سری بزنیم به انواع کابینت آشپزخانه برای ویلاهای شمال

14 آذر 1400
0 دیدگاه

آشپزخانه در منزل، یکی از فضاهای اساسی است که مبلمان ویژه خود را می‌طلبد، مبلمانی که باید علاوه بر عملکرد درست در زمینه برآوردن نیازهای فضایی و کاربردی، بتواند ضامن زیبایی خانه و آشپزخانه هم باشد. در این میان، ویلاهای شمال هم از این قاعده مستثنی نیستند و افراد ساکن در یک ویلا در شمال نیز ممکن است بخواهند بدانند که بهترین کابینت برای ویلای آن‌ها چیست و اصلا در زمان انتخاب کابینت برای ویلا در شمال با چه گزینه‌های رو به روهستند.

یکی از موارد این است که سری به کابینت‌سازی‌ها بزنید و ببینید که برای مثال، در ویلاهای مازندران بیشتر چه نوع کابینتی استفاده می‌شود و چه نوع کابینتی بیشتر مورد پسند قرار گرفته‌است؟

کابینت، یکی از ارگانایزرهای بسیار مهم برای ویلاهای شمال محسوب می‌شود، و در انتخاب آن فقط نباید به طرح و زیبایی توجه کرد، دوام، مقاومت، کاربرد، جنس، فضایی که برای شما تامین می‌کند و سهولت در استفاده، همه و همه در نهایت از اهمیت برخوردار هستند و در زمان انتخاب کابینت باید تمام این مسائل را در نظر بگیرید.

باید ببینید که انتخاب کدام یک برای شما صرفه اقتصادی بیشتری دارد و با انتخاب چه نوع کابینتی برای ویلاهای شمال، در نهایت شما لیستی از مزایای برآورده شده را در دست دارید؟

در ادامه برخی از انواع کابینت را معرفی می‌کنیم تا شاید در انتخاب کابینت مناسب برای ویلاهای شمال، به شما کمک کند. با ما همراه باشید.

ویلاهای شمال 546456987459687459687968746748637867

کابینت ملامینه برای ویلاهای شمال

اگر به دنبال کابینتی ارزان برای ویلاهای شمال هستید، ممکن است ملامینه انتخاب شما باشد، ولی ما این انتخاب را رد می‌کنیم. ملامینه در واقع روکشی است که بر مغز نئوپان کشیده شده‌است و ضد خش و ضد آب هم هست. ولی باید این را بدانید که نئوپان به آب حساس است و بهتر است که از این ارگانایزر در آشپزخانه استفاده نشود. می‌توانید در کمدهای اتاق در ویلاهای شمال از ملامینه بهره ببرید.

کابینت ام دی اف (MDF)

کابینت‌های MDF، همان کابینت‌های ملامینه هستند با مغزی MDF. فشردگی MDF از نئوپان بیشتر است و از ضایعات دور ریختنی چوب ساخته شده‌است. افراد زیادی به کابینت‌های MDF علاقه‌مند هستند و از این نوع کابینت در منازل خود استفاده می‌کنند، از مزایای این نوع کابینت این است که در برابر رطوبت هوا هم مقاومت نسبتا خوبی دارد. البته در مقایسه با ملامینه مقاومت بهتری دارد ولی این موضوع را اضافه کنیم که در جاهایی که در معرض رطوبت بیشتر است، کابینت با ورق PVC پوشانده می‌شود، پس نگرانی از بابت استفاده از کابینت MDF در ویلاهای شمال نخواهید داشت.

 

ویلاهای شمال 8968656958695967586879637

 

کابینت های گلاس (High Gloss)

اگر به دنبال کابینتی مقاومتر از MDF  برای ویلاهای شمال هستید، کابینت های گلاس انتخابی مناسب است. کابینت های گلاس از تلفیق MDF سفید و ورق های گلاس ساخته می‌شود و بخش دوم، بخش قابل رویت آن را می‌سازند! پوشش ورق‌های های گلاس نسبت به پوشش نهایی MDF، ضخیم‌تر است و در نتیجه قوی‌تر.

ظاهر براق‌تر در کنار تنوع طرح بیشتر و زیبایی مقبول‌تر، این کابینت را پر طرفدار از نوع MDF کرده‌است، ولی قیمت آن هم بیشتر است. در واقع، کابینت های گلاس، گونه‌ای متفاوت از کابینت MDF است که شیک‌تر است و برای استفاده در ویلاهای شمال گزینه جذاب‌تری است. از نقاط جالب توجه آن، ترکیبات رنگی متفاوت است. تمیز کردن این کابینت نیز سخت نیست ولی در برخی از رنگ‌ها، اثر انگشت به دلیل سطح براق نمایان می‌شود و بهتر است در انتخاب رنگ این کابینت برای ویلاهای شمال، دقت کنید.

کابینت ممبران (وکیوم) برای ویلاهای شمال

چارچوب کلی این نوع کابینت نیز عموما از MDF است ولی در بخش قابل رویت روکشی طرح‌دار از PVC وجود دارد که بر روی MDF قرار گرفته‌است.

در کابینت ممبران با طرح‌های زیبایی مواجه می‌شویم و قیمت آن نیز از مدل‌های قبلی بیشتر است. اگر در ویلاهای شمال از سبک کلاسیک بهره برده‌اید، استفاده از این نوع از کابینت، خالی از لطف نیست، شما می‌توانید برحسب بودجه خود طرحی خاص و یا ابزار بیشتری را سفارش دهید. مقاومت این نوع کابینت هم بیشتر است و استفاده از آن در ویلاهای شمال، معقول و مقرون به صرفه است.

ویلاهای شمال 8968968796876985463544698967887

سبک کابینت شیکر

در حالی که ظهور سبک شیکر در طراحی داخلی به قرن هجدهم باز می گردد ، اما موج محبوبیت این سبک از کابینت ها جز اصلی در آشپزخانه های امروزی محسوب می شود. زیبایی های سبک طراحی فارم هاوس مدرن اغلب شامل کابینت های سینک سبک فارم  و شیکر سفید می باشد که شبیه به سبکی نوستالژی و خاطره انگیز هستند .

کابینت های معاصر یا امروزی

این سبک از کابینت ها ، کابینت هابی فوق مدرن و امروزی هستند که ظاهری بی نقص به آشپزخانه های می دهند . از زیبایی های این سبک می توان به آشپزخانه با درب های کابینت بدون دستگیره صیقلی و شفاف اشاره نمود . این سبک از کابینت ها بسیار ساده ، شیک و مدرن هستند و ظاهری خیره کننده دارند .

صفحه تخت یا سبک ورقه ای

همان طور که امروزه شاهد هستیم ، در دسترس ترین کابینت ها به صورت ورقه ای و یا صفحه تخت می باشند . نمونه های بدون تزئین و از لحاظ بصری ساده و قابل شستشو که به تولید انبوه رسیده اند و متقاضیان زیادی را جذب خود کرده اند . اغلب این کابینت ها از ام دی اف ساخته شده اند و با ملامین ، لمینت و یا ترموفویل پوشانده می شوند . شاید شما فکر کنید که این کابینت ها کاملا امروزی و نوین هستند در حالی که ایده این سبک از کابینت ها به دوران قرون وسطی بر می گردد  .

سبک سنتی

کابینت هایی که سبک سنتی دارند برای برخی افراد حالتی مشابه به سبک کلاسیک و تاریخی داشته و بسیار دلنشین می باشند . چرا که این سبک از کابیت ها ساده و به صورت برجسته حکاکی شده اند و تنها تزئیناتی که بر روی آن ها صورت می گیرد همین حکاکی های خاص و دیدنی هستند . این سبک از کابینت ها امروزه بسیار محبوب هستند ، چرا که افراد با سلیقه های مدرن به دنبال ظاهری ساده و غیر پیچیده هستند .

روکش چوب در کابینت ویلاهای شمال

چارچوب کلی این نوع کابینت نیز از MDF است، ولی، بخش قابل رویت و روکش نهایی آن، از جنس چوب بوده و استفاده از آن در ویلاهای شمال، طرفداران خاص خود را دارد. قیمت این نوع کابینت از موارد قبلی بیشتر است ولی نسبت به کابینت تمام چوب قیمت کمتری دارد.

از بهترین و پر طرفدارترین روکش‌ها برای این کابینت، باید به بلوط و ملچ اشاره کنیم. هزینه اجرای رنگ پلی استر در انتهای کار ساخت این نوع کابینت، بخش قابل توجهی از هزینه را به خود اختصاص می‌دهد.

کابینت تمام چوب برای ویلاهای شمال

اگر از طراحی روستیک برای ویلاهای شمال لذت می‌برید، کابینت تمام چوب را به دکوراسیون داخلی خود اضافه کنید. به دلیل تمام چوب بودن، این نوع کابینت قیمت زیادی دارد و اصولا ساخت آن زمان‌برتر از مابقی موارد است، همچنین پروسه نصب طولانی‌تری نیز دارد. دکوراسیون کلاسیک، از جمله دکوراسیون‌های داخلی پر طرفدار در ویلاهای شمال است، این نوع کابینت برای این سبک از طراحی داخلی بسیار مناسب است و گرمای خاصی به فضاهای داخلی می‌بخشد.

کابینت های فلزی برای ویلاهای شمال

کابینت‌های فلزی، دیگر استفاده سابق را ندارند و تقریبا از مد افتاده‌اند، و عمده دلیل آن هم به فرسودگی سریع این نوع کابینت‌ها بر می‌گردد. البته کابینت‌های فلزی با ظاهری شیک و امروزی نیز تولید می‌شوند که غالبا از جنس استیل هستند و مقاومت قابل توجهی دارند، این کابینت‌ها، طرفداران خاص خود را دارند و می‌توانید در ویلاهای شمال از آن‌ها بهره ببرید.

البته از مزایای این نوع کابینت، قیمت کمتر آن است و همین مورد باعث می‌شود در بسیاری از مواقع، اگر بخواهیم صرفه‌جویی اقتصادی داشته‌باشیم، به سراغ نوع فلزی کابینت برویم، مثلا اسکلت کابینت را فلزی در نظر می‌گیریم و درها را چوبی می‌کنیم.

با اینحال کابینت‌های فلزی در نهایت، رنگشان می‌رود و نیاز به رنگ‌آمیزی مجدد دارند. از سوی دیگر، اگر زنگ‌زدگی اتفاق افتاده باشد، سر و صدای کابینت‌ها ما را اذیت می‌کند. ولی اگر به دنبال کابینتی ارزان قیمت برای ویلاهای شمال هستید، می‌توانید از نوع استیل این نوع کابینت استفاده کنید و با اندیشیدن تمهیداتی خاص و نگهداری مناسب از این کابینت‌ها، عمر مفیدشان را طولانی‌تر کنید.

 

ویلاهای شمال 48748748548515415484

 

کابینت های پی وی سی برای ویلاهای شمال

اگرچه استفاده از کابینت تمام پی وی سی زیاد رایج نیست، ولی یکی از بهترین انواع کابینت برای ویلاهای شمال، همین جنس است. کابینت‌های تمام پی وی سی با کابینت روکش PVC تفاوت بسیاری دارد. کابینت PVC، در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود و نگهداری از آن نیز راحت‌تر از سایر کابینت‌ها، مثلا کابینت چوبی، است. نکته قابل توجه، هزینه کمتر ساخت این نوع از کابینت است.

ورق‌های PVC، در اقلیم‌های مرطوب، محبوبیت زیادی دارند و در ساخت موارد مربوط به فضاهای خیس منزل بسیار دیده می‌شوند، از سقف کاذب PVC گرفته تا دیوار پوش و کمدها! ورق PVC بر روی MDF، با کابینت تمام PVC تفاوت‌هایی عمده دارد، مثلا هرگز مقاومتش در برابر رطوبت به پای تمام پی وی سی نمی‌رسد.

این کابینت انتخابی مناسب برای افرادی است که به دنبال ارگانایزری کاربردی و به روز برای ویلاهای شمال هستند.

نکات قابل توجه در مورد کابینت در ویلاهای شمال

زمانی که شما نوع کابینت را تشخیص دادید و بنابر خواسته خود به سراغ یکی از انواع کابینت مناسب ویلاهای شمال رفتید، باید مواردی را نیز مد نظر قرار دهید. مواردی مثل رنگ، ابعاد، متراژ آشپزخانه و یا تعداد لوازم خودتان!

رنگ کابینت نه تنها در دکوراسیون داخلی دیگر فضاها به چشم می‌آید و بر آن‌ها تاثیرگذار است، بلکه نقشی به‌سزا نیز در کیفیت انتخاب شما دارد. اگر شما بهترین و گرانترین کابینت را که از لحاظ دوام و ماندگاری نیز سرآمد است برای ویلاهای شمال انتخاب کنید، ولی رنگ و طرحی نامناسب بر آن سوار باشد، بخش زیادی از هزینه خود را بیهوده صرف کرده‌اید! تمام این موارد در کنار هم معنا می‌یابد.

از سوی دیگر، شما باید متراژ آشپزخانه را در نظر بگیرید و پس از کسر فضای مفیدی که خودتان برای حرکت نیاز دارید، کابینت را سفارش دهید. امکان مانور صحیح در آشپزخانه بسیار مهم است و کابینت‌های زیاد با ابعاد غیر استاندارد که فضای حرکت شما را محدود کنند، در نهایت به آسایش شما در ویلاهای شمال خدشه وارد می‌کنند.

از سوی دیگر، به لوازمی که می‌خواهید در کابینت ویلاهای شمال قرار دهید نیز دقت کنید و سفارش خود را با حجم وسایل نیز تنظیم کنید و همواره فضایی خالی نیز در نظر بگیرید.

کابینت‌های دیواری، علاوه بر وجهه عملکردی و تامین فضای مورد نیاز شما، زیبایی خاصی نیز به آشپزخانه می‌بخشند. استفاده از این کابینت‌ها در ویلاهای شمال، نوعی بهینه‌سازی فضا و استفاده مناسب از فضا در ویلاهای شمال است. می‌توانید با نصب ارگانایزرهای مناسب در کابینت‌ها و کشوهای آشپزخانه، به دلخواه، فضای بیشتری برای لوازم بخرید و نظم مطلوب‌تری به فضا ببخشید.

در نهایت، نگهداری از کابینت در ویلا را از خاطر نبرید و از هر شرکتی که کابینت مورد نظر را تهیه می‌کنید، روش‌های نگهداری و نظافت صحیح را نیز جویا شوید، تا در نهایت عمر مفید بیشتری برای وسیله خود خریده باشید.

آخرین ویرایش در تاریخ1400/09/14

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه