چه درختانی مناسب محوطه ویلاهای شمال هستند؟

28 آذر 1401
0 دیدگاه
ویلاهای شمال 6569859487954

سرمایه‌گذاری در ویلاهای شمال کشور، چه از طریق خرید، فروش و یا چه از طریق اجاره دادن، یکی از راه‌هایی است که می‌تواند یک سرمایه‌گذاری امن برای شما به حساب بیاید. یعنی ممکن است بارها به این موضوع فکر کرده‌ باشید و بخواهید در این راستا اقدامی انجام دهید. در هر حال اگر از فروشندگان ویلاهای شمال هستید، خوب است بدانید که باید مواردی را مد نظر قرار دهید که در نهایت مخاطب را بیشتر از سایرین جذب می‌کند. برای مثال باید در این بازار پر رقابت به فکر سرمایه‌گذاری در موارد مربوط به طراحی داخلی و طراحی محوطه باشید و یا از بهترین مصالح برای ساخت و ساز ویلا در شمال بهره ببرید. از طرفی، بسیاری از افراد به سمت انتخاب ویلاهای شمال می‌روند، از این روی که بتوانند در نهایت از محوطه‌ای دلچسب که در همپوشانی با طبیعت بی مانند این خطه قرار دارد، بهره لازم را ببرند. پس در نظر داشته‌باشید که یکی از مواردی که باید در رابطه با آن حساسیت به خرج دهید، شیوه صحیح محوطه‌آرایی است. در این زمینه طراحان، بیشترین کمک را به شما خواهند کرد تا در انتخاب تمام موارد مربوط به محوطه ویلاهای شمال بتوانید بهترین عملکرد را داشته‌باشید.

پس باید به این نکته اشاره کنیم که یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در زمان طراحی محوطه ویلاهای مازندران، انتخاب درخت مناسب است! در واقع، درخت‌ها جذابیت بیشتری برای محیط فراهم می‌کنند و حافظ طراوت و زندگی پاک هم هستند. از طرفی، اگر قصد فروش ویلاهای شمال را دارید، یک ویلا در شمال با محوطه‌ای تر و تازه و سرسبز که درختانی مناسب در آن قد علم کرده‌اند، در مقایسه با موردی که از این گزینه بی‌بهره است، شانس بیشتری برای فروش یا اجاره دارد.

راه‌های بسیاری وجود دارد که با هزینه‌ای مقرون به صرفه، به طراحی محوطه ویلا در مازندران بپردازید و یکی از آن‌ها به کار بردن پوشش گیاهی مناسب برای ویلاهای شمال است. نهال‌ها در این زمینه امتحان خود را پس داده‌اند. درختان متفاوتی را می‌توان برای کشت در ویلاهای شمال به کار برد ولی در اینجا ما به دنبال مناسب‌ترین درختان برای محوطه ویلا در شمال هستیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ویلاهای شمال 48748748748974894897487498489454155415

قیمت نهال در ویلاهای شمال

باید بدانید که قیمت نهایی را عواملی مثل متراژ ویلا و نوع نهال تعیین می‌کنند. البته هزینه نیروی کار، خارجی بودن و نبودن گیاه و … نیز در این میان محاسبه می‌شود. در واقع نیروی متخصص در این قسمت نیز بهترین افراد برای مراجعه هستند چرا که با توجه به بودجه، مدت اقامت شما در ویلا، متراژ، خواسته‌ها، خاک ویلا و سلیقه شما، بهترین گیاهان را به شما پیشنهاد خواهند داد.

خوب است بدانید که انتخاب نهال میوه‌دار و نهالی بدون میوه نیز برای ویلاهای شمال، در قیمت نهایی موثر است و اصولا درختان بارور گران‌تر از سایرین هستند و بسته به نوع میوه، خودشان هم گران و ارزان دارند. در هر صورت، هر چقدر ساخت و پرداخت بیشتر باشد، هزینه نهایی نیز بیشتر خواهد شد!

شاید بد نباشد که با مراحل کاشت نهال در ویلاهای شمال بیشتر آشنا شویم. در ادامه با ما همراه باشید.

انتخاب گیاه و مکان مناسب

وقتی گیاهان ویلاهای شمال را انتخاب کردید باید توجه کنید که این گیاهان نسبت به نور چه واکنشی دارند و یا بهترین موقعیت آن‌ها در رابطه با نور چه نوع موقعیتی است؟ هر گیاه را در جایی بکارید که بهترین تامین نوری را داشته‌باشد؛ اگر به سایه نیاز دارد تامین شود، اگر به آفتاب نیاز دارد در معرض آن قرار بگیرد و اگر به ترکیب هر دوی این‌ها نیازمند است در مکانی باشد که سایه و آفتاب تواما تامین می‌شوند.

ویلاهای شمال 986868774854968478469748

حفر مناسب خاک در کشت گیاهان ویلاهای شمال

خاک خوب یعنی باغ زیبا! در این راستا، نیاز است حفاری مناسبی داشته باشید تا از لحاظ عمق بتواند مناسب گیاه مورد نظر باشد و در کنار آن ترکیبات و مواد عالی و غنی شده را نیز داشته‌باشد. در زمانی که خاک خیس است آن را حفر نکنید چرا که موجب تراکم می‌شود. بهترین کار حفر قسمتی کوچک و نمونه‌برداری از آن است. خاک آن قسمت را فشرده کنید سپس به سطحی صاف پرتاب کنید، اگر از هم پاشید، موقعیت برای کاشت مناسب است. در اینجا می‌توانید کود و سایر مواد غنی‌ساز را به خاک اضافه کنید.

کاشت گیاهان در ویلاهای شمال

نوبت به کاشت می‌رسد! بسته به اینکه می‌خواهید گل بکارید و یا نهال، مراحل ممکن است متفاوت باشد. در مورد بذرها اصولا دستورالعمل‌ها در بسته‌بندی بذر موجود است. پس از این باید آبیاری عمیق و مالچ را امتحان کنید.

ویلاهای شمال 469879678968968688967

چه درختی را در ویلاهای شمال بکارم؟

1- درختانی با رشد سریع

یکی از مواردی که می‌توانید در انتخاب درخت در ویلاهای شمال مد نظر قرار بدهید، سرعت رشد آن است. اگر نیاز به درختانی با رشد سریع دارید، ما در اینجا تعدادی از این درختان را به شما معرفی می‌کنیم. این درختان از این نظر که نیاز به مراقبتی مداوم ندارند و فرآیند رشدشان طولانی نیست، بسیار جالب توجه هستند. در این زمینه برای کشت درختانی از این قبیل در ویلاهای شمال، این موارد را به شما توصیه می‌کنیم: چنار، درخت توت آمریکایی و زیتون از مواردی هستند که با استقبال زیادی مواجه شده‌اند. از طرفی می‌توانید اقاقیا، سرو نقره‌ای و عرعر را نیز امتحان کنید.

– 2درختان میوه‌دار برای ویلاهای شمال

یکی از لذت‌های خرید ویلا در شمال، استفاده از درختان ثمرده در این ویلاهاست. حتما برای شما نیز بسیار خوش‌آیند خواهد بود که از درختی میوه‌دار استفاده کنید. ولی این درخت‌ها، به مراقبت بیشتری نیاز دارند. از جمله درختانی که در این زمینه می‌توانید به کشت آن‌ها فکر کنید، این موارد هستند: نارنگی، پرتقال، لیموشیرین، نارنج، لیموترش لیسبون و …

3- درختان معطر در ویلاهای شمال

از دسته درختانی که برای کاشت در ویلاهای شمال بسیار مورد استقبال هستند، باید به درختان معطر و خوش عطر اشاره کنیم. مثل درخت سروناز، مگنولیا، اقاقیا و برگ بو

4- گیاهان پوششی در ویلاهای شمال

گیاهان پوششی گروهی مهم از گیاهان برای طراحی محوطه ویلاهای شمال هستند. این گیاهان تا حداکثر یک متر رشد می‌کنند و به نام بوته یا درختچه برای ما آشنا هستند. این نوع گیاهان در ویلاهای شمال، در تلفیق با سایر گیاهان و عناصر طراحی، بهترین جلوه‌ها را به همراه دارند.

گیاهان پوششی مراقبت‌های خاص خود را می‌طلبند و با توجه به حداکثر ارتفاعشان، عمدتا نیاز به هرس نیز ندارند. البته خوب است بدانید که هزینه‌های مربوط به این گیاهان نیز مقرون به صرفه است و از طرفی باید گیاهی مناسب با اقلیم شمال انتخاب کنید.

ویلاهای شمال 5684154187487487

نحوه طراحی محوطه ویلاهای شمال با گیاهان

همانطور که می‌دانید، استفاده از گیاه در محوطه نیز اصول منحصر به خود را دارد و نمی‌توان بدون اینکه نظم و قانون خاصی پشت ایده‌مان باشد، به کشت درخت و گیاه در ویلاهای شمال بپردازیم. در این راستا، قبل از هرچیز باید زون‌بندی دقیق، صحیح و مشخصی از فضای سبز، مسیر حرکتی، محل نشستن و محل عبور خودرو داشته باشید، سپس بر این اساس انتخاب کنید که چه گیاهی در چه مکانی کاشته شود.

اصولا درختان را بیشتر در حاشیه و در نزدیکی دیوار می‌کاریم و در قسمت‌هایی که بهتر است تابش نور با پوشش گیاهی بلند مهار شود، از درخت استفاده می‌کنیم.

در سوی دیگر، در اطراف مسیرها غالبا از درختچه استفاده می‌شود و گل‌هایی که می‌توانند در فلاور باکس‌هایی خاص چیده شده‌باشند.

علاوه بر این در قسمت‌هایی که برای نشستن اهل منزل در نظر گرفته‌ایم نیز غالبا نیاز به سایه‌اندازی مناسب داریم، این سایه یا با آلاچیق و سایه‌بان تامین می‌شود و یا با درختی مناسب ویلاهای شمال!

برای زیباسازی آلاچیق و محل‌های نشستن، در نظر گرفتن گل‌هایی زیبا در تلفیق با مبلمان هم خالی از لطف نیست. در هر حال، بهترین کار، قرار دادن هر چیز در جای مناسب است.

نکاتی در رابطه با کاشت درخت در ویلاهای شمال

زمانی که زمین ویلا شیبی تند داشته‌باشد، مواردی مثل چمن‌کاری و استفاده از برخی از پوشش‌های گیاهی چندان عملی نیست! از طرفی، رطوبت بسیار زیاد در ویلاهای شمال، امکان استفاده از برخی از انواع کشت را از ما می‌گیرد. طراحی صحیح محوطه ویلاهای شمال و کشت نهال‌هایی مناسب در آن‌ها، چیزی جز اقدامی مثبت در راستای حفظ محیط زیست و چهره شهر نیست. زمانی که شهرکی ساحلی با محوطه‌هایی همگون و شکیل در رو به روی ما قرار دارد، و نظمی خاص در تلفیق با طراوت محیط در برابر دیدگانمان خود نمایی می‌کند، بی شک اعتمادمان به محیط اطراف بیشتر شده و حس تعلق در ما بیدار خواهد شد.

از سوی دیگر، محیطی با جذابیت خیره کننده، باعث می‌شود افراد حفظ پایایی محیط را در اولویت قرار دهند و از سوی دیگر در ارتقای آن نیز بکوشند. پس بهره بردن از عناصری اینچنینی در طراحی ویلاهای شمال، از مواردی است که در نهایت به نفع تمامی موارد درگیر تمام خواهد شد و وجهه‌ای زیبا از شهرهای شمالی و ساکنین آن‌ها بر جای خواهد گذاشت. گیاهان پوششی انواع زیادی دارند و هر یک با توجه به میزان دما، رطوبت، مقدار نور مورد نیاز و فاکتورهایی این چنینی، برای یک اقلیم خاص مورد استفاده هستند. پس این نکته مثبت وجود دارد که با توجه به اقلیم شمال کشور، می‌توانید یکی از بهترین انواع را انتخاب کنید و محدودیتی در این رابطه وجود ندارد.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه