در خرید ویلا در مازندران به چه نکاتی باید توجه کرد؟

14 دی 1401
0 دیدگاه
خرید ویلا در مازندران 4798687496879687678689687

خرید ویلا در مازندران طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است . اما چیزی که برای خریداران ارزش بسیار بالایی دارد ، حفظ سرمایه و ارزش روز افزون برای فروش احتمالی در زمان های آینده می باشد .لازم به ذکر است که شما برای خرید ویلایی که امکانات زیادی دارد و زندگی راحتی را در اختیارتان میگذارد هزینه نسبتا بالایی راپرداخت کنید . در ادامه باید گفت که داشتن ویلای فول امکانات زندگی را برای شما راحت میکند و نیازی برای پرداخت هزینه های گزاف نخواهید داشت .

خرید ویلا در مازندران 325482156120

شمال برای همه ما ایرانی‌ ها نماد خاطرات خوش و به یاد ماندنی است و خرید ویلا در مازندران آرزوی همه ماست. سبزینگی، سواحل طولانی، جنگل‌ های انبوه و آب و هوای دل انگیز آن همیشه زیبایی بی ‌نظیری داشته است. با مرور این مناظر و خاطرات فوق العاده خیلی از ما به داشتن یک خانه یا ویلا در این خطه‌ ی زیبا فکر می کنیم. شاید این سوال پیش بیاید که کدام بخش از این بهشت زیبای خداوند برای خرید ویلا مناسب تر است. در این که جای جای شمال سرشار از نعمات زیبای الهی است، شکی نیست. همچنین داشتن یک ویلا در هرکدام از استان‌ های شمالی می‌ تواند جذابیت‌ های خودش را داشته باشد. بسته به علایق و روحیات خودتان و البته در نظر گرفتن بعد مسافت و بسیاری از مسائل مهم دیگر می ‌توانید هرکدام از استان های شمالی را برای خرید ویلا انتخاب کنید.

ازجمله نکات قابل توجه

  • مقدمات و نکات کلیدی اولیه در زمان خرید
  • معماری و ساخت و ساز ویلا
  • موقعیت مکانی و منطقه ای ویلا
  • امنیت ویلا

هنگامی که شما تصمیم به خرید ویلا در مازندران گرفتید باید در قدم نخست به جمع آوری اطلاعات و مشورت با افراد با تجربه بپردازید .میتوانید برای اینکار به وب سایت های مشاوره املاکی نیز مراجعه کنید . در ادامه نکاتی را در اختیارتان خواهیم گذاشت تا از آنها بهره مند شوید در نتیجه بهترین تصمیم را بگیرید .

مقدمات و نکات کلیدی اولیه در زمان خرید

قیمت خرید ویلا در مازندران با توجه به بودجه : مهم ترین فاکتور و اولین قدم توجه به قیمت متناسب با توان مالی و بودجه شخصی شماست . برای دریافت قیمت یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت های املاک یا مشاور املاک سرشناس منطقه مراجعه کنید .

خرید ویلا در مازندران

اگر بخواهیم شلوغ‌ ترین و پررونق ‌ترین منطقه برای خرید و فروش ویلا در منطقه شمال کشور را معرفی کنیم، نام استان مازندران را می آوریم. زیبایی ‌های بی ‌نظیر و جذاب این استان، نزدیک بودن به شهر تهران و مردمان مهمان‌ نواز آن افراد زیادی را به خرید ویلا در مازندران راغب کرده است. استان مازندران را معمولا به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌ کنند. غرب مازندران به‌ عنوان بورس ویلای ایران و پررونق ‌ترین منطقه برای خرید و فروش ویلا در شمال به حساب می آید. اکثر متقاضیان خرید ویلا این منطقه را به ‌علت نزدیکی جنگل به دریا و همچنین نزدیکی به پایتخت، انتخاب می کنند. غرب مازندران را به ۳ قسمت اصلی تقسیم می شود. منطقه اول حد فاصل آمل چمستان و نور، منطقه دوم نوشهر، متل قو و نمک ‌آبرود و منطقه سوم، عروس شمال یعنی شهر رامسر است.

خرید ویلای ساحلی در مازندران

ویلاهای ساحلی همانطور که از نامش پیداست، معمولا در مجاورت دریا ساخته می شود. این نوع ویلا با چشم انداز آبی و صدای خروشان موج ها طرفداران بسیاری دارد. اغلب ویلاهای ساحلی در نزدیکی و یا داخل شهر ساخته می شوند. بنابراین تنها با طی مسیر چند دقیقه ای، می توانید به راحتی به مرکز شهر و مراکز خرید و رفاهی دسترسی پیدا کنید. ویلاهای ساحلی محیطی شلوغ و پر از هیجان دارند. خرید ویلا در مازندران بهترین گزینه برای افرادی است که، به دنبال هیجان و تماشای موج های دریا هستند. توجه کنید که ویلاهای ساحلی به علت همجواری با دریا در فصول گرم سال شرجی بسیاری را تجربه می کنند. به علاوه ویلای ساحلی به دلیل رطوبت ناشی از مجاورت با دریا، بیشتر در معرض آسیب قرار دارد. بنابراین نیاز است که هر چند وقت یکبار به طور مرتب مورد بررسی قرار بگیرند.

خرید ویلا در مازندران 864856984568456876868465

هنگام خرید ویلا باید به نکات مهمی توجه کنید تا با مشکل مواجه نشوید . نکات بسیاری وجود دارند و شما با مشورت مشاوره املاک سرشناس و معتبر می توانید از آنها بهره بگیرید .اولین و مهم ترین نکته بررسی لوکیشن و موقعیت دسترسی می باشد ؛ شما باید تمامی دسترسی ها را در نظر بگیرید به عنوان مثال ویلای مورد نظر جهت خریداری باید به تمامی مراکز خرید ، مراکز درمانی ، فروشگاه های زنجیره ای ، مراکز تفریحی ، بانک ها ، سوپر مارکت ها و … دسترسی داشته باشد .

داشتن سند و مدرک کامل و مطمئن را حتما بررسی کنید ؛ همه ما می دانیم ویلایی که دارای مدرک و سند عرصه و اعیان نباشد ارزش خریداری و فروش ندارد  ویلایی که شما برای خریداری در مازندران انتخاب کرده اید حتما باید دارای سند معنبر و کامل باشد تا از نظر قانونی شما با مشکل مواجه نشوید .امکانات درونی و بیرونی ویلای مورد نظر باید بسیار بالا باشد ، به عنوان مثال ویلایی که انتخاب کرده اید باید دارای انشعابات داخلی نظیر آب ، برق و گاز باشد . همچنین دیگر امکانات مانند نورگیر بودن ، سرویس بهداشتی تمیز و مجهز ، آشپزخانه مناسب ، حیاط و پارکینگ و از این قبیل موارد را بررسی نمایید .ویلاهای مازندران دارای منظره و ویوی تماشایی بسیار زیبایی هستند ، شما می توانید با خرید این ویلاها منظره زیبا و تماشایی سرسبز و حتی رو به سواحل را تماشا کنید . زندگی در مازندران تجربه بسیار شگفت انگیزی برای شما می باشد

خرید ویلای جنگلی در مازندران

خرید ویلا در مازندران برای آن دسته از افرادی که در نهایت سکوت به دنبال طبیعتی بکر با آب و هوای مناسب هستند، بهترین انتخاب است. ویلاهای جنگلی در مازندران معمولا در کوهپایه ها با منظره جنگل و رودخانه ساخته می شوند. معمولا ویلاهای جنگلی در فاصله چند کیلومتری از شهر قرار دارند. تنوع ویلا در جنگل های مازندران بسیار زیاد است. شما مخیر به انتخاب انواع ویلاهای لوکس یا چوبی هستید. با اقامت در ویلای جنگلی، می توانید روزهایی پر آرامش و به دور از شلوغی های شهر داشته باشید. لازم به ذکر است که ویلاهای جنگلی به نسبت ویلاهای ساحلی قیمت پایین تری دارند. از آنجایی که این ویلاها در خارج از شهر ساخته می شوند، بنابراین بهتر است قبل از رفتن به محل ویلا تمام وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. در غیر اینصورت ناچار هستید برای تهیه لوازم مورد نیاز مسافتی طولانی را طی کنید.

بررسی موقعیت جغرافیایی هنگام خرید ویلا در مازندران

موقعیت جغرافیایی یکی از مهم ترین نکات قابل توجه هنگام خرید ویلا در مازندران است. به این منظور لازم است قبل از خرید آدرس دقیق ویلا را از فروشنده دریافت کرده و به محل ویلا مراجعه کنید. این که ویلا تا مرکز شهر چقدر فاصله دارد بسیار حائز اهمیت است. همانطور که گفته شد ویلاهای جنگلی فاصله بیشتری تا دارند. در مقابل ویلاهای ساحلی دسترسی مناسب تری دارند. توجه کنید در دل جنگل هیچ مرکزی برای فوریت های پزشکی در نظر گرفته نشده است. بنابراین در صورتیکه نیاز به خدمات درمانی داشته باشید، با مشکل مواجه می شوید. با این وجود افراد زیادی به دلیل آرامش حاکم در جنگل، علاقه مند به خرید ویلای جنگلی هستند. در مقابل ویلاهای ساحلی نیز مشکلات خاص خود را دارند. با توجه به همجواری با دریای خروشان، زمستانی سردتر و تابستانی شرجی و مرطوب انتظار ویلاهای ساحلی را می کشد.

اطلاع از قیمت ویلاهای همسایه هنگام خرید ویلا در مازندران

قیمت تمام شده ویلا، از دیگر موارد مهم هنگام خرید ویلا در مازندران است. چنانچه ویلای مورد نظر ساخته شده و آماده باشد، باید از خریدار در مورد قیمت گذاری و عوامل موثر در تعیین قیمت ویلا سوال کنید. اما اگر ویلا ساخته نشده و بصورت پیش فروش است، قبل از پرداخت وجه باید درباره قیمت نهایی از فروشنده سوال کنید. ویلایی را خریداری کنید که از هر نظر ایده آل شما باشد. برای آگاهی درباره قیمت ویلا می توان به محل ویلا مراجعه کرد. می توان از همسایگان، قیمت ویلا در آن منطقه را جویا شد. البته سن و امکانات بنا در قیمت گذاری بسیار تاثیر گذار هستند. بنابراین نمی توان حتی دو ویلای مجاور یکدیگر را هم قیمت دانست. نباید صرفا به دلیل اینکه همسایگان قیمت ویلا در آن منطقه را مبالغ مشخصی اعلام نموده اند، قیمت ویلا را تخمین زد.

خرید ویلا در مازندران 48598694548

مقایسه امکانات ویلا با ویلاهای همسایه

لازم است هنگام خرید ویلا در مازندران، امکانات ویلا را با ویلاهای همسایه مقایسه کنید. به عنوان مثال در صورت خرید یک ویلای لوکس، بهتر است سری به ویلاهای لوکسی که در نزدیکی ویلای مد نظر شما قرار دارند بزنید. امکانات ویلاها را با یکدیگر مقایسه کنید و قیمت آن ها را جویا شوید. ویلایی با چندین پارکینگ سرپوشیده طبیعتا قیمت بالاتری نسبت به یک ویلای بدون پارکینگ خواهد داشت. برخی ویلاها حیاطی خاکی یا پوشیده از شن دارند. در مقابل حیاط هایی سنگ فرش شده نیز که تمیزتر و مرتب تر به نظر می رسند نیز وجود دارد. انتخاب این دو طرح کاملا بسته به سلیقه شخصی شما می باشد. چرا که برخی معتقدند سنگفرش شدن حیاط در محیطی با بافت طبیعی چندان جالب توجه نیست. حتی از لحاظ ظاهری نیز می توانید مقایسه خوبی بین ویلای خود و ویلاهای همسایه انجام دهید.

بررسی شش دانگ بودن سند قبل از خرید ویلا

هنگام خرید ویلا در مازندران، دقت کنید که سند باید به صورت شش دانگ به نام خریدار خورده باشد. نباید هیچ گونه ابهامی درباره شش دانگ بودن سند وجود داشته باشد. برخی از خریداران ویلا پس از قطعی شدن خرید ویلا با مشکلات مربوط به شش دانگ بودن سند مواجه می شوند. چنانچه قصد خرید ویلای نیمه ساخت را دارید، تا زمانی که ساخت آن به پایان نرسیده نباید وجه را به صورت کامل پرداخت کنید. در این حالت تنها باید مبلغی به عنوان چیش پرداخت بپردازید تا زمانی که ساخت ویلا به اتمام برسد و سند به نام شما ارائه گردد. نکته مهم دیگر اینکه هنگام خرید ویلا در مازندران حتی در صورت سند دار بودن ویلا آن را بررسی کنید چرا که سند ویلا به هیچ عنوان نباید در رهن بانک باشد و هیچ گونه وامی نباید روی آن گرفته شده باشد.

تعیین وضعیت مالکیت و سند ملکی مطمئن

هنگام خرید ویلا حتما از وضعیت مالکیت ویلا اطمینان و اطلاعات زیادی را کسب کنید . و مطئن شوید که ویلای خود را از یک شخص و یا مشاور املاک مطمئن و سرشناس خریداری میکنید. تجربه و تبحر در زمینه خرید و فروش بسیار مهم است . متاسفانه این روزا خرید و فروش ویلاها همه گیر شده است ؛ به همین دلیل عده ای گول افراد بی تجربه و سودجو را میخورند .ولی باید به اینکه توجه کنید که کسب تجربه و انجام معامله پرسود و بدون هیچ گونه مشکلی کار هرکسی نیست و نیاز به کارشناسی و تجربه بالا میخواهد .

برای خرید ویلا در مازندران به افراد معتبر اعتماد کنید

خرید و فروش ویلا در مازندران یا هر جای شمال باید در بنگاه های مشاور املاک انجام شود. بهتر است هرگز بصورت توافقی با خریدار تنظیم سند نکنید. تنها در حضور یک مرجع معتبر معامله را تنظیم و سپس مبلغ را پرداخت و سند را به نام بزنید. در صورتیکه برای صرفه جویی در هزینه از مراجعه به مشاور املاک امتناع کنید، باید منتظر ضرر و زیان و عواقب معامله نیز باشید. از دیگر مشکلات موجود در این زمینه، قلابی بودن سند است. چنانچه سند قلابی بوده یا در گرو بانک برای وام باشد، خرید ویلای شما تبدیل به یک پروژه پیچیده و طولانی خواهد شد.

ویلا 654848654168486

انشعابات قانونی و امکانات آب ، برق و گاز ویلا

ویلای مورد نظر برای خریداری باید دارای انشعابات قانونی آب ، برق ، گاز باشد . به طوریکه شما با هیچگونه مشکلی در زمینه قطعی این موارد مواجه نشوید .

کلام آخر

افزون بر نکات گفته شده بهتر است هنگام خرید ویلا در مازندران، به موارد امنیتی ویلا توجه کنید. همچنین بلافاصله پس از معامله، دیوارهای اطراف ویلا را بررسی کنید. سپس در اولین فرصت به سراغ قسمت‌ های داخلی ویلا بروید. چنانچه قبل از خرید ویلا با دیوارهای آسیب دیده و خراب مواجه شدید، از صاحب ویلا بخواهید که مرز آن را مشخص و دیوار را تعمیر کند. آب، برق و گاز به‌ عنوان امکانات پایه در هر ویلا نام به حساب می آیند. ویلایی که از تمام این امکانات برخوردار باشد، امتیاز بالاتری نیز خواهد داشت. امروزه و با توجه به ماهیت بسیاری از مشاغل، دسترسی به تلفن و اینترنت نیز اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین  پس در انتخاب ویلا به وضعیت آنتن دهی منطقه توجه کنید. در این مقاله به بررسی نکاتی پرداخته شد که قبل از انتخاب یک ویلا باید به آن ‌ها توجه کنید

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه