استخر در قیمت ویلا تاثیر دارد؟

تاثیر وجود استخر در قیمت ویلا

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

 

تاثیر وجود استخر در قیمت ویلا بسیار چشمگیر است و دلیل آن را باید در موارد زیر جستجو نمود. آب  از زیبا ترین نعمت های خداوند منان و مایه حیات است. با توجه به این که آب خاصیت درمانی نیز دارد پزشکان برای درمان برخی بیماری های خاص که تنها درمان طبیعی آن ها قدم زدن در آب و یا استفاده از سونا و جکوزی است تجویز می کنند. شنا کردن در دریا علاوه بر خطر هجوم امواج و غرق شدن، از نظر بهداشتی هم قابل قیاس با استخر نیست.

چرا که آب دریا عاری از آلودگی ها و میکروب ها و جانوران دریازی که موجب انتقال بیماری می شود نیست و به این خاطر است که افراد شنا کردن در محیط استخر ویلای خود را به شنا در دریا ترجیح می دهند. علاوه بر مواردی که گفته شد معمولا در تابستان جمعیت انبوهی برای شنا کردن به ساحل خزر می آیند. بنابراین وجود استخر در ویلا یک مزیت ویژه به شمار می آید؛ چرا که شما یک محیط دنج و آرام برای شنا کردن دارید. تاثیر وجود استخر در قیمت ویلا نیر به همین دلیل قابل لمس و مشهود است.

تاثیر وجود استخر در قیمت ویلا 51456484445

وجود استخر در ویلا چه مزایای دارد ؟

از آنجایی که ورزش شنا طرفداران زیادی دارد برای سلامتی نیز بسیار مهم است. از تاثیرات مهم شنا بر سلامتی می توان به افزایش ضربان قلب، افزایش استقامت قدرت بدنی، وادار کردن بدن به فعالیت و کاهش درد ها و آسیب های وارده به بدن می توان اشاره کرد.ویلای استخر دار در مناطق شمالی می تواند به آرامش روان و دور شدن از تنش های زندگی پر ترافیک نیز کمک کند. در این میان از تاثیر وجود استخر در قیمت ویلا هم نم توان به آسانی عبور کرد. با توجه به مزایای مذکور شما می توانید با خیالی آسوده به ساخت استخر در ویلای خود بپردازید تا هم خودتان مادامی که در آن مکان زندگی می کنید از وجود استخر بهره فراوان ببرید و یا چنان چه قصد فروش را داشتید می توانید با قیمت بالا ویلای خود را به فروش برسانید.

شنا جز دسته ورزش های پرطرفدار است که مزایای زیادی نیز دارد و کل بدن را وادار به فعالیت می کند. شنا کردن موجب افزایش ضربان قلب می شود، استقامت قدرت بدنی را افزایش می دهد. شنا می تواند به کاهش دردها و آسیب های وارده به بدن کمک کند. شنا کردن اثرات مثبتی را روی افراد دارای بیماری خاص نیز دارد.

برای مثال شنا کردن گزینه مناسبی برای افراد مبتلا به بیماری آسم و ام اس هست و به کاهش درد در افراد مبتلا به بیماری ام اس و به بهبود حجم ریه کمک می کند و از این طریق روی روند نفس کشیدن افراد مبتلا به آسم نیز اثر مثبت دارد. شنا ضمن درمان بیماری های جسمی یک ورزش مفرح و شادی آور محسوب می شود. به همین جهت و با توجه به زندگی آپارتمان نشینی اکثر افراد آرزوی داشتن یک استخر زیبا و اختصاصی را در منزل خود دارند. وجود استخر در منزل ضمن ایجاد فضای زیبا جهت ورزش به القا حس طراوت و شادابی در فضا کمک می کند.

استخر در قیمت ویلا 46458968648948596898

استخر در قیمت ویلا چه تاثیری دارد ؟

تاثیر وجود استخر در قیمت تا جایی است که در زمان خرید به آن جزو فاکتورهای رفاهی نگاه می شود. استخر و سونا در ویلا از جمله امکانات رفاهی به شمار می رود که موجب بالا رفتن قیمت ویلا هم می شود. در این میان موارد دیگری هم در افزایش قیمت ویلا موثر است که از بین آن ها می توان به نزدیکی به مراکز تفریحی و اماکن خاص، متراژ ویلا، شیک و لوکس بودن آن، مصالحی که در ساخت آن به کار رفته، طراحی داخلی ویلا (استفاده از طراحی های مدرن) اشاره کرد.

اگر چه ممکن است ساخت استخر در ابتدا هزینه اولیه بالایی داشته باشد ولی باید توجه داشته باشید که تاثیر وجود استخر در قیمت ویلا اینگونه است که اگر شما روزی قصد فروش آن را داشتید با اطمینان خاطر می توانید به دو برابر قیمت منزل خود را معامله کنید. در نتیجه باید توجه داشت خرید یک ویلای  لوکس استخر دار به مراتب قیمت بالاتری نسبت به ویلای بدون استخر خواهد داشت.

تاثیر وجود استخر در قیمت ویلا 2215314541000655

نحوه نگهداری از استخر در ویلا

وجود استخر در ویلا مستلزم نگهداری می باشد. کنترل مناسب کیفیت بهداشتی و شیمیایی آب استخر می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها و ناراحتی های پوستی و امثال این ها جلوگیری کند. علاوه بر این هر گونه آسیب دیدگی قسمت های مختلف استخر به دلیل عدم کنترل و پیشگیری های لازم می تواند خسارت های بالایی برای صاحب استخر به بار آورد. روش درست و اصولی نگهداری از استخر به جمع کردن زباله ها و چک کردن عملکرد دستگاه ها خلاصه نمی شود.

موارد مختلفی وجود دارد که رعایت آنها در نگهداری از استخر الزامی می باشد که عبارتند از: بررسی سیستم تهویه مطبوع، کنترل وضعیت مجراهای ورودی و خروجی آب، چک کردن وضعیت لوله کشی و تعمیر نشتی های احتمالی، بررسی سیستم های گرمایشی استخر مانند سونا و جکوزی، بررسی فیلتر ها و شست و شوی معکوس آن، کنترل تمامی اجزای فلزی به کار رفته در استخر و این قبیل کنترل ها که به نگهداری اصولی و علمی استخر ویلای شما کمک می کند. با توجه به نکاتی که گفته شد تاثیر وجود استخر در قیمت ویلا در صورتی که کاملا و نه فقط از روی ظاهر سالم باشد، تغییر ویژه ای محسوب می شود.

در ادامه اصول مهم در طراحی استخر در ویلا را باهم بررسی خواهیم نمود :

زندگی های امروزی به سمتی سوق پیدا کرده است که افراد به دلیل علاقه زیادی که به داشتن یک محیط مناسب برای گذراندن  تعطیلات خود هستند، اقدام به خرید یک ویلای استخردار می‌کنند و تمایل دارند در بهتر کردن آن بکوشند و محیطی ایده‌ال را برای خود ایجاد کنند. برای دستیابی به این هدف ما چند پیشنهاد برای طراحی استخر داریم.

سقف استخر

معمولا استخرها زود به زود کثیف می شوند به همین علت برای جلوگیری از این موضوع پیشنهاد می کنیم که از سقف های متحرکی که در برخی استخرها استفاده می شوند، کمک بگیرید.

استخر 5469898487468741

دیواره استخر

استخرها می توانند  انواع گوناگونی داشته باشند، شاید شما تاکنون تنها استخرهایی که در گودی  زمین ساخته شده اند را دیده باشید و توجه کافی به استخر هایی که دیواره های آنها بالاتر از سطح زمین قرار دارد نکرده باشید، در واقع استخرهایی که دیواره آنها  با سطح زمین مقداری فاصله دارد، می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای افرادی که تمایل زیادی به داشتن استخر هایی با دیواره شیشه ای دارند، باشد

هندسه

استخرهای امروزی اشکال متفاوتی دارند و دیگر مانند گذشته که تنها به شکل مستطیل و مربع بودند، نیستند و در حال حاضر از اشکال ترکیبی استفاده میشود، برای مثال برخی از استخرها در یک قسمت مستطیل و در قسمت دیگر حالت نیم دایره دارند، حتی شکلهای مختلفی که ممکن است هیچ تصویری را در ذهن اشخاص ایجاد نکند نیز امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است و اشخاص ترجیح میدهند که از استخرهایی با ابعاد و ظاهر نامتعارف استفاده کنند.

این موضوع شاید برای برخی از افراد تازگی داشته باشد و از نظر آنها درست نباشد، اما همین سنت‌شکنیها و خارج کردن ذهن افراد از داشتن استخر های مستطیل شکل، می‌تواند به نوبه خود بسیار ارزشمند باشد، پس  بهتر است شما نیز اگر تمایل به نوآوری و داشتن سبکی خاص برای زندگی خود دارید، میتوانید از طرحهای ترکیبی و نامتعارف برای استخر خود استفاده کنید، اما  به این موضوع باید توجه داشته باشید که قرار نیست شما تنها از دور به استخر نگاه کنید، بلکه باید بتوانید در آن به خوبی شنا کرده و  آبتنی خوبی را رقم بزنیم، پس باید در ایجاد شکلهای نامتعارف خود دقت کافی را داشته باشید، تا بتوانید یک استخر خوب و کاربردی را طراحی کنید.

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/10/09

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه