مستحکم ترین قلعه های جهان کدامند ؟

2 اسفند 1401
0 دیدگاه
مستحکم ترین قلعه های جهان 654851856418547874874

مرود جنجیرا یک قلعه بزرگ در هند است که توسط آب احاطه شده است .  این قلعه جزیره ای عظیم است که در سواحل هند واقع شده و به عنوان یکی از مستحکم ترین قلعه های جهان شناخته می شود . این سازه به طور کامل توسط دیوارهای 40 اینچی بلند و 19 سنگر گرد احاطه شده است .

جالب است بدانید که قلعه نام برده تنها یک ورودی بزرگ دارد که چندین نفر و تجهیزات می توانند از آن عبور کنند .

مستحکم ترین قلعه های جهان 58478541856418567486741857

قلعه ادینبورگ _ اسکاتلند

قلعه ادینبورگ قلعه ای در اسکاتلند می باشد که به دلیل استحکام بسیار مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است . ادینبورگ یکی از نفوذ ناپذیرترین قلعه های جهان می باشد که در بالای صخره ای واقع شده و منظره ای دیدنی را به وجود می اورد .

در طول تاریخ ، اغلب از این سازه به عنوان محل اقامت سلطنتی و همچنین پایگاه نظامی استفاده می شده است . اسناد تاریخی نشان می دهد که این قلعه در طول تاریخ خود بیش از 25 بار محاصره شده است اما هرگز مورد تصرف قرار نگرفته است .

مهرانگره _ هند

مهرانگره  قلعه ای بلند است که در هند ساخته شده است . این سازه که متعلق به قرن پانزدهم است ، یکی از بزرگترین دژ های هند محسوب می شود . این سازه بر روی تپه ای شیب دار با شیب بیش از 400 دقیقه در بالای شهر اطراف قرار گرفته و ظاهری بسیار زیبایی دارد .

تنها دسترسی به قلعه از طریق یک گذرگاه باریک پیچ در پیچ است که تا انتها زیگ زاگ می کند .

امروزه کل این سازه یک موزه است و در فهرست میراث جهانی یونسکو به همراه چندین قلعه دیگر در راجستان ثبت شده است .

 قلعه هوهنسالزبورگ _ اتریش

سالزبورگ اتریش یکی از مستحکم ترین ترین قلعه های جهان را در سراسر اروپا به خود اختصاص داده است .
سالزبورگ یکی از بزرگ ترین قلعه های اروپایی نی باشد که  بیشتر دیوار ها و برج های آن مربوط به قرن پانزدهم است .
این مکان از قرن یازدهم به عنوان یک استحکام دفاعی مورد استفاده قرار گرفته است و در قرن پانزدهم دیوار های بسیاری به آن اظافه گردیده است . هوهنسالسبورگ به عنوان یکی از بزرگ ترین قلعه های قرون وسطایی نیز در سراسر اروپا شناخته می شود . این قلعه تنها یکبار در تاریخ خود در 1525 محاصره شده است .

مستحکم ترین قلعه های جهان 489684687596846984769874694876

ماسادا _ اسرائیل

ماسادا یکی از قوی ترین استحکامات دوران باستان می باشد که شهرت بسیاری داشته و هر ساله گردشگران بسیاری را به خود اختصاص می دهد .

این سازه یک قلعه باستانی است که توسط هیرودوس بزرگ از ساخته شده است .

ماسادا به دلیل محاصره ای که در سال 73-74 میلادی در جنگ اول یهود و روم رخ داد مشهور است . گروهی متشکل از 1000 شورشی یهودی خود را به داخل سنگر رساندند . سرانجام پس از جنگ و استقامت بسیار رومی ها توانستند وارد قلعه شوند . طبق روایات تاریخی ، رومی ها هنگام ورود هنگامی که دیدند  همه ساکنان برای فرار از اسارت خودکشی کرده اند ، متحیر گشتند .

الحمرا _ اسپانیا

الحمرا در اسپانیا یکی از مجموعه های متعدد قلعه در اروپا است که دارای شهرت بسیاری می باشد .

با استحکامات مربوط به اواسط قرن سیزدهم ، الحمرا یکی از نفوذ ناپذیرترین قلعه های اسپانیا محسوب می شود . زمانی که منطقه تحت کنترل امارت گرانادا بود ، بیشتر دیوار ها و برج ها توسط اعضای سلسله نصرید ساخته شده اند . این سازه امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین سازه های گردشگری شناخته می شود .

ارگ حلب _ سوریه

ارگ حلب یکی از مستحکم ترین قلعه های جهان است که در سوریه واقع گشته است . شهر حلب به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای مسکونی روی زمین شناخته شده است . در قلب شهر قدیمی حلب ، ارگی بر فراز تپه ای بزرگ طبیعی قرار گرفته است . بیشتر بناهای قلعه قرون وسطایی مربوط به قرن 12 و 13 می باشد  اما استفاده از ارگ حلب به عنوان پاسگاه نظامی به هزاره سوم قبل از میلاد بر می گردد.
متأسفانه بخشهای زیادی از ارگ در جنگ داخلی سوریه آسیب دید اما کارهای مرمت در حال انجام است .

مستحکم ترین قلعه های جهان 6846868768768776

قلعه کونیگشتاین _آلمان

قلعه کونیگشتاین یکی از مستحکم ترین قلعه های جهان محسوب می شود که در آلمان قرار دارد . این قلعه که به باستیل ساکسون نیز معروف است ، از اوایل قرن دوازدهم به عنوان استحکام مورد استفاده قرار گرفته است . دیوار های خارجی قوی این سازه توسط پادشاهان ساکسون در قرن 16 ساخته شده است . ساختمان های دیگری مانند دروازه خانه ها و پادگان ها در در این سازه قرار دارند ، پس از قرن شانزدهم اضافه شده اند . این قلعه به دلیل تسخیر ناپذیری توانسته است شهرت بسیاری به خود اختصاص دهد .

قلعه همچنین محل دومین چاه عمیق اروپا است که تقریباً آب آشامیدنی بی پایان را برای سربازان حین محاصره فراهم می کرده است . علاوه بر این ، در قرن 18 ، یک بشکه عظیم شراب با ظرفیت بیش از 6000 گالن در داخل قلعه ساخته شده است که موجب شهرت بیشتر این سازه گشته است . مانند بسیاری از قلعه های ترسناک موجود در این فهرست ، پس از ایجاد دفاع دفاعی در قرن 16 ، کونیگشتاین هرگز مورد حمله قرار نگرفت .

کاخ پوتالا _ چین

کاخ پوتالا یک قلعه و کاخ بزرگ در تبت است که نام آن در میان مستحکم ترین قلعه های جهان به چشم می خورد . کاخ پوتالا ، اگرچه از نظر فنی به عنوان یک دژ نظامی ساخته نشده است ، اما یک ساختمان قلعه مانند است . ضخامت دیوارهای دفاعی به طور متوسط ​​بیش از 3 متر بوده و استقامت بسیار بالایی را ایجاد می نماید .

جالب است بدانید که طراحی این سازه برای محافظت از برجسته ترین ساکن آن ، دالایی لاما  انجام شده است. ساخت کاخ کنونی در اواخر قرن هفدهم آغاز شد ، اگرچه در این مکان ساختمان قدیمی تر متعلق به قرن 7 ساخته شده است . امروزه کاخ پوتالا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و به عنوان یکی از مهم ترین ساختمان های کل تبت شناخته می شود .

قلعه مالبورک _ لهستان

قلعه مالبورک بزرگترین قلعه جهان محسوب می شود  که نام آن در میان مستحکم ترین قلعه های جهان چشم نوازی می کند . قلعه مالبورک بزرگ ترین قلعه جهان از نظر مساحت زمین است و در ابتدا توسط شوالیه های توتونیک ساخته شده است . ساخت قلعه در قرن سیزدهم با بسیاری از قدیمی ترین قسمتهای معماری گوتیک آغاز شد و کار برای چندین قرن پس از آن ادامه یافت . قلعه بارها گسترش یافت تا فضای بیشتری برای سربازان پادگان در داخل فراهم آورد . این گسترش یک سری حلقه های دفاعی با لایه های مختلف برج ، خندق و دیوار را ایجاد نمود . قلعه مالبورک از نظر استراتژیکی در سواحل رودخانه نوگات قرار دارد که به آن اجازه می دهد بر بسیاری از کشتی های ورودی و خروجی از لهستان از دریای بالتیک نظارت داشته باشد .

 

مستحکم ترین قلعه های جهان 789789789897897979

برج لندن _ انگلستان

برج لندن یک قلعه قرون وسطایی در لندن انگلستان است که به عنوان یکی از مستحکم ترین قلعه های جهان نیز در نظر گرفته می شود .

برج لندن یکی از استحکامات دفاعی اولیه بود که برای حفاظت از شهر لندن ساخته شد . این قلعه که با استفاده از عناصر متعدد معماری رومانسک ساخته شده است ، مشرف به رودخانه تیمز است . این قلعه نقش مهمی در حفظ شهر لندن به عنوان یک شهر قوی قرون وسطایی داشته است .

لازم است بدانید که  این بنا توسط ویلیام فاتح در سال 1078 میلادی ساخته شد . این سازه معروف در طول تاریخ ،  کارکرد های مختلفی را انجام داده است .

قلعه مورها _ پرتغال

یکی دیگر از مستحکم ترین قلعه های جهان ، قلعه مورها در سینترا می باشد که به عنوان یکی از بهترین نمونه های معماری مور در شبه جزیره ایبری در نظر گرفته می شود . پس از گسترش مور ها  در اسپانیا و پرتغال امروزی در اوایل دهه 700 آن ها نسبت به ساخت این  قلعه در قرون 8 و 9 میلادی اقدام نمودند . قلعه فقط یکبار در طول تاریخ وجود خود در 1147 بازسازی شده است . پس از تصرف شهر لیسبون ، نیروهای مور که قلعه را اشغال کردند ، بدون جنگ آن را واگذار کردند . امروزه قلعه مور ها در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و هر ساله قلعه دوور _ انگلستان

شاید جالب باشد بدانید که  قلعه دوور در انگلستان یکی از مستحکم ترین قلعه های جهان می باشد که به دلیل ارزش استراتژیک بالا اغلب کلید انگلستان نامیده می شود . هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر جهان جهت بازدید از این سازه مستحکم معروف ترغیب شده و با سفر به این کشور نقش گسترده ای در رونق اقتصادی این کشور ایفا می کنند .

این قلعه نیز بیشتر قلعه ای که امروزه می بینیم مربوط به قرن دوازدهم است و توسط هنری دوم ساخته شده است .

این سازه در قرن سیزدهم توسط فرانسه محاصره شد ، اما استحکامات خود را حفظ کرد و هیچ گونه آسیبی ندید . بازدید کنندگان بسیاری را به خود اختصاص می دهد .

قلعه دوور _ انگلستان

شاید جالب باشد بدانید که  قلعه دوور در انگلستان یکی از مستحکم ترین قلعه های جهان می باشد که به دلیل ارزش استراتژیک بالا اغلب کلید انگلستان نامیده می شود . هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر جهان جهت بازدید از این سازه مستحکم معروف ترغیب شده و با سفر به این کشور نقش گسترده ای در رونق اقتصادی این کشور ایفا می کنند .
این قلعه نیز بیشتر قلعه ای که امروزه می بینیم مربوط به قرن دوازدهم است و توسط هنری دوم ساخته شده است .
این سازه در قرن سیزدهم توسط فرانسه محاصره شد ، اما استحکامات خود را حفظ کرد و هیچ گونه آسیبی ندید .
اگرچه معماری نظامی با گذشت زمان و در دسترس قرار گرفتن فناوری های مختلف به شدت تغییر کرده است  ، اما قلعه ها یکی از موفق ترین و تکراری ترین استحکامات دفاعی در تمام دوران می باشند . در سراسر اروپا ، آسیا و آفریقا ، قلعه ها بخش مهمی از تاریخ بودند و ملت های کنونی را تا حد زیادی شکل داده اند . بدون شک معماران و مهندسان امروزی می توانند با بهره گیری از نکات مقاوم سازی سازه ها که در ساخت مستحکم ترین قلعه های جهان به کار گرفته شده است نسبت به ساخت ویلا ها و سازه هایی مستحکم در شمال کشور بپردازند .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه