سبک دکوراسیون شابی شیک و نکات اجرایی آن در ویلاهای مازندران

21 دی 1401
0 دیدگاه
ویلاهای مازندران 65146546510

آیا شما هم از افرادی هستید که ترجیح می‌دهید یک سبک دکوراسیون داخلی خیلی خاص را امتحان کنید و از موارد معمول و متداول طراحی داخلی، هرچند موقت، اجتناب کنید؟ اگر اینگونه است یکی از سبک‌هایی که می‌توانید امتحان کنید سبک شابی شیک( Shabby Chic) است، یعنی ژنده پوش شیک! این سبک را بسته به خواسته و سلیقه خود می‌توانید در خانه‌های مختلفی به کار بگیرید، و برای ویلاهای مازندران نیز می‌تواند سبک مناسبی باشد. خرید موفق ویلاهای شمال، همواره در گرو عوامل متعددی است و یکی از عواملی که همواره در نظر خریداران ویلا در شمال مهم است، سبک طراحی داخلی است. به همین منظور، یک ویلا در مازندران با سبک دکوراسیونی ویژه، ممکن است بهتر و بیشتر نظر مخاطبان را جذب کند.

به همین منظور، اگر شما از سبک‌های خاص طراحی داخلی در ویلاهای مازندران بهره ببرید، حداقل می‌توانید مخاطبین خاصی را نیز جذب کنید. شابی شیک یکی از این انواع دکوراسیون داخلی است. شابی شیک دکوراسیونی است که به خانه‌ای ساده و قدیمی وصل می‌شود و در آن از تزئینات و اکسسوری‌های آنتیک استفاده شده‌است. حتما سوال شما هم این است که برای ایجاد یک طراحی داخلی به سبک شابی شیک در ویلاهای مازندران باید چه مواردی را به کار ببریم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با اصول کلی این دکوراسیون آشنا شوید.

 

ویلاهای مازندران 6847685433510

اصول کلی دکوراسیون شابی شیک برای ویلاهای مازندران

ترکیب رنگ‌های مرده و خام درکنار استیل‌های براق و زیبا و به کار بردن تار و پودهای طلایی در کنار مبلمانی نامتعارف، بخشی از یک دکوراسیون شابی شیک را تشکیل می‌دهد. اگر به داشتن چنین سبکی در ویلاهای مازندران علاقه مند هستید، پس قالبی شیک، خاص و مقرون به صرفه انتخاب کرده‌اید. شابی  شیک، از سبک‌های معروف دنیاست که از نسل‌های  گذشته و از اروپای مرکزی می‌آید و این روزها تقریبا باز بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌است. اگر بخواهیم از بزرگترین مزیت استفاده از شابی شیک در ویلاهای مازندران صحبت کنیم، باید به کم بودن هزینه‌ها در کنار خروجی بسیار خاص اشاره کنیم. در واقع برای داشتن یک دکوراسیون شابی شیک خاص در ویلاهای شمال، نیازی به خرج‌های گزاف نیست!

داشتن یک دکوراسیون شابی شیک، سخت نیست، به عنوان نمونه به سراغ یک دکوراسیون خیالی می‌رویم. بگذارید دیوارها لخت باشند، سپس برای ناهارخوری در ویلاهای مازندران، یک نیمکت چوبی نسبتا بزرگ انتخاب کنید به صورتی که در آن رنگ مصنوعی وجود نداشته‌باشد. می‌توانید با قرار دادن گلدانی زیبا و براق روی این میز کار خود را تکمیل کنید. کفپوش چوبی و نورپردازی متفاوت، قفسه‌های چوبی بدون در و مواردی از این قبیل، انتخاب‌هایی درخور برای ایجاد یک دکوراسیون شابی شیک موفق در ویلاهای مازندران هستند و نکته جذاب ماجرا این است که برای داشتن تغییراتی اینچنینی نیاز به خرج‌های گزاف و هزینه‌های سنگین نیست، چرا که اصل در شابی شیک تا حد بسیاری سادگی است.

این مورد فقط بخش کوچکی از یک دکوراسیون شابی شیک بود و در ادامه با ترفندهایی که شما را در این انتخاب همراهی می‌کند آشنا می‌شویم. اگر می‌خواهید از شابی شیک در ویلاهای مازندران استفاده کنید و به ترفندهای این سبک علاقه‌مند هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

1.احیای لوازم و مبلمان ویلاهای مازندران با شابی شیک

مبلمان احیا شده‌ای که به دکوراسیون خانه بازگشته است، از آنجا که حامل بهترین خاطرات است،  بسیار جذاب و با حس و حال خوب است. ولی اگر چنین گزینه‌ای را ندارید می‌توانید از میزهای چوبی که صیقلی نیستند و با خط و خش کمی همراه هستند استفاده کنید و یا آن‌ها را سفارش بدهید. استفاده از این وسیله در ویلاهای مازندران، علاوه بر نوستالژیک بودن و داشتن حسی خوب، به زیباتر شدن فضا کمک می‌کند. در کنار این مورد، استفاده از سنگ‌های قدیمی نیز در دکوراسیون شابی شیک رایج است، این سنگ‌ها را در محل‌های مناسب در ویلاهای مازندران به کار برده و زیبایی خلق شده توسط آن‌ها را در ترکیب با سایر لوازم دریابید! تاثیری که محیط از حضور این اقلام می‌گیرد باور نکردنی است و از زیبایی‌های شابی شیک است.

ویلاهای مازندران 497897489748989989

2- رنگ مناسب ویلاهای مازندران در سبک شابی شیک

رنگ غالب در شابی شیک کلاسیک، سفید است. استفاده از پارچه‌های نرم و لطیف، مبل‌های راحتی و میزهای مناسب چوبی و نورپردازی که غالبا با لوستر است، نشان از سبک شابی شیک در ویلاهای مازندران دارد. سفید بودن غالب رنگ برای یک فضا در طراحی داخلی، جسارت خاصی به فضا می‌بخشد و در اینجاست که انتخاب رنگ سایر اقلام باید به گونه‌ای باشد که در رنگ سفید حل شوند و بتوانند با هم نیز به خوبی عمل کنند. بهتر است بقیه وسایل از یک تم کلی تبعیت کنند تا شاهد کلاژ شدن رنگ‌ها نباشیم. با اینحال انتخاب رنگ سفید به عنوان رنگ غالب ویلاهای مازندران یک انتخاب کم ریسک و متداول است.

3- استفاده از وسایل قدیمی

اگر وسیله‌ای مثل آینه دارید که یادگار خانه پدر بزرگ است و یا مدتهاست در انباری شما خاک می‌خورد، درنگ نکنید و اگر به دنبال ایجاد شابی شیک هستید، از آن استفاده کنید. یکی از دلایلی که گفتیم استفاده از دکوراسیون شابی شیک در ویلاهای مازندران پر خرج نیست همین است، استفاده دوباره از وسایل قدیمی که نیاز به پرداخت وجه برای آن‌ها نیست. وسایل قدیمی همیشه با حس خوب آرامش همراه هستند. حال این وسیله می‌تواند یک آینه شمعدان باشد، یک گرامافون آنتیک و یا بخشی از کلکسیون قدیمی یک شی خاص. در هر صورت، استفاده مناسب از این اقلام، به شما کمک می‌کند که علاوه بر ایجاد سبک دلخواه در ویلاهای مازندران، با پیوند خوردن به بخشی از خاطرات خوب خود، حس آرامش مطلوبی از محیط دریافت کنید. آن هم در محیط‌های پر تنش امروزی!

4- شابی شیک، ویلاهای مازندران و سایه روشن‌های آبرنگی

گفتیم که رنگ سفید در شابی شیک رنگ اصلی و پر کاربردی است، با اینحال، رنگ‌های پاستلی و لطیف را می‌توانید در کنار این رنگ به کار ببرید و با ایجاد فضایی آرامشبخش، شابی شیکی موفق خلق کنید. در واقع در شابی شیک، رنگ‎های ملایمی که روح را نوازش می‌دهند، کاربرد بیشتری دارند و می‌توانید این رنگ‌ها در هر قسمتی استفاده کنید.

 

ویلاهای مازندران 98764654132100

5اتاق خواب ویلاهای مازندران در سبک شابی شیک

شمع‌های معطر، پارچه‌های لطیف کتان و انتخاب رنگ روشنی مثل صورتی ملیح در کنار کوسن‌هایی با طرح گل‌های زیبا، بهترین وسایل برای یک شابی شیک منحصر به فرد در اتاق خواب ویلاهای مازندران هستند. در واقع، در شابی شیک، ما با نوعی سادگی و صمیمیت ملیح مواجه هستیم، که بهترین حس را برای یک اتاق خواب به همراه دارد. شلوغ کردن بی‌دلیل اتاق خواب هرگز راه حل خوبی برای ایجاد و دریافت آرامش از فضا نیست و یک طراحی داخلی صحیح، اتاق خواب را به سمت محلی هدایت می‌کند که افراد عمده آرامش خود را از آنجا دریافت کنند. خلق فضایی خصوصی که بتوان از آن حس آرامش را دریافت کرد، لازمه یک دکوراسیون موفق شابی شیک در ویلاهای مازندران است.

6- اکسسوری در ویلاهای مازندران

دکوراسیون شابی شیک یعنی دیوارهای خلوت، کفپوش‌های ساده و بدون طرح و مواردی از این قبیل که به دور از زرق و برق و طرح‌های پیچیده هستند. با اینحال، اکسسوری‌ها نیز برای تکمیل کردن این موارد بسیار مهم هستند. اگر به دنبال یک شابی شیک درست در ویلاهای مازندران هستید، لوسترهای بزرگ و قدیمی، بوفه‌هایی برای نگهداری وسایل تزئینی و وجود فضاهایی که یادآور محیط‌های نوستالژیک قدیمی هستند، خالی از لطف نیست.

اکسسوری‌های شابی شیک، لزوما ساده نیستند ولی بهتر است آنتیک باشند و یا از حس و حال قدیمی تبعیت کنند. برای مثال، چراغدان‌های قدیمی، گلدان‌های مسی قدیمی، ظروف سفالی و … انتخاب‌هایی مناسب هستند. در کنار این موارد، استفاده از صنایع دستی شمال در ویلاهای مازندران، انتخابی صحیح است که کمکی شایان توجه به شما می‌کند.

دکوراسیون 4796496845967954686

نکاتی در رابطه با سبک شابی شیک

شابی شیک را می‌توان در کنار روستیک کردن یک فضا به کار برد و فضایی دلنشین در ویلاهای مازندران ایجاد کرد. در رابطه با سبک روستیک در ویلاهای شمال صحبت کرده‌ایم، شابی شیک قابلیت تلفیق با روستیک را دارد و می‌تواند در کنار آن، اثری بدیع باشد. برای مثال، چوب و فلز خورده شده، می‌تواند تمی متفاوت و درخور این سبک به فضای ویلاهای مازندران ببخشد و از طرفی، کفسازی و دیوارکوب‌های مناسب می‌توانند تمی مناسب به ویلاهای مازندران ببخشند که در نهایت به یک سبک شابی شیک موفق ختم شود.

استفاده از نقره و لوازم نقره‌ای در شابی شیک متداول است، گلدان‌ها و آینه شمعدان‌های نقره و مواردی از این قبیل را در ویلاهای مازندران با سبک طراحی داخلی شابی شیک به کار ببرید تا در نهایت دکوراسیونی موفق داشته‌باشید. وقتی به رنگ‌های ملایم به عنوان رنگ مناسب در شابی شیک اشاره می‌کنیم، منظور ما به هیچ عنوان بی روح بودن فضا نیست، در کنار ملایم بودن رنگ‌ها باید گرمای فضا نیز حفظ شود که این مورد را با به کار بردن رنگ‌های گرم در برخی از اقلام و در بخش‌هایی کوچک مثل اطراف طاقچه، شومینه، پیش‌خوان و … می‌توان ایجاد کرد.

در نهایت به خاطر داشته‌باشید که انتخاب سبک مناسب طراحی داخلی برای ویلاهای مازندران تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد و اگر به دنبال ایجاد طرح‌هایی خاص هستید، حتما از یک متخصص طراحی داخلی کمک بگیرید تا بتوانید بهترین طرح را ایجاد کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه