معروف ترین سازه های ایتالیا کدامند ؟

22 بهمن 1401
0 دیدگاه
ایتالیا 45485748548657487

ایتالیا سرزمینی است با سابقه طولانی که گنجینه ای از نشانه های تمدن و قدمت تاریخی را برای همگان به نمایش می گذارد . این کشور رویایی که مملو از معابد یونانی ، ویرانه های رومی ، کلیسا های باروک و قلعه های قرون وسطایی است ، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود اختصاص داده و از این طریق در رونق اقتصادی کشور خود موثر واقع می شود . در این کشور سازه های معروف بسیاری واقع گشته که به دست معماران و مهندسانی قدر و توانا طراحی و ساخته شده است . در ادامه به بررسی برخی از معروف ترین سازه های ایتالیا خواهیم پرداخت ، با ما همراه باشید .

کولوسئوم

کولوسئوم یکی از مشهور ترین  و دیدنی ترین بنا های تاریخی ایتالیایی می باش که توسط امپراطور و سپاسیان در سال 80 میلادی تکمیل گشته است . این سازه که به عنوان یکی از معروف ترین سازه های ایتالیا در نظر گرفته می شود ، یک بنای سنگی و بتونی با قدمت 2000 سال است که روزگاری میدان جنگ گلادیاتور ها برای مبارزه بوده است . این آمفی تئاتر بیضی شکل به اندازه کافی گسترده و بزرگ و متناسب با زمین فوتبال بوده و همچنین ارتفاع آن به اندازه یک ساختمان 12 طبقه است .
این سازه با دارا بودن 80 ورودی و صندلی هایی برای جای دادن 50،000 تماشاگر به یکی از بزرگ ترین سازه های این کشور تبدیل گشته است .

ایتالیا 7486464545415441

انجمن رومی

هنگام بازدید از انجمن رومی ، متوجه خواهید شد که این مکان پر از نشانه های منحصر به فرد رومی است . در طول قرن هفتم قبل از میلاد ، مجمع رومی ها قطب سیاسی، اجتماعی و تجاری امپراتوری روم بوده است . مجمع رومی ها یک مکان دیدنی گسترده از روم باستان است که به نحوه ای بسیار خارق العاده طراحی و ساخته شده است . طراحی خاص این ساختمان ها موجب گشته تا با گذشت سالیان بسیار زیاد همچنان پا برجای مانده و به عنوان یکی از معروف ترین سازه های ایتالیا در نظر گرفته شود .
این سازه ها ویترینی از ویرانه هایی است که به خوبی محافظت شده و زمانی معابد ، کلیساها و ساختمان های عمومی بوده اند .

پانتئون

پانتئون که در زمان هادریان (حدود سال 125 میلادی) ساخته شده است ، یکی از بناهای تاریخی بی نظیر در ایتالیا است . این سازه نه تنها یکی از بهترین و مقاوم ترین ساختمان های روم باستان می باشد بلکه یکی از شاهکار های معماری رومی است که به واسطه دارا بودن گنبدی چشمگیر بسیار زیبا تر شده است . پاسخ به این پرسش که چگونه این مکان برجسته روم باستان توانسته است برای بیش از 2000 سال دست نخورده باقی بماند ، کمی سخت و دشوار می باشد .

یکی از نکات جالب در رابطه با این سازه این است که گنبد غول پیکر بزرگ ترین گنبد بتونی در جهان است که تا به حال ترمیم نگشته است . مقبره نقاش دوره رنسانس ، رافائل، درون پانتئون قرار گرفته و هنرمندان زیادی را برای بازدید از این مکان ترغیب می نماید . هدف اصلی ساخت این ساختمان هنوز روشن نشده است اما سازه مورد نظر در سال 609 میلادی به یک کلیسا تبدیل شده است که عده ای گمان می کنند هدف از ساخت این ساختمان بهره برداری از آن به عنوان یک مکان مذهبی می باشد .

معروف ترین سازه های ایتالیا 4654868468463896846

برج کج در پیزا

این برج یکی از اصلی ترین نشانه های کشور ایتالیا محسوب می شود . بدون شک همه ما با شنیدن نام برج پیزا به یاد کشوری می افتیم که این سازه در آن قرار گرفته است. برج پیزا یکی از نقاط دیدنی ایتالیا است که هزاران بازدید کننده را به خود جلب می کند.

این برج که در خاک ماسه ای ساخته شده است و هر ساله به تدریج خم می شود . معماری و ساخت خاص این سازه حاصل تلاش مهندسانی توانا می باشد که برای اتمام این پروژه شبانه روز تلاش کرده و بلاخره پروژه را با موفقیت به اتمام رسانده اند . بدون شک این برج مرتفع یکی از معروف ترین سازه های ایتالیا محسوب می شود .

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره

فلورانس مملو از نشانه های خیره کننده دوره رنسانس است و این شهر را به یکی از زیباترین شهر های ایتالیا تبدیل کرده است . کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره یکی از بناهای برجسته معماری است که نمادی برای افق فلورانس محسوب می شود . گنبد زیبای رنسانس آن که توسط فیلیپو برونلسکی طراحی شده کاملاً دیدنی است و کمک می کند تا شما بلافاصله شهر را شناسایی کنید .

این کلیسای جامع گوتیک در محل کلیسای قرن هفتم سانتا رپاراتا ساخته شده است که بقایای آن در سردابه است . برای تکمیل این کار هنری که از قرن سیزدهم آغاز گشته بود ، دو قرن طول کشیده است . برجسته ترین اثر هنری در کلیسای جامع نقاشی های دیواری آخرالزمان جورجیو وازاری است که در سال 1579 به پایان رسیده است .

کلیسای St Mark’s

مشهور ترین میدان ونیز ، میدانی می باشد که هزاران کبوتر برای نشستن بر روی سر مردم سرازیر می شوند ، این مکان ، یک مکان پر جنب و جوش است که با معماری زیبا طراحی شده است .

میدان سن مارکو که در قرن نهم به عنوان بخشی از محوطه کاخ Doge’s آغاز به فعالیت کرده است . امروزه  بسیاری از معروف ترین مکان های دیدنی ایتالیا از جمله کلیسای سنت مارک و کاخ دوژ را در خود جای داده است . از میان تمام بناهای یادبود اطراف میدان ، کلیسای سنت مارک (St. Mark’s Basilica) بیشترین فتوژنیک را دارد . معماری بیزانس آن در مجلات و تصاویر در سراسر جهان ظاهر شده است . این ساختمان در قرن یازدهم به عنوان نمادی از ثروت ونیز ساخته گشت و بعداً ، در سال 1807 ، کلیسای کاتولیک روم آن را به کلیسای جامع ونیز تبدیل کرد .

ایتالیا 45485748548657487

خرابه های پمپئی

پمپئی یک بنای تاریخی برجای مانده در ایتالیا از تمدن باستان می باشد که امروزه به مکانی جذاب برای بازدید تبدیل گردیده است . ویرانه های پمپئی باستان در سال 1748 کشف شده است ، در زمان کشف باستان شناسان پی بردند که بیشتر شهر به طرز معجزه آسایی سالم مانده است . این سازه قدیمی ترین آمفی تئاتر به سبک قبل از کولوسئوم است که در جهان باقی مانده است. چگونگی زنده ماندن از فوران وزوو تأمل برانگیز است.

 کلیسای جامع میلان

کلیسای جامع میلان یکی از معروف ترین سازه های ایتالیا می باشد که از نظر معماری بسیار خاص و خارق العاده است . این کلیسا نه تنها دومین کلیسای جامع بزرگ جهان است ، بلکه همچنین یکی از زیباترین کلیسا های جامع با گل برجسته های بسیار چشم نواز می باشد جالب است بدانید که برای ساخت این سازه بیش از 78 معمار اثر خود را در طراحی برجای گذاشته اند. هزاران صنعتگر و مجسمه ساز روی این بنای با شکوه که دارای 3400 مجسمه ، 135 گارگول و 700 مجسمه است کار کردند .

معروف ترین سازه های ایتالیا 896895638563535385

خال آنتونلیانا

خال آنتونلیانا یا Mole Antonelliana با ارتفاع 167.5 متر (550 فوت) سازه ای مقاوم با گنبدی مخروطی غیر معمول است. این  بنای دیدنی قرن نوزدهم در اولین پایتخت ایتالیا توسط معمار Alessandro Antonelli طراحی شد . این سازه در ابتدا به عنوان کنیسه جامعه یهودیان در نظر گرفته شده بود . امروزه این ساختمان موزه ملی سینما را در خود جای داده است که دارای مجموعه ای چشمگیر از لوازم سینمایی است .

کاخ سلطنتی کازرتا

این کاخ سلطنتی یک جواهر کمتر شناخته شده از یک بنای تاریخی در ایتالیا است . کازرتا یا Caserta یک مجموعه کاخ است که توسط شاه چارلز سوم در اواسط قرن 18 به عنوان پاسخ ایتالیا به ورسای و کاخ سلطنتی در مادرید ساخته شده است . این مجموعه که در شمال ناپل واقع شده است ، دارای قصر ، باغ ها ، جنگل های طبیعی و لژهای شکار و همچنین یک کارخانه تولید ابریشم برای خانواده سلطنتی می باشد . چشمه های زیبا چ و یک آبشار ، چهار حیاط و سه دهلیز در این کاخ وجود دارد. گذرگاه آبراهه کارولینو Ponti Della Valle با ساخت زیرساخت هایی که به کاخ و همچنین کارخانجات ، آهن آلات و صنایع تولیدی خدمت می کند ، یک معجزه مهندسی است .

سازه های نام برده تنها چند مورد از معروف ترین سازه های ایتالیا می باشد که به دلیل دارا بودن مهندسی ساخت توانسته اند ماندگار مانده و برای سالیان طولانی به بشر خدمت کنند .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه