عجیب ترین ساختمان های دبی کدامند ؟

7 بهمن 1401
0 دیدگاه
ساختمان های دبی 479846946468748748674

دبی یکی از کشور های عرب زبایی است که به دلیل داشتن بازار اقتصادی و تجاری فوق العاده به یکی از مقصد های اصلی گردشگران جهانی تبدیل گشته است . این شهر جهانی آنقدر زیباست که به عنوان بهشت گردشگران شناخته می شود .  این شهر فوق العاده و بسیار دیدنی ، با معماری خلاقانه و الهام بخش امکان زیبایی های بیشتر خود را فراهم نموده است . بدون شک دبی دارای برخی از شگفت انگیزترین پروژه های بزرگ آینده در جهان خواهد بود و ما همچنان شاهد رشد موفقیت های این کشور معروف خواهیم بود . کشور نام برده دارای  بلندترین ساختمان جهان، بلندترین هتل ، بزرگترین مرکز خرید ، نخل و جزایر جهانی و همچنین دارای یک باغ شکوفا و یک مرکز اسکی در وسط کویر می باشد که می تواند توجه هر فرد را به خود جذب نماید . در ادامه به معرفی برخی از معروف ترین ساختمان های دبی پرداخته و اطلاعاتی را در این باره در اختیارتان قرار خواهیم داد .

برج العرب

برج العرب یکی از مهم ترین مقاصد افرادی است که به این کشور سفر می کنند . این برج بی نظیر به گونه ای خاص طراحی گشته تا بتواند توجه هر بیننده ای را به خود جلب نماید و از این طریق تاثیری گسترده در رونق اقتصادی و فرهنگی دبی داشته باشد . جالب است بدانید که این برگ تنها هتل 7 ستاره در جهان است که دارای بار ، یک رستوران زیر آب و یک زمین تنیس در فضای باز است . این سازه همچنین یکی از نمادین ترین نماد های دبی و یکی از با ارزش ترین و معروف ترین سازه های جهانی است . این ساختمان که شبیه بادبان یک کشتی دریایی عرب است ، در خلیج فارس مستقر شده و ارتفاع آن 321 متر است . این سازه معروف و زیبا در شب ، با مجسمه های رنگی رقصان از آب و آتش روشن می شود و ظاهری زیبا و جذاب را به مکان اطراف می بخشد .

ساختمان های دبی 479846946468748748674

جزیره نخل جمیرا

جزیره نخل جمیرا  بزرگ ترین جزایر مصنوعی در جهان و یکی از بلند پروازانه ترین تحولات روی زمین می باشد که به گونه ای بسیار خلاقانه طراحی و ساخته شده است . جالب است بدانید که شکل های منحصر به فرد درخت خرمای موجود در این سازع کمک می کند تا 520 کیلومتر به خط ساحلی دبی اضافه شود . این جزایر شگفت انگیز ساخته دست بشر هشتمین عجایب جهان به حساب می آیند .این سازه فوق العاده که شامل هتل های لوکس ، خانه های منحصر به فرد ساحلی ، پارک های آب ، مارینا و همچنین مراکز  تفریحی و تجاری می باشند، سالانه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده و یکی از عجیب ترین شگفتی های جهان را برای آن ها به نمایش می گذارند .

باغ معجزه دبی

باغ معجزه دبی یکی دیگر از معروف ترین ساختمان های دبی می باشد که به واسطه داشتن زیبایی های گسترده و همچنین طراحی خاص و بی نظیر توانسته است شهرت جهانی یافته و به یکی از پر بازدید ترین مکان های گردشگری در جهان تبدیل گردد .
این باغ که به صورت بسیار باورنکردنی در میان یک بیابان قرار گرفته است ، بزرگ ترین باغ گل طبیعی در جهان است . این باغ رنگارنگ 72000 متر مربعی بیش از 45 میلیون گل را در خود جای داده و ظاهری زیبا را برای خود فراهم آورده است .

 

معروف ترین ساختمان های دبی 4687468746876876

جزایر جهانی دبی

جزایر جهانی مجموعه ای از 300 جزیره دست ساز است که به شکل یک نقشه جهانی ساخته شده و در 4 کیلومتری ساحل دبی واقع شده است . کل جزیره ایجاد شده شامل  سنگ های ماسه ای منطقه ای است که 6 در 9 کیلومتر(3.7 در 5.6 مایل) را پوشش می دهد و توسط یک جزیره موج شکن بیضی شکل احاطه شده است . هر جزیره برای فروش و آماده توسعه است . شکل زمین آن فقط با ماهواره یا از بالای بلندترین ساختمان جهان ، برج خلیفه قابل مشاهده است .

 هتل مجلل JW Marriott Marquis Dubai

این هتل معروف بلندترین هتل در جهان است که به گونه ای بسیار خلاقانه طراحی و ساخته شده است . این سازه مستحکم امروزه به یکی از معروف ترین ساختمان های دبی تبدیل گشته و از این طریق به جذب گردشگر می پردازد . این سازه بلند 72 طبقه ، 355 متری (1،165 فوت) در دو برج برجسته گسترش یافته و دارای 14 محل فروش مواد غذایی و آشامیدنی ، میله های پشت بام ، یک مرکز تجاری ، یک مرکز آبگرم و کلوپ بهداشتی 3700 متر مربع (40،000 فوت مربع) است .

برج پرنسس دبی

برج پرنسس یکی زیبا ترین و جذاب ترین سازه های ساخت دست بشر می باشد که توسط رکورد های جهانی گینس به عنوان بلند ترین ساختمان مسکونی جهان از سال 2012 شناخته شده است . این سازه بلند 101 طبقه با ارتفاع 414 متر (763 فوت) ، 763 آپارتمان لوکس را در خود جای داده است و به عنوان یکی از گران ترین املاک دبی نیز شناخته می شود . جذابیت فوق العاده و معماری خاص این سازه معروف موجب گشته تا ساختمان نام برده در سراسر جهان طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و به عنوان یکی از مرتفع ترین و زیبا ترین ساختمان ها در جهان نیز در نظر گرفته شود .

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر دریا

شاید تا چندین سال پیش مشاهده دنیای زیر آب و موجودات دریایی کمی سخت و دشوار به نظر می رسید اما امروزه این مشکل به طور کلی حل شده است و دیگر هیچ جای نگرانی وجود ندارد . آکواریوم دبی در مرکز بازار بزرگ دبی قرار دارد و بزرگ ترین آکواریوم معلق در جهان محسوب می شود . این سازه امکان مشاهده شگفتی مناظر بی نظیری از 33000 حیوان زیردریایی پشت بزرگ ترین صفحه نمایش اکریلیک جهان و تونل عبور آکواریوم به طول 48 متر را برای شما فراهم می کند.  این هتل همچنین مجموعه ای از تجربیات بی سابقه اوقات فراغت مانند سواری با قایق در کف شیشه ، غواصی کوسه و غواصی در قفس را نیز برای شما فراهم می کند . نحوه طراحی و ساخت این ساختمان به گونه ای بوده که بدون شک می توانیم بگوییم سازه به دست موفق ترین طراحان و مهندسان طراحی و ساخته شده و به یکی از معروف ترین ساختمان های دبی مبدل گشته است .

ساختمان های دبی 4874867486748574168585

اسکی دبی

یکی دیگر از معروف ترین ساختمان های دبی که بسیار مورد توجه قرار گرفته است این اسکی بی نظیر می باشد . اسکی دبی یک پیست اسکی سرپوشیده با مساحت 22500 متر مربع (معادل 3 زمین فوتبال) است که فرصتی باور نکردنی را برای لذت بردن از برف واقعی در صحرا در تمام طول سال فراهم می کند . این سازه در داخل مرکز خرید امارات واقع شده است و دارای یک کوه سرپوشیده به ارتفاع 85 متر است که دارای مکان های مختلفی است که از لحاظ سختی ، ارتفاع و شیب با یکدیگر تفاوت دارند . این شهر همچنین دارای یک منطقه بازی 3000 متر مربعی می باشد .

 برج خلیفه

هنگام لیست کردن معروف ترین ساختمان های دبی حتما با نام این برج روبرو خواهید شد . برج خلیفه که دارای ارتفاع 828 متر نی باشد ، به عنوان بلندترین ساختمان و سازه ساخته شده توسط انسان شناخته شده است . این برج همچنین شامل بالا ترین مسجد جهان در طبقه 158 (از 160) ، بالا ترین استخر شنای جهان در طبقه 76 و بالا ترین سکوی مشاهده جهان در طبقه 124 است . این سازه بلند هرمی شکل 900 محل اقامت ، سوئیت اداری و همچنین یک هتل معتبر آرمانی را در خود جای داده است .

معروف ترین ساختمان های دبی 89787987987967874989687

 دبی مارینا

دبی مارینا بزرگ ترین تفریحگاه ساخت بشر در جهان و یکی از معروف ترین ساختمان های دبی می باشد . این سازه یک کانال مصنوعی است که در آن آب های خلیج فارس به محل 3 کیلومتری آورده شده است . اسکله این سازه پناهگاه صدها قایق تفریحی است و همچنین یک پیاده روی عابر پیاده به طول 7 کیلومتر همراه با یک کافه ، بار و رستوران در فضای باز را در خود جای داده است . این مارینا برای ایجاد یک فضای عمومی بزرگ ساخته شده است که می تواند جمعیتی بالغ بر 120،000 نفر را در برج های مسکونی و ویلا های خود جای دهد .

هتل جمیرا بیچ

هتل پنج ستاره جمیرا بیچ یا Jumeirah Beach با طراحی چشمگیر موج مانند خود ، یکی از شگفتی های معماری است که افق دبی را مجذوب خود می کند . این ساختمان 26 طبقه با 93 متر ارتفاع و 275 متر طول ، هم از نظر نقشه و هم از نظر ارتفاع خمیده بوده و نشان دهنده یک موج شکستنی خیره کننده است . این هتل 20 رستوران و بار ، ساحل اختصاصی خود و دسترسی نامحدود به پارک آبی معروف Wild Wadi  را ارائه می دهد . هتل در مجاورت برج العرب بادبان شکل است . می توان گفت این سازه ترکیب تقلیدی از یک بادبان است که در برابر موج حرکت می کند .

دبی مال

دبی مال یکی از معروفترین ساختمان های دبی است که از نظر مساحت بزرگ ترین مرکز خرید در جهان محسوب می گردد . این سازه 1200 فروشگاه خرده فروشی ، فروشگاه های بزرگ و کوچک ، بیش از 160 فروشگاه مواد غذایی و آشامیدنی و منطقه سرگرمی بزرگ را در خود جای داده که هر هفته بیش از 750،000 بازدید کننده را به خود جذب می کند . این مرکز خرید همچنین دارای یک هتل لوکس 250 اتاقه نیز می باشد .

فواره دبی

فواره دبی بزرگ ترین فواره رقص آب در جهان است . این سازه با 6،600 چراغ و 25 پروژکتور رنگی که طیف بصری بیش از 1000 جاذبه انتزاعی ایجاد می کنند ، روشن می شود . پرتوی نور سازه نام برده از فاصله بیش از 20 مایلی قابل مشاهده می باشد . شاید جالب باشد بدانید که این پرتوی نور حتی از فضا نیز قابل مشاهده بوده و به روشن ترین نقطه در خاورمیانه تبدیل شده است . این سازه وهزاران سازه دیگر ساخته شده در دبی به دست مهندسان و معمارانی قدر و توانا ساخته شده تا بتوانند به راحتی توجه هر بینایی را به خود جلب کنند . در کشور ما نیز چنین سازه های بی نظیری ساخته می شوند . برای مشاهده به این موضوع تنها کافی است که ویلا های شمال وجنوب کشور را مشاهده نمایید .

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه