496

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

استان زیبای مازندران، نگینی است در سرسبزی شمال کشور که طبیعت بکر، زیبا و فرح بخش آن از یک سو و ویلاهای جای گرفته در آغوش این طبیعت از سوی دیگر، جاذبه‌ای منحصر به فرد برای این استان محسوب می‌شوند. در این میان خرید ویلا در مازندران به تنهایی موضوع مورد بحث و مورد علاقه سرمایه‌گذاران و خریداران ویلا در شمال کشور نیست و برج ساحلی در مازندران نیز به موضوعی بحث برانگیز و پر طرفدار در این حیطه تبدیل شده‌است. به ویژه در سال‌های اخیر که علاقه به ساخت برج‌های ساحلی در میان افراد فعال در این زمینه بیشتر شده‌است و از آن سوی از ویژگی‌های ممتاز یک ویلای درجه یک در مازندران نیز نمی‌توان چشم برداشت.

در این نوشتار از سایت دکتر بخشی، به دنبال بررسی تفاوت‌های ویلا وبرج ساحلی در مازندران بوده و مزایای هر یک را بررسی می‌کنیم، اینکه چه اتفاقی باعث می‌شود به دنبال ساخت برج برویم را از نظر گذرانده و ویژگی‌های زیست محیطی هر یک را نیز بررسی خواهیم کرد.

اگر قصد خرید و فروش برج ساحلی در مازندران و یا ویلا در شمال کشور را دارید با ما همراه باشید.

برج ساحلی 7745698585447

یکی از مناسب ترین مواردی که می توان با ریسک کمتری سرمایه گذاری نمود، حوزه املاک و خرید زمین می باشد. امروزه توجه زیادی به خرید و فروش ملک بخصوص در شمال ایران یعنی مازندران می شود.

امکانات خرید برج ساحلی در مازندران

امکاناتی از جمله مجموعه ورزشی، رستوران و لابی، فضایی برای سرگرمی و بازی کودکان در کنار مهد کودک برای مراقبت از کودکان و … در این برج ها و هتل ها می توان یافت از مزایای برج ساحلی در مازندران هستند. وجود امکاناتی که اشاره کردیم باعث می شود زندگی راحتری داشته و به علاوه باعث می شود به راحتی بتوان در زمان صرفه جویی نمود. معضلاتی مانند ترافیک، زمان هایی که برای خرید لوازم و یا رفتن به مکان های ورزشی باید هدر رود و … در این برج ها مرتفع شده است. با خرید برج در سرخرود غیراز بهره مندی از بهترین آب و هوا و مزایایی از این قبیل می توانید به صورت رایگان از این امکانات نیز به نحو بهینه استفاده نمایید. هرچند در بسیاری از برج ها، ساکنان مجبور به تحمل هزینه ای از این بابت شوند.

یکی از مزایای برج ساحلی در مازندران ، امکان فروش سریع واحد های آن می باشد. به همین دلیل دیگر نگرانی بابت فروش آن نخواهید داشت. معمولا سرمایه مورد نیاز خرید برج در سرخرود و قیمت برج را بر اساس نوع منطقه ای که در آن قرار دارد، تعیین می کنند.

تراس : تراس یکی دیگر از قسمت هایی است که در خرید برج در سرخرود باید دقت نمود. زیرا یکی از نیازهای مهم هر منزل وجود تراس است.

استخر، سونا، جکوزی و باشگاه ورزشی : یکی از امکانات ویژه در برج ها، وجود استخر، سونا و جکوزی و نیز محلی برای انجام فعالیت های ورزشی می باشد. بهتر است دقت نمایید که در این اماکن از وسایل ورزشی باکیفیت و مورد اطمینان استفاده شده باشد.

لابی : لابی برج یا هتل یکی از اولین مکان هایی است که بیننده با آن مواجه می شود. فضای مجهز و شیک آن باعث ایجاد حس خوبی در فرد خواهد شد و از مزایای برج ساحلی در مازندران به شمار می آید. همچنین در لابی، نگهبانی نیز قرار دارد که باعث ایجاد حس آرامش و امنیت در خریدار خواهد شد.

برج ساحلی 979789797896787965879

 

دلایل شکل‌گیری برج و برج ساحلی

فرض کنید قصد سرمایه‌گذاری در حیطه املاک در مازندران را داشته و یا نه می‌خواهید برای خود ویلایی در شمال کشور بخرید. به احتمال زیاد پس از بررسی موارد مربوط به ویلا در مازندران، به خرید ویلا در مازندران ترغیب خواهید شد ولی از طرف دیگر برج‌های ساحلی سرخرود را از نظر گذرانده و انتخاب آن‌ها نیز برایتان وسوسه به دنبال خواهد داشت. در اینجا قبل از انتخاب هر یک از این موارد به احتمال بسیار زیاد به جست و جوی تفاوت‌های ویلا و برج ساحلی خواهید پرداخت و این موارد را بررسی خواهید کرد.

اگر بخواهیم قدری موشکافانه به تفاوت ویلا و برج ساحلی در مازندران بپردازیم، بهتر است نگاهی به تاریخچه برج و دلایل شکل‌گیری آن داشته باشیم.

در رابطه با برنامه‌ریزی کاربری‌های زمین در قرن بیستم، به ویژه اوایل قرن بیستم و به دنبال عقاید لوکوربوزیه مبنی بر اینکه الگوی کم طبقه برای مسکن منجر به هدر رفتن زمین می‌شود، ساختمان‌هایی بلند که در فضای سبز پراکنده شده باشند، راه حلی کارا بود که برای الگوی مسکن پیشنهاد شد.

در این راستا، این ساختمان‌ها می‌بایست تمامی ویژگی‌های یک مسکن خوب را برآورده می‌کردند و باید از نظر تامین تهویه و نور مناسب پیشتاز می‌بودند و در عین حال از جدیدترین فنون ساختمان‌سازی نیز بهره می‌بردند.

برج‌های ساحلی در ادامه همین روند و در راستای الگوی حفظ زمین شکل گرفته‌اند و وجود آن‌ها با توجه به پیشرفت روزافزون جمعیت کاملا قابل توجیه است. با روند رو به رشد زندگی ماشینی و البته وسایل نقلیه شخصی، این برج‌ها می‌توانند راهکاری مناسب برای تمرکز ساخت وساز و حفاظت از زمین باشند و تخریب محیط زیست را نیز تا حدودی تعدیل کرده و در صورت طراحی و ساخت مناسب، به زیبایی طبیعت نیز بیافزایند. برجهای ساحلی سرخرود در تمام این سال‌ها تلاشی درخور در راستای نکاستن از زیبایی‌های طبیعی مازندران داشته‌اند.

مزایای برج ساحلی در مازندران

همانطور که گفتیم یکی از مزایای خرید برج ساحلی در مازندران کمک به حفظ مطلوب زمین است. از طرفی، ساخت مسکن در ارتفاع رفته رفته می‌تواند جمعیت رو به رشد را پوشش داده و تنوعی در امر ساخت و ساز باشد.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاری در خرید و فروش برج ساحلی در سرخرود، صرفه اقتصادی بسیار بالایی خواهد داشت، چرا که دید تجاری به برج‌های ساحلی رواج بیشتری داشته و سرمایه‌گذاری در آن منطقی به نظر می‌رسد.

از طرف دیگر، با خرید برج ساحلی در مازندران، شما تمامی امکانات لازم برای یک زندگی مرفه در یک مجموعه را خواهید داشت. بسته به میزان لوکس بودن طراحی برج ساحلی، امکانات بیشتری نیز خواهید یافت.در بهترین برج‌های ساحلی جهان هرگونه امکاناتی که برای رفاه حال افراد یک محله باید در نظر گرفت، به صورت یکجا در مجتمع مسکونی مورد نظر جای داده شده تا رفاه حال افراد تضمین و تامین شود.

مورد دیگر مسئله تامین دید و منظر شگفت‌انگیز به طبیعت زیبا و سرسبز مازندران است، قطعا منظره رو به روی یک برج و در طبقات، چیزی خارق‌العاده خواهد بود. تماشای طلوع و غروب آفتاب زمانی که در کنار پنجره برج ساحلی خود در مازندران نشسته‌اید و از ارتفاعی که گویی تمام زمین آن منطقه را در اختیار دارید، این خود بی‌شک یکی از لذت‌برانگیزترین خاطرات شما خواهد بود.

برج ساحلی 74566998775465478مزایای ویلا در مازندران

اما برج و برج ساحلی در مازندران هرگز به حذف ویلا منجر نخواهد شد، چرا که خرید ویلا در مازندران مخاطبان بسیاری دارد که آن‌ها را به سمت ویلاهای جذاب این استان خواهد کشاند.

به ویژه خرید ویلا در خزرشهر، دریابیشه، دریا کنار و دیگر شهرک‌های ساحلی مازندران که همیشه شهره عام و خاص بوده‌اند و نقشی پر رنگ در حیطه ویلا در مازندران ایفا می‌کنند.

قاعدتا مزایای ویلا را می‌دانیم ولی این‌بار مزایای ویلا را در کنار برج بررسی خواهیم کرد. قبل از هرچیز طبیعت انسان گرایش به زندگی در خانه‌های ویلایی را دارد. از دیرباز خانه و حیاط دو مفهوم جدا ناپذیر بوده‌اند به ویژه برای طبع و سرشت ایرانیان، چه برسد که با طبیعت سرمست کننده مازندران نیز رو به رو باشیم و بخواهیم بین ویلا و برج یکی را انتخاب کنیم.

ولی با پیشرفت جوامع، تغییر سلایق و ظهور کردن نسل‌های جدید نمی‌توان این مورد را تعمیم داد و علاقه به برج ساحلی در بین برخی از افراد می‌تواند بسیار بیشتر از علاقه به ویلا باشد. با اینحال مواردی مثل دردسر نداشتن طبقات، راحت بودن تامین ایمنی سازه‌ای، حفظ منظر شهری با مخدوش نکردن آسمان توسط ساخت و ساز اشتباه، امکان مانور بیشتر روی پلان خانه‌ها و داشتن تیپ مختلف پلان، سازگاری بیشتر با طبیعت شمال کشور و … را می‌توان مزایای ساخت ویلا در شمال کشور دانست.

البته با روی کار آمدن برج باغ‌ها در صنعت ساخت و ساز ممکن است این حیاطها را بتوان در ارتفاع نیز تامین و تعبیه کرد، ولی بی‌شک کیفیت حیاطی برآمده از دل زمین را نخواهد داشت.

بهترین شهرها برای خرید ویلا و برج ساحلی

در اینجای کار ممکن است به دنبال بهترین شهرهای شمال کشور برای خرید برج ساحلی باشید. شاید بتوان برج‌های ساحلی سرخرود را یکی از بهترین‌ها در این امر دانست. در واقع سرخرود بستری است که در دل سبز خود انواع مناسبی از ویلا، برج ساحلی را در کنار طبیعتی تکرار نشدنی جای داده‌است.

با خرید برج ساحلی در سرخرود از یک طرف به طبیعت ناب سرخرود دسترسی دارید و از سوی دیگر، از اقامت خود در مازندران لذت خواهید برد. طبیعت سرخرود معرف حضور همگان است و جنگل و دریا در آن با هم پیوندی زیبا دارند.

از طرف دیگر مازندران بهترین ویلا شهرها و بهترین نوع از شهرک‌های ساحلی را نیز در خود جای داده است. وقتی به سراغ استان مازندران می‌روید، در حقیقت دغدغه چندانی برای انتخاب شهر مناسب ویلا یا برج ساحلی خود نخواهید داشت چرا که بستر مناسب این منطقه به خودی خود بهترین مکان‌ها برای ساخت ویلا و برج ساحلی را فراهم آورده‌است.

 

 

برج ساحلی 68643658469874

 

نکات طراحی برج ساحلی

یکی دیگر از مواردی که در رابطه با برج ساحلی مطرح می‌شود، نکات طراحی اصولی آن است. در واقع اگر برج ساحلی از طراحی مناسب و با کیفیتی برخوردار نباشد، مهم نیست در مازندران و یا هرجای دیگری آن را طراحی کرده باشید، رضایت مخاطب جلب نخواهد شد و شما تا حدود بسیاری ضربه خواهید خورد.

اگر بخواهیم از نکات و اصول طراحی برج ساحلی در مازندران بگوییم، پیش از هرچیز باید به مطالعه بستر طرح اشاره کنیم. مطالعاتی در زمینه بستر کلی طراحی مثل خاک، جهت تابش خورشید، باد، رطوبت و … و البته مطالعاتی پیرامون خواسته‌های کارفرما و اینکه حالت بهینه را چگونه می‌توان تامین کرد تا هم به بهترین طراحی و هم بیشترین سودآوری دسترسی داشته باشیم.

بسته به خواسته کارفرما حجم، طراحی پلان و تعداد طبقات برج ساحلی در مازندران می‌تواند موارد متعددی را در بر بگیرد، ولی توصیه ما این است که در تمامی این موارد، به ویژه حجم کلی کار، طبیعت حساس شمال را در نظر گرفته و از مخدوش کردن چهره طبیعت بپرهیزید. در طراحی برج، اغلب پلان تیپ برای طبقات، کار تاسیسات و سازه را راحت‌تر می‌کند ولی این به معنی این هم نیست که نمی‌شود تیپ‌های مختلفی از پلان داشت.

تا حد امکان از نماهای مناسب مازندران استفاده کنید و در طراحی برج ساحلی نما شاید حساس تر از ویلا نیز باشد، چرا که با ارتفاع و خودنمایی بیشتری همراه است و چشم‌گیری بیشتری دارد.

تعبیه استخرهایی ویژه در برج ساحلی می‌تواند جذابیت آن را دو چندان کند و در کنار آن امکاناتی مانند سالن ورزش، سونا و جکوزی نیز چیزی است که جاذب بسیاری از افراد خواهد بود.

قطعا خرید و فروش برج ساحلی در سرخرود، یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌های شماست اگر در این راستا از کمک افراد خبره و مجرب بهره‌مند شوید. در همین راستا، تیم دکتر بخشی با سال‌ها تجربه در زمینه سرمایه‌گذاری در خرید و فروش ویلا و برج ساحلی در مازندران، همراه شماست تا تجارب سال‌ها خدمت در این حوزه را در اختیار متقاضیان گرامی قرار دهد. پس پیش از هر تصمیمی از طریق راه‌های ارتباطی معرفی شده با ما در ارتباط باشید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/06/23

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه