خرید یا اجاره کلبه وسط جنگل را پیشنهاد می دهیم

18 اسفند 1401
1 دیدگاه
کلبه وسط جنگل 49649848546854848447

همه ما گاهی از زندگی پرمشغله و تکراری شهری خسته می شویم و دوست داریم به دل طبیعت پناه ببریم. شاید در این زمان بهترین کاری که می توان کرد تدارک یک سفر آن هم به شمال کشور باشد. اما یکی از دغدغه هایی که در این زمینه وجود دارد، یافتن مکانی امن و مناسب جهت اقامت در این منطقه می باشد.امروزه وقتی صحبت از ویلای جنگلی که میشود تصور اکثر افراد داشتن کلبه ای چوبی در دل جنگل می باشد .اینکه کلبه ای در وسط جنگل داشته باشید و ساعاتی را در آن استراحت کنید ، بسیار هیجان انگیز و لذت بخش می باشد .داشتن کلبه جنگلی در شمال بهترین گزینه و پیشنهاد برای افرادی است که علاقه زیادی به داشتن ویلا در دل جنگل دارند . و میخواهند از سرسبزی و شادابی و طراوت آن بهره مند شوند .

برخی از افراد ویلاهای مدرن و بزرگ را انتخاب می کنند. اما بسیاری از مسافران ترجیح می دهند تمام این مدت را در دل طبیعت بگذرانندو ترجیح آنها خرید یا اجاره کلبه وسط جنگل است. اگر شما هم جزو دسته دوم هستید پیشنهاد می کنیم به فکر اجاره یک کلبه در وسط جنگل باشید. یا حتی فراتر از آن، یک کلبه در وسط جنگل بخرید تا هر زمان که دلتان خواست به آنجا بروید. با ما همراه باشید تا شما را با انواع کلبه های جنگلی و همچنین مزایا و معایب اقامت در آن آشنا کرده و در نهایت به مقایسه اجاره کردن یک کلبه با خریدن آن بپردازیم.

کلبه وسط جنگل 8575512332

زندگی در ویلاها و آپارتمان ایمن می باشد به همین خاطر افراد به دنبال خرید ویلاها و یا آپارتمان ها هستند . اما در مقابل افرادی وجود دارند که خرید کلبه جنگلی از علاقمندی ها  و بقولی فانتزی های آن ها محسوب می شود . از معایت کلبه های جنگلی می توان به خطرناک بودن مسیر و طولانی بودن مسافت اشاره نمود . چرا که در فصول سرد سال بارندگی و سرما جاده های جنگلی را لغزنده خواهد کرد و ممکن است خطرناک باشد .

کلبه های جنگلی معمولا فاصله ی بسیار زیادی از مراکز خرید و امکانات رفاهی دارند . در واقع اگر از آن دسته افراد هستید که تمامی امکانات را آماده و در دسترس میخواهید ، خرید کلبه جنگلی انتخاب مناسبی برای شما نیستند. همان طور که پیش تر اشاره کردیم ، در فصول سرد سال که با بارش های سنگین برف مواجه میشویم ، جاده های منتهی به کلبه های جنگلی مسدود شده ، و دسترسی به آن ها مشکل میشود. در نتیجه اگر قصد خرید کلبه جنگلی دارید ، علاوه بر در نظر گرفتن این نکته ، از بابت سیستم گرمایشی مناسب ویلا ، اطمینان حاصل کنید.

همچنین لازم به ذکر است در مقابل تمامی ویژگی هایی که کلبه های جنگلی در خود جای داده اند نمی توان از فضای سبز و بی کران آن ها چشم پوشی نمود . جنگل منطقه ای سرسبز و تاشایی است ، درختان از عناصر زیبایی و سلامت روحی به حساب می آیند ، از این زندگی در کلبه های جنگلی تجربه متفاوتی را برای شما رقم خواهد زد .

مزایای خرید یا اجاره کلبه چوبی وسط جنگل

همانطور که گفتیم امروزه خرید یا اجاره یک کلبه در وسط جنگل به خرید و اجاره یک ویلا در وسط شهر ترجیح داده می شود. این امر نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان نیز رایج شده است. سکونت در یک کلبه جنگلی هر چند برای زمانی کوتاه مزایای فراوانی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تحقق رؤیاهای کودکی: همه ما در کودکی آرزو داشتیم که در یک کلبه وسط جنگل زندگی کنیم. سرسبزی و زیبایی طبیعت جنگل را از نزدیک و با تمام وجود حس کنیم. اگر شما هم همیشه چنین رؤیایی در سر داشتید و هنوز هم دوست دارید زندگی در دل طبیعت را حداقل برای چند روز تجربه کنید، وقتش است که این رؤیا را تحقق بخشید. برای این کار کافیست مدتی در یک کلبه چوبی زیبا در میان جنگل مستقر شوید.
  2. دور شدن از زندگی تکراری و پر مشغله شهری: امروزه تمام اعضای خانواده درگیر کارهای فردی و اجتماعی مختلفی هستند. این امر موجب ایجاد خستگی مفرط جسمی و روحی در بزرگسالان و حتی کودکان می شود. ما به شما پیشنهاد می کنیم برای اینکه خودتان را حسابی شارژکرده و با انرژی مضاعف به زندگی و کار خود باز گردید به دل طبیعت پناه ببرید. شاید اقامت چند روزه در یک کلبه وسط جنگل تنها راه فرار از زندگی پرمشغله و خسته کننده شهری باشد.
  3. چشیدن لذت زندگی در طبیعت شمال: هر کسی دوست دارد برای مدتی کوتاه، زندگی مردم مناطق مختلف کشور را تجربه کند. مخصوصا کسانی که در دنیای پر از به اصطلاح تکنولوژی امروزی هنوز هم یک زندگی ساده و سنتی در کلبه ای کوچک و مکانی دنج دارند. اما آیا فکر می کنید تنها با سفر به شمال کشور و اقامت در یک ویلای لوکس می تواند پاسخگوی این نیاز شما باشد؟ حتما پاسختان منفی است. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم به فکر اجاره یا خرید یک کلبه وسط جنگل باشید تا به درک واقعی از چنین زندگی لذت بخشی برسید.
  4. لذت بردن از هوای تازه: مطمئنا یکی از دلایل مسافرت به شمال، استفاده از هوای پاکیزه و دلپذیر آن است. پس چه بهتر، مکانی که برای اقامت و استراحت انتخاب می کنید هم سرشار از اکسیژن و هوای تازه باشد. این مکان جایی نیست جز یک کلبه چوبی کوچک در دل جنگل و در مجاورت درختان سرسبزی که همواره اکسیژن تازه برای ریه های شما تولید می کنند.
  5. هزینه کمتر: همیشه یکی از مسائل دخیل در تصمیم گیری ها، هزینه ها و مسائل اقتصادی می باشند. حقیقت این است که فرقی ندارد که بخواهید کلبه ای را اجاره کنید یا آن را بخرید. مهم این است که در هر حال هزینه کمتری نسبت به اجاره یا خرید یک ویلا خواهید پرداخت. هر چند باید دقت کنید که شرایط و امکاناتی که برای انواع مختلف کلبه های جنگلی در نظر گرفته شده است نیز در تعیین قیمت آنها دخیل است.

کلبه وسط جنگل 6458469859859

کلبه جنگلی، نقطه تلاقی زندگی مدرن و سنتی

اگر تجربه زندگی در یک کلبه جنگلی را ندارید شاید با شنیدن نام آن فکر کنید کلبه ای قدیمی و بدون هیچ امکاناتی است که تنها زیبایی آن، طبیعت اطرافش می باشد. اما باید بگوییم که امروزه کلبه های بسیار زیبایی در دل جنگل ساخته می شوند که از طراحی ها و معماری های سنتی و زیبا در ساخت آنها استفاده شده است. برخی یک طبقه و برخی دو طبقه و یا دوبلکس هستند. تمام امکانات مدرن زندگی از تجهیزات حمام و دستشویی و آشپزخانه گرفته تا هال و پذیرایی در این کلبه ها موجودند آن هم با ظاهری سنتی و زیبا. در ضمن تمام مسائل امنیتی نیز در ساخت کلبه در وسط جنگل نیز در نظر گرفته شده و رعایت می شوند. در یک کلام می توان گفت، یک کلبه جنگلی نقطه تلاقی زندگی پیشرفته امروزی با معماری ها و زندگی سنتی قدیمی است.

توجه به امنیت کلبه جنگلی مورد نظر

برای خرید یا اجاره کلبه جنگلی شما باید نکاتی را حتما در نظر داشته باشید . به عنوان مثال یکی از ویژگی های بارز جنگل ها داشتن حیوانات در فضای باز آن می باشد . شما برای خرید یا اجاره باید به آن دقت کنید که کلبه مورد نظر دارای حصار یا دیوار باشد چراکه حریم خصوصی شما حفظ شود .

کلبه وسط جنگل 44242454221231

معایب کلبه وسط جنگل

کلبه در وسط جنگل در کنار مزایای فراوانی که دارد، ممکن است ایراداتی هم داشته باشد. هر چند که این معایب در برابر مزایای آن قابل چشم پوشی هستند. از جمله این معایب دور بودن از داخل شهر و دسترسی کمتر به امکانات شهری از قبیل فروشگاه ها و… می باشد. هر چند که برخی از ویلاها هم ممکن است در حاشیه شهر قرار داشته و ایراد را داشته باشند. خوشبختانه با وجود وسیله های نقلیه عمومی و خصوصی، این موضوع دیگر به عنوان یک مشکل مطرح نمی شود. از معایب دیگر کلبه های جنگلی این است که اقامت در یک کلبه وسط جنگل در ماه های سرد سال سختی های خاص خود را در پی دارد. اما در فصل بهار و تابستان و اوایل پاییز، هوای ایده آل برای اقامت دارد.

یک کلبه وسط جنگل بخریم یا اجاره کنیم؟

اینکه بهتر است کلبه جنگلی را اجاره کنید یا بخرید به عوامل متعددی بستگی دارد. شرایط اقتصادی، نیازها و سلایق اعضای خانواده، تعداد سفرهایی که در طول سال به شما دارید و عواملی از این قبیل در تصمیم گیری شما بسیار مؤثر هستند. خرید و اجاره را از چند نظر مختلف با هم مقایسه می کنیم. در نهایت، این شما هستد که باید طبق معیارهای شخصی خود بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

کلبه وسط جنگل 4354521531321321

محل اقامت همیشه در دسترس

یکی از محاسن خرید کلبه در وسط جنگل این است که یک اقامتگاه تفریحی همیشگی خواهید داشت. در هر زمان از سال بدون اینکه نگران پیدا کردن مکانی مناسب برای سکونت باشید، به سفر می پردازید. دیگر تعداد روزهای اقامت دست خودتان خواهد بود و تا هر زمان که بخواهید (حتی برای چند ماه) می توانید در آنجا بمانید. اما از سویی، برخی از افراد عقیده دارند که خرید کلبه جنگلی باعث می شود سفرهای تکراری داشته باشند. شاید این موضوع صحت داشته باشد. در واقع شما مجبور خواهید بود هر از چند گاهی حداقل برای سر زدن به ملک شخصی خود به آنجا سفر کنید. اما در کنار این توفیقات اجباری می توانید سفر خود را طولانی تر کرده و به مناطق دیگر کشورمان هم سر بزنید. یا اینکه به جای خرید کلبه جنگلی، به اجاره آن بسنده کنید.

در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی فصل

داشتن کلبه در جنگل نکات قابل توجه ای داراست که باید در نظر گرفته شوند . یکی از آنها آب و هوای آن منطقه می باشد . همه ما میدانیم که آب و هوای جنگل بسیار خنک و دلپذیر است و به همین دلیل در فصول گرم سال بهترین زمان برای رفتن به جنگل است . اگر شما میخواهید برای تفریح به سراغ کلبه جنگلی خود بروید ، پیشنهاد ما به شما فصل های گرم سال مانند بهار و تابستان و همچنین اوایل پاییز می باشد . زیرا در این فصول هوا گرم است و شما از هوای جنگل لذت می برید .

کلبه وسط جنگل 5745245454242

توان و بودجه مالی فرد

همیشه برای خرید هر ملک و ویلایی باید توان مالی خود را در نظر بگیرید که به مشکل برنخورید . داشتم کلبه جنگلی هزینه خیلی زیادی نخواهد داشت . اما هرچه توان شما بیشتر باشد کلبه شما زیباتر و دنج تر خواهد بود . حتی میتوانید بجای خریدن کلبه آن را اجاره کنید تا دیگر نگران هزینه های بالای آن نباشید .

تجهیز کلبه به سلیقه شخصی خودتان

حتما شما هم ترجیح می دهید که حتی اگر فقط برای چند روز می خواهید در محلی ساکن شوید هم از تمام امکانات لازم بهره مند شوید. به طور مثال، در مکانی زیبا و چشم نواز با معماری های خاص و ویژه زندگی کنید. امکانات امنیتی، گرمایشی، سرمایشی، اتاق خواب ها و آشپزخانه ای مجهز و… در دسترس داشته باشید. تنها در صورتی می توانید به ایجاد تغییر و تحولات لازم بپردازید که کلبه از آن خودتان باشید. در این صورت می توانید به میل خودتان هر گونه امکاناتی را در کلبه جنگلی فراهم آورید.

زندگی آسوده در کلبه جنگلی

زندگی کردن در دل جنگل برای شما آرامش و راحتی را به ارمغان خواهد آورد . شما صبح هنگام با صدای پرندگان از خواب برمی خیزید ، حتی دیدن پرندگان به شما آرامش خواهد داد و برای تقویت روحی فردی شما بسیار عالی است . همچنین در مقابل شما با دیدن فضای سبز جنگل و درختان کهن سال و عظیم بهترین لحظات را در کنار عزیزان و خانوادتان تجربه خواهید کرد .

کلبه وسط جنگل 256484874874874

هزینه ها

مقایسه هزینه های اقتصادی نیز به عوامل متعددی بستگی دارد. شاید در نگاه اول اجاره یک کلبه نافع تر از خرید آن باشد و به این فکر کنید که هزینه ای که برای اجاره می پردازید در برابر هزینه خرید کاملا ناچیز و نزدیک به صفر است. اما به طور کلی می توان گفت، طبیعتا با خرید یک کلبه در وسط جنگل علاوه بر اینکه صاحب یک اقامتگاه تفریحی ویژه خواهید شد از منافع اقتصادی آن نیز بهره مند می شوید. در واقع اگر از منظر اقتصادی به این قضیه نگاه کنید، با خرید یک کلبه جنگلی، سرمایه ای رو به رشد به دارایی های خود و خانواده تان افزوده اید. در ضمن در مواقعی که در کلبه خود سکونت ندارید می توانید آن را اجاره دهید.

در هنگام خرید یا اجاره کلبه جنگلی این نکات را رعایت کنید

شاید اولین بار است که می خواهید یک کلبه در وسط جنگل اجاره کنید. یا اینکه اقدام به خرید آن بکنید. به یاد داشته باشید که قرار است اوقات شیرینی را در آن مکان خلق کنید. پس قبل از آنکه هزینه هایی را متحمل شوید تمامی زوایا را در نظر بگیرید و بهترین مکان را انتخاب کنید. برای این منظور به نکات زیر توجه کنید:

  • یک نقطه زیبا، دنج و مناسب را انتخاب کنید. بهتر است کلبه ای که می خواهید برای مدتی در آن زندگی کنید در جایی باشد که به راحتی بتوانید به تفرجگاه ها و شهرهای دیدنی دیگر دسترسی داشته باشید.
  • مسائل ظاهری از قبیل طرح کلبه، متراژ آن، نوع چوب به کار رفته در ساخت آن و… را در نظر داشته باشید.
  • امنیت از جمله مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/06/19

‫0/5 ‫(0 نظر)

1 دیدگاه

  1. محسن
    27 فروردین 1402
    | پاسخ
    | پاسخ

    از من به شما نصیحت هر چی خواستین بخرین خیلی معطل نکنید ، من چهار سال پیش میخاستم ویلای جنگلی بخرم پول هم آماده بود اینقدر این دست و اون دست کردم تا الان قیمتها شد ۴ یا ۵ برابر و برای همیشه تو آرزوش موندم ، والسلام

ارسال دیدگاه