دکوراسیون توسکانی و ویلاهای شمال!

15 دی 1401
0 دیدگاه
دکوراسیون 549649658496849

اهمیت دادن به طراحی فضاهای داخلی در ویلاهای شمال، موضوعی کاملا بدیهی است و در این میان، افرادی که یک ویلا در شمال خریداری می‌کنند، ممکن است به دنبال سبک‌هایی مختلف از طراحی داخلی، برای جلوه بخشیدن به ویلای خود باشند. در این میان، گستره وسیعی از سبک‌ها وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در ویلاهای شمال به کار برد. از سبک ساحلی در ویلاهای مازندران گرفته تا سبک‌های کلاسیک، اسپنیش و … . با اینحال، ممکن است شما کمی خاص‌تر به موضوع نگاه کنید، مثلا نظر شما درمورد طراحی داخلی به سبک توسکانی برای یک ویلا در مازندران چیست؟ آیا اصلا با این سبک از طراحی داخلی آشنایی دارید و آن را مناسب ویلاهای شمال می‌دانید؟ به نظر شما، بهترین سبک برای طراحی داخلی ویلا در شمال چیست و آیا اصلا به دنبال بهترین سبک بودن امری نسبی است؟ یعنی به نظر شما سلیقه تا چه حد در این مقوله دخیل است؟

همانطور که گفتیم سبک‌های بسیاری وجود دارند که شما بنابر خواسته خود می‌توانید هر یک را برای ویلاهای شمال برگزینید، با اینحال ما این مطلب را به سبک ویژه و منحصر به فرد توسکانی اختصاص داده‌ایم. همانطور که می‌دانید، ایتالیا کشوری است که در هنر زبانزد است و این سبک طراحی نیز تحت تاثیر روستای توسکانی شکل گرفته‌است و فرانسه و اسپانیا نیز در بال و پر دادن به آن دخیل بوده‌اند.

در این زمینه باید بگوییم که در دکوراسیون به سبک توسکانی، الهام از طبیعت بسیار مهم است. یعنی یکی از اساسی‌ترین وجوه این سبک، الهام از طبیعت است. و زمانی که با ویلاهای شمال و طبیعت بکر این خطه سر و کار داریم، چه چیزی خوش تناسب‌تر از الهام از طبیعت و به کار گرفتن آن در طراحی؟ از وجوه جذاب دکوراسیون توسکانی در ویلاهای شمال می‌توان به استفاده از بافت سنگ در دیوار، دکوراتیوهای زنگ‌زده‌ای که صیقلی نیستند، بافت خراش خورده چوب در اثاثیه و … اشاره کرد. این دکوراسیون در سطح جهانی از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است و ریشه این محبوبیت را باید در الهام آن از طبیعت و حس آرامشی که در پی آن القا می‌شود جست و جو کرد.

ویلاهای شمال 87487484189641854586487485458

نکات مهم سبک توسکانی در ویلاهای شمال

خصوصیات سبک توسکانی، هم‌خوانی بی‌نظیری با ویلاهای شمال خواهد داشت. یکی از این خصوصیات، رعایت سادگی در این سبک است. در واقع، صمیمیت، سادگی و راحتی در این سبک از طراحی داخلی، از اصول هستند و بیش از هرچیز به ایجاد محیطی گرم و دلچسب فکر می‌شود و شاید متریال‌هایی که ساییده شده و صیقلی هم نیستند، خود به خود جریان زندگی را در ویلاها تداعی کند و ما را از حس کاذب لاکچری بودن فاصله دهد!

در واقع، زمانی که انسان در دوران روم باستان، برای دور بودن از زندگی شهری به تپه‌هایی در ایتالیای مرکزی مهاجرت کرد، در کنار انتقال برخی از خصوصیات زندگی شهری، از طبیعت نیز وام گرفت و آن را وارد سبک زندگی خود کرد. یکی از این موارد استفاده از عناصر طبیعی در خانه بود و سبک توسکانی امروزی ریشه در این اقدام دارد. محیط زیبای شمال و عناصر طبیعی بی‌بدیل این سرزمین، باعث ایجاد خلاقیت در سبک توسکانی برای ویلاهای شمال نیز خواهد شد. متریال‌هایی که در سبک توسکانی از عناصر حذف نشدنی هستند، مرمر، سفال و ماسه سنگ است. از مرمر در کفپوش و ستون‌ها بیشتر استفاده می‌شود و سفال را بیشتر در سقف مشاهده می‌کنیم.

اگر می‌خواهید از این سبک از طراحی داخلی در ویلاهای شمال بهره بگیرید، خوب است بدانید که در فضای داخلی سبک توسکانی، متریال‌ها همگی با دوام انتخاب می‌شوند و تراس و ایوان نیز جزئی جذاب از این سبک است که اغلب در ویلاهای شمال وجود دارند! در ویلاهای شمال به سبک توسکانی ما با لوازم براق و وسایلی که بسیار نو به نظر می‌رسند کاری نداریم و وجهه روستایی این سبک از الزامات آن است.

آب از عناصر مهم در سبک توسکانی است و برای ویلاهای شمال می‌توان با آبنما، استخر و یا فواره‌هایی زیبا، این عنصر را نیز برآورده نمود. حیاط و محوطه سبز نیز از دیگر الزامات این سبک است که به لطف سرسبزی شمال کشور، قاعدتا مشکلی در این باره برای ویلاهای شمال وجود نخواهد داشت! درختان بلند نیز نقشی اساسی در محوطه‌سازی به سبک توسکانی ایفا می‌کنند و همانطور که گفتیم، طبیعت، جانمایه این سبک است. سنگفر‌ش‌هایی که در تلفیق با گیاهان به کار می‌روند بهترین نوع کفپوش برای ویلاهای شمال با طراحی توسکانی است.

در فضای داخلی ویلاهای شمال با سبک طراحی توسکانی، متریال‌هایی مثل چوب و سنگ بیشتر از هرچیزی به کار می‌روند و رنگ‌ها نیز باید با الهام از طبیعت انتخاب شوند تا بتوان بر طراحی داخلی نام توسکانی گذاشت! دیوارها غالبا طبیعی هستند و اگر می‌خواهید خیلی به این سبک نزدیک شوید می‌توانید بخش‌هایی از سقف ویلاهای شمال را کوتاهتر طراحی کنید! البته این شاید چندان باب میل شما نباشد، ولی کوتاهی سقف از ویژگی‌های بارز منشا این طراحی است، که الزامی در برآورده شدن آن نیز وجود ندارد، به ویژه در رابطه با خانه‌های امروزی که غالبا از سقف‌هایی بلند برخوردار هستند. سطوح جرم گرفته در دکوراسیون توسکانی امری بدیهی است، اگر از فضاهایی با این حس و حال لذت نمی‌برید، هرگز به سمت این سبک برای ویلاهای شمال نروید!

ویلاهای شمال 8748748484554875

رنگ در دکوراسیون به سبک توسکانی برای ویلاهای شمال

رنگ‌هایی که در این سبک به کار می‌روند از طبیعت می‌آیند و بعضا خنثی هستند. آجری، سبز،طلایی، بژ و اکر، رنگ‌های اصلی توسکانی به حساب می‌آیند. آبی، رنگی است که به این تم اضافه می‌شود و ترکیب رنگ بهتری برای فضاهای داخلی ویلاهای شمال به همراه خواهد داشت. زرشکی، آبی کبالتی و زرد نیز بسیار استفاده می‌شود. دیوارها در توسکانی بیشتر سفید یا خاکستری ملایم هستند و مابقی رنگ‌ها مثل رنگ شارپ چوب، در سایر نقاط به کار گرفته می‌شود. یکی از تکنیک‌ها در این سبک، استفاده از گچ ونیزی است. این کار بافتی بسیار زیبا برای دیوارهای ویلاهای شمال ایجاد می‌کند.

مبلمان ویلاهای شمال در سبک توسکانی

همانطور که گفتیم، الهام از طبیعت در این سبک بسیار مهم است و بی دلیل نیست اگر در انتخاب مبلمان برای ویلاهای شمال به سمت چوب، فلز، سنگ و متریال‌هایی از این قبیل برویم! مبلمان در این سبک از طراحی داخلی، عموما ساده و کمجا است و چوب در آن استفاده بالایی دارد. قفسه‌ها و کابینت‌ها عموما باز هستند و در آشپزخانه‌های دکوراسیون توسکانی، میز غذای چوبی، از وجوه مهم است. قفسه‌های باز، در این سبک بسیار متداول است و در صورت استفاده از سبک توسکانی در ویلاهای شمال باید بدانید که عموما در آشپزخانه از فلز، سنگ و چوب زیاد استفاده شده‌است. برای مثال، سینک فلزی و یا سنگی، قابلمه‌های مسی و ظروفی با رنگ‌های شارپ و … در سبک توسکانی، سفال، پرده و فرش‌های پر نقش و نگار و مواردی از این قبیل، استفاده می‌شود که برای ویلاهای شمال نیز خالی از لطف و بیجا نخواهد بود!

ویلاهای شمال 8787471287418186974841874175

نکاتی جالب درباره سبک توسکانی برای ویلاهای شمال!

سرامیک از جمله عناصری است که در سبک توسکانی مورد توجه است. این متریال را می‌توان در گلدان، مجسمه، دکوراتیوها و … به کار گرفت و یا از آن در تلفیق با شیشه در ویلاهای شمال استفاده کرد. زنگار، از مفاهیم جالب در دکوراسیون به سبک توسکانی است. در اینجا با استفاده از هنر پتینه‌کاری، روی اشیا مختلف و سطوح متفاوت، زنگار را ایجاد کرده و به کار می‌برند. پتینه کاری از هنرهای جذابی است که در دکوراسیون توسکانی ویلاهای شمال بسیار کاربردی خواهد بود.

ویلاهای شمال 6468687463869378

بهترین سبک طراحی داخلی برای ویلاهای شمال

در اینجا مسئله‌ای مطرح می‌شود و آن هم این است که چگونه بهترین سبک طراحی داخلی مناسب ویلا در شمال را بشناسیم و آن را به صورت صحیح به کار بریم؟ در پاسخ باید بگوییم که جوابی قطعی در این رابطه وجود ندارد و بهترین سبک طراحی داخلی برای ویلاهای شمال را نمی‌توان یک سبک منحصر به فرد دانست. در واقع، در این انتخاب، مجموعه‌ای از عوامل دخیل هستند. از سلیقه شما گرفته تا بودجه و تیم طراحی که با آن‌ها کار می‌کنید. یکی از بهترین موارد در این زمینه، بررسی نمونه‌های موردی است، بهتر است طراحی‌های داخلی بسیاری را از نظر بگذرانید و یا در محیط‌های مختلفی قرار بگیرید و با توجه به حس و حالی که از هر محیط می‌گیرید، انتخاب کنید که کدام یک برای شما و سلیقه شما بهتر است و با کدام یک ارتباط بهتر و نزدیکتری برقرار می‌کنید، سپس در این رابطه تصمیم بگیرید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه