با این روش‌ها در مصرف برق ویلاهای مازندران صرفه‌جویی کنیم

ویلاهای مازندران 98948547856478

زندگی در ویلاهای شمال، لایف استایل خاصی است که همه ما در پی تجربه آن هستیم، گاهی برای مدتی کوتاه و در حد گذراندن اوقات فراغت و گاهی برای مدتی طولانی و شاید اقامتی دائم! ویلاهای مازندران در این میان، مورد توجه افراد بیشتری هستند و این استان، آغوش گرم خود را به روی مخاطبان ویلا در شمال و زندگی در یک ویلا در مازندران گشوده‌است.

در اینجاست، که صرفا قضیه زندگی در ویلاهای مازندران مهم نیست و ما به دنبال مواردی هستیم که در کنار یک زندگی با کیفیت، ضامن زندگی سالم و بدون آزار برای طبیعت و منابع انرژی نیز باشد! یعنی نمی‌خواهیم از موهبت‌های سبز شمال بهره ببریم ولی در کنار آن هیچ پاسخی برای قدردانی از این همه زیبایی و آسایش نداشته باشیم، بلکه در نظر داریم که رابطه‌ای پایاپای میان ارائه خدمات باشد.

این مقوله، موارد گسترده‌ای را در بر می‌گیرد، از حفاظت از محیط زیست و استفاده از مصالح مناسب و آلوده نکردن طبیعت گرفته تا استفاده صحیح از منابع و صرفه‌جویی در انرژی! یکی از این موارد، مصرف بهینه برق در ویلاهای مازندران است که با رعایت چند نکته و صرفا پیروی از نکاتی کوچک، می‌توان به این مهم دست یافت و گامی بزرگ به سهم خود در راستای مصرف درست انرژی در ویلاهای مازندران برداشت، در این زمینه، این نوشتار از سایت دکتر بخشی را به روش‌های مصرف بهینه برق در ویلاهای مازندران اختصاص داده‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

ویلاهای مازندران 896896876874746854769486

تعویض لامپ های قدیمی ویلاهای مازندران

شاید ندانید و یا از اهمیت زیاد این موضوع بی خبر باشید! ولی گاهی فقط یک اقدام کوچک برای تعویض لامپ‌های قدیمی در ویلاهای مازندران، تاثیری شگرف خواهد داشت. تعویض لامپ‌های رشته‌ای با لامپ‌های کم مصرف LED، نه تنها در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کند، بلکه نور بیشتری را هم برای ویلاهای مازندران به ارمغان می‌آورد؛ نوری بیشتر، مطلوب‌تر و سالم‌تر! خوب است بدانید که استفاده از لامپ‌های رشته‌ای باعث می‌شود که 98 درصد انرژی به صورت گرما به هدر برود! در مقابل لامپ‌های به اصطلاح کم مصرف، در کنار مصرف انرژی کمتر، طول عمر بیشتری نیز دارند. در مقایسه با لامپ‌های فلوئورسنت، این لامپ‌ها گران‌تر هستند ولی برای ویلاهای مازندران و هر مکان دیگری مناسبتر بوده و در آن‌ها از جیوه نیز استفاده نشده‌است. نور بهتر، دوام بالاتر، مصرف کمتر، ضرر کمتر و عمر مفید بیشتر! دیگر منتظر چه هستید تا هرچه سریعتر این تعویض را انجام دهید؟

خاموش کردن لامپ‌های اضافی

شاید با مقوله‌ای کلیشه‌ای و یا توصیه‌ای کلیشه‌ای مواجه شده‌اید! ولی این صحبت اصلا کلیشه نیست و یک ضرورت است که ما باز هم آن را تکرار می‌کنیم! اگر می‌خواهید در مصرف برق ویلاهای مازندران صرفه‌جویی کنید، لامپ‌هایی که برایتان استفاده ندارد را خاموش کنید! شاید در رابطه با محوطه ویلاهای مازندران و موارد مربوط به امنیت بتوانیم به شما تخفیف بدهیم ولی فضاهای داخلی را هرگز! علاوه بر این، اگر به نور بیشتری احتیاج دارید، استفاده از لامپ‌های کم مصرف پر نور را جایگزین استفاده از تعداد بیشماری لامپ کنید.

ویلاهای مازندران 9678965879658796876754678968

استفاده از نور طبیعی در ویلاهای مازندران

نور طبیعی نعمتی است که باید برای بهره‌مندی از آن شاکر باشیم. نور طبیعی در کنار آثار شادی و طراوت‌بخش خود، به عملکرد بهتر فضاها و قابل زیست شدن فضا کمک می‌کند. در اقلیم شمال کشور و در ویلاهای مازندران، به دلیل آب و هوای خاص، همواره به دنبال نور طبیعی بیشتر و بازشوهای بزرگتر بوده‌ایم. این مورد فقط به بهره‌مندی از نور هم بر نمی‌گردد، زمانی که با طبیعتی اینچنین خاص و زیبا رو به رو هستیم، بی شک به دنبال ارتباط بصری بیشتر با طبیعت در ویلاهای مازندران خواهیم بود.در این راستا، نور مصنوعی، هرگز جایگزین نور طبیعی در ویلاهای مازندران نخواهد شد. در هر کجا که می‌توانید نور طبیعی را جایگزین نور مصنوعی کنید، از این امکان بهره بگیرید، اینکار نه تنها باعث نشاط بیشتر شما می‌شود، به صرفه‌جویی در مصرف برق ویلاهای مازندران نیز کمک خواهد کرد.

استفاده از لوازم برقی کم مصرف در ویلاهای مازندران

شرکت‌های سازنده لوازم برقی در گذشته، توجه چندانی به میزان مصرف برق در وسیله مورد نظر نداشتند، با اینحال، در لوازم برقی جدید با رویکردی نوین در این رابطه مواجه هستیم و اغلب این لوازم در کنار کارآیی و عملکرد بهتر، در مصرف برق نیز به صورت بهینه عمل می‌کنند.پس بهتر است حتی الامکان لوازم قدیمی را با جدید جایگزین کرده و از لوازم برقی کم مصرف در ویلاهای مازندران بهره ببرید.

ویلاهای مازندران 47874847487987418657416741767547165741

از برق کشیدن لوازم برقی اضافی!

یکی از ترفندها برای کاهش میزان مصرف برق در ویلاهای مازندران، چیزی جز از برق کشیدن لوازم برقی اضافی نیست. بسیاری از ما این مورد را نادیده می‌گیریم و اصلا فکر نمی‌کنیم که این مقوله می‌تواند در مصرف بهینه موثر باشد، ولی باید بدانیم که لوازم برقی، اگر در برق باشند، تا ساعت‌ها بعد از خاموش شدن، همچنان برق مصرف می‌کنند! به همین سادگی!لذا در بهینه‌سازی مصرف برق در ویلاهای مازندران این مورد را از خاطر نبرید. و نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

تا جای ممکن از سیم سیار استفاده کنید تا با یک دکمه اتصال به برق چند وسیله به صورت همزمان قطع شود. این وسیله از آنجا که می‌تواند چند وسیله برقی را به صورت همزمان پوشش دهد، استفاده بهتری برای شما خواهد داشت.در پایان روز بهتر است رایانه خود را از برق بکشید. رایانه‌ها، برق زیادی مصرف می‌کنند و با از برق کشیدن آن‌ها به بهینه‌سازی مصرف برق در ویلاهای مازندران کمک می‌کنید. این امر در مورد تلویزیون نیز صادق است!لوازم جانبی رایانه مثل اسپیکر را از برق بکشید.لوازم برقی کوچک را نادیده نگیرید! سیم شارژر، لوازم برقی آشپزخانه، سشوار و … همه و همه در مصرف برق نقشی به سزا دارند.

استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در ویلاهای مازندران

بد نیست بدانید که در کشورهای پیشرفته، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر روز به روز بیشتر شده و در دراز مدت جایگزین انواع روش مصرف انرژی خواهد شد، انرژی‌های تجدید پذیر را حتی الامکان جایگزین روش‌های متدوال مصرف انرژی کنید. این کار در ویلاهای مازندران، به نوعی احترام به طبیعت منطقه نیز هست و با شروع این کار در موارد قابل استفاده، رفته رفته به الگویی در این رابطه نیز تبدیل می‌شوید و می‌توانید الگویی صحیح در این باره ایجاد کنید و دیگران را به استفاده از این نوع از انرژی در ویلاهای مازندران تشویق کنید.

ویلاهای مازندران 4689678468746874678468746

اصلا چرا باید در مصرف برق در ویلاهای مازندران صرفه‌جویی کنیم؟

خب ممکن است بعضی از افراد، این موضوع را چندان جدی نگیرند و بگویند که با صرفه جویی در مصرف برق در ویلاهای مازندران قرار است چه اتفاق مهمی رخ بدهد؟ و اصلا چرا ما خود را ملزم به این کار بکنیم؟ در پاسخ می‌گوییم که این مورد هم از نظر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و هم در پس‌انداز منابع، اهمیت دارد. زمانی که نعمتی به وفور در اختیار ما قرار دارد، گمان می‌کنیم که قرار است همیشه به همین صورت بماند! و به همین دلیل ممکن است صرفه‌جویی در ویلاهای مازندران را چندان جدی نگیریم، ولی چه اشکالی دارد اگر در مواقع نیاز از چیزی استفاده کنیم و در مواقعی که نیازی به استفاده نیست، به فکر ذخیره‌سازی منابع انرژی باشیم؟

با صرفه‌جویی در مصرف برق در ویلاهای مازندران، نه تنها صورتحساب خود را کاهش می‌دهید، بلکه از محیط زیست نیز حفاظت می‌کنید. شاید بگویید این کار چه ربطی به حفاظت از محیط زیست دارد؟! در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.با مصرف انرژی کمتر، دودهای سمی کاهش می‌یابد و از طرفی با حفظ منابع طبیعی، اکوسیستم از نابودی نجات می‌یابد. در واقع با کاهش مصرف انرژی، قدمی بزرگ در راستای زندگی سالم بر داشته‌اید.

در تولید برق، نیروگاه‌ها باید زغال سنگ، نفت خام و سوخت‌هایی از این قبیل را مصرف کنند. این روش تولید انرژی روشی آسان و ارزان است ولی فرآورده‌های ناشی از این سوخت و ساز، مثل CO2 را نمی‌توان نادیده گرفت! افزایش تولید این گازها یعنی دامن زدن به فجایع محیط زیستی و به خطر افتادن تنها سیاره قابل زیست برای ما!دی اکسید کربن با تشدید اثر گلخانه‌ای و انتشار گازهای گلخانه‌ای، اثرات زیر را برای زمین در پی خواهد داشت:

  • افزایش دما، گرما و خشکسالی
  • غیر طبیعی شدن الگوهای آب و هوایی
  • بلایای طبیعی بیشتر
  • باران اسیدی

اگر ما مصرف انرژی را با صرفه جویی پایین بیاوریم و نقش خود را به درستی ایفا کنیم، مقدار برق مورد نیاز نیروگاه‌ها کمتر شده و در نتیجه سوخت فسیلی کمتری نیز سوزانده می‌شود! این مورد جهان را از خطرات بسیاری که خود ما دلیل آن‌ها هستیم نجات می‌دهد.

تبلیغات صحیح در راستای مصرف بهینه برق در ویلاهای مازندران

با تمام این موارد، گاهی بسیاری از مردم، فقط به دلیل نا آگاهی است که حساسیت ویژه‌ای در این رابطه به خرج نمی‌دهند، یکی از مواردی که می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد این است که افراد موثر و رسانه‌ها به تبلیغات جذاب و صحیح در این رابطه بپردازند. برای مثال با موشن گرافی، تهیه انیمیشن، تیزر و تولید محتوا می‌توان افراد را با پایه و اساس و دلیل این امر آشنا کرد و آن‌ها را تشویق به سبک زندگی سالم کرد. امیدواریم ما در این زمینه توانسته باشیم قدمی هرچند کوچک برداریم، با به اشتراک گذاشتن این محتوا از سایت دکتر بخشی با دوستانتان، ما را در این اطلاع رسانی همراهی کنید.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه