ده واقعیت در رابطه با استون هنج که شما را شگفت زده می کند

30 فروردین 1402
0 دیدگاه
استون هنج 879687967896896896789689

افسانه های بی شماری در مورد منشاء استون هنج  و هدف ساخت آن بیان شده است. این سازه به عنوان یکی از معروف ترین سازه های جهانی یکی از بزرگ ترین معما های حل نشده جهان است.
سوالات بسیاری در ذهن انسان شکل می گیرد. به راستی چه کسی این بنا را ساخته است؟ در چه سالی و چگونه این بنا بنیان گذاری شده است؟ کاربرد این بنا چیست؟

استون هنج چیست؟

یکی از منحصر ترین آثار تاریخی است که هیچ شبیهی ندارد. این مکان در ویلتشایر انگلستان، ۲ مایلی غرب آمزبری و ۸ مایلی شمال سالزبری قرار دارد و سنگ های غول پیکر آن از مایل های دور قابل مشاهده است. کمتر از نیمی از ساختار باورنکردنی هنوز پابرجا است.
گفته می شود این سازه نمادی از دوران ماقبل تاریخ بریتانیا است و به زمان قبل از ساخت اولین اهرام مصر باستان باز می گردد. فوق العاده بوده استون هنج باعث شده تا به عنوان یک میراث جهانی فوق العاده در یونسکو به ثبت رسد.

استون هنج 879687967896896896789689

استون هنج به چه معناست؟

کلمه استون هنج یک کلمه انگلیسی است که به معنای سنگ های آویزان ترجمه می شود. پسوند Henge به بنا های متعددی در جزایر بریتانیا داده شده است. باستان شناسان از این پسوند به عنوان یک اصطلاح عمومی برای توصیف هرگونه سازه دایره ای دوران ماقبل تاریخ که توسط یک بانک و یک خندق محصور شده است، استفاده می کنند. نکته جالب تر اینکه سازه نام برده کاملا با این تعریف مطابقت ندارد.

یکی دیگر از باستان شناسان سرشناسی که روی استون هنج در انگلستان تحقیقات زیادی کرده است معتقد است که این دیرک های چوبی در آن دوران موقتا در زمین کار گذاشته شده بودند و از آنها برای علامت گذاری استفاده شده است.

در هر صورت، چیزی که مشخص است این است که بعد از سال های سال بررسی و تحقیقات شبانه روزی، هنوز هم که هنوز است، استون هنج حرف های تازه ای برای گفتن دارد و هر بار یک چیز جدید از آن کشف می شود و این موضوع بسیار باستان شناسان را شگفت زده کرده است.

استون هنج کی کشف شده است؟

زمانی که رومی ها در ۵۴ سال قبل از میلاد به انگلیس حمله کردند، استون هنج یک بنای ۲۰۰۰ ساله که مدت ها تاریخ آن را به فراموشی سپرده بود. اولین مرجع مستند به استون هنج در سال ۱۱۳۰ بعد از میلاد بر می گردد. در این سال هنری هانتینگتون مامور شد تاریخ انگلستان را بنویسد و شگفتی های طبیعی آن را ثبت کند. این اولین بار بود که مردم از این بنا  به عنوان یک مکان قابل توجه مطلع شدند.

استون هنج 6496496896887496

چه کسی استون هنج را ساخته است؟

در آغاز طلوع تمدن، مردم کشاورزانی ساده با مهارت ها و ابزارهای اولیه بودند که به زندگی ساده خود مشغول شده بودند.  در حدود ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد جامعه بریتانیا شروع به تغییر کرد، نظامی تر شد و قلعه های فراوانی ساخته شدند. ما از این دوره به عنوان ماقبل تاریخ قبل از زبان نوشتاری یاد می کنیم و این امر بسیار دشوار است که در آثار باستان شناسی به این گذشته نگاه کنیم و ببینیم آنها چه کسانی هستند. این امر چندین احتمال را برای افرادی که مسئول ساخت استون هنج بودند، باقی می گذارد. همچنین ممکن است اقوام مختلف در زمان های مختلف قسمت های مختلف را ساخته باشند.

استون هنج کی ساخته شد؟

ریچارد جی سی اتکینسون یکی معروف ترین اساتید باستان شناسی، پس از پژوهش فراوان به این نتیجه رسید که این سازه طی سه مرحله ساخته شده است.
استون هنج برای اولین بار در حدود ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد به عنوان کمی بیشتر از یک بانک مدور و خندق با ساختار اصلی ساخته شده از چوب ساخته شد. ساخت سازه دوم در حدود ۲۱۵۰ سال قبل از میلاد آغاز شد و ۱۵۰ سال ادامه یافت. در این زمان اولین سنگ آبی به جای خود منتقل شد. آخرین تغییرات در اوایل عصر مفرغ در بین سال های ۱۵۰۰ تا ۲۱۰۰ قبل از میلاد ایجاد شد که دایره بیرونی و سه ضلعی را به ارمغان آورد.

استون هنج 987978989786878

استون هنج از چه چیزی ساخته شده است؟

این سازه از سنگ هایی ساخته شده که وزن هر یک  تا ۵۰ تن و به اندازه شش فیل است. جالب است بدانید منشا این سنگ ها از سارسن بوده و در هیچ کدام از مناطق اطراف یافت نمی شوند
هیچ کس نمی داند این سنگ ها چگونه حرکت کرده و از باتلاق ها، دره ها و جنگل ها گذشته تا به این مکان برسد.
سنگ های آبی کوچکتر قدیمی تر از دولریت خالدار می باشند. این سنگ های آبی سنگی آتشفشانی است که تنها در یک مکان در بریتانیا یافت می شود. بحث و جدل بزرگی وجود دارد که چگونه نیاکان ما در دوران ماقبل تاریخ آبی ترین سنگ هایی را که هر کدام وزن زیادی داشته اند، جا به جا کرده است.
یکی از نظریه ها این است که آنها را از طریق کانال بریستول در قایق های ماقبل تاریخ به سمت پایین آوردند، سپس توسط تیم هایی از مردان و گاوها به صورت زمینی حمل شدند.

استون هنج چگونه ساخته شد؟

سنگ های عظیم سارسن و ماسه سنگ محلی سه برابر سخت تر از گرانیت هستند اما باید توسط سنگ سازان قدیمی با استفاده از ابزارهایی که سازندگان در آن زمان داشتند ساخته شده باشند.
از آنجایی که سارسن از استخوان، سنگ و چوب ساخته می شود، بنابراین شکل دادن به آنها سال های زیادی طول می کشد.
پایه سارسن عمیق در اعماق زمین فرو رفته و در قسمت بالا مخروطی ایجاد می کند که برآمدگی هایی ایجاد می کند. این برآمدگی ها در زیر لنگه ها شبیه به مفاصل نجاری، حفره هایی ایجاد می کنند.

 استون هنج چه شکلی بوده است؟

پس  و بالای آنها یک لنگه افقی وجود دارد. سه ضلعی ها مختص استون هنج هستند و هدف و مقصود آنها مشخص نیست. در مرکز آن ها سنگ محراب قرار دارد که نه سارسن و نه آبی است. ممکن است این سنگ ها اهمیت ویژه ای برای سازندگان این بنا داشته باشند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه