از بین بردن فضاهای جرم خیز با طراحی اصولی محله در ویلاهای مازندران

3 بهمن 1401
0 دیدگاه
ویلاهای مازندران 87484874874874745

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در شمال کشور و ویلاهای مازندران را دارند، بی شک به دنبال محله‌هایی هستند که در آن‌ها امنیت کافی وجود داشته و از طرفی، جهت‌گیری طراحی به سمتی باشد که بتوان از جرم‌خیزی جلوگیری کرد. حتما یکی از سوالاتی که افراد در زمان خرید ویلا در شمال مطرح می‌کنند این است که امنیت محله به چه صورت است و آیا انسان‌های مناسبی در آنجا رفت و آمد دارند یا خیر؟ اغلب این افراد اغلب به دنبال خرید ویلاهای شمال در محله‌هایی هستند که به اصطلاح ساکت و بی دردسر باشد و سبک زندگی سالمی بر آن حکم‌فرما باشد.

در این نوشتار به این موضوع می‌پردازیم که طراحی ویلاهای مازندران، و در واقع نحوه طراحی ویلاهای مازندران تا چه میزان بر کاهش جرم‌خیز بودن فضا موثر است و چگونه می‌توان با یک معماری مناسب و در واقع با یک طراحی شهری صحیح، از ایجاد فضاهای جرم‌خیز جلوگیری کرد و در ارتقا سلامت شهر و سلامت شهروندان کوشید؟ در اغلب مواقع، با طراحی هوشمندانه و زیرکانه می‌توان در کنار تمامی جنبه‌ها، امنیت و آرامش را به یک محله داد و از سوی دیگر به تخریب فضاهایی پرداخت که جرم در آن‌ها ساده تلقی شده و می‌توانند بسیار زیان‌بار باشند. در ادامه با ما همراه باشید.

ویلاهای مازندران 748741788748418518541841

محله مناسب برای ویلاهای مازندران

با طراحی مناسب ویلاهای مازندران و نظامی که این ساختمان‌ها در کنار هم شکل می‌دهند،  می‌توان محله‌ای مناسب و شفاف ساخت که حتی فکر جرم و مواردی از این قبیل نیز در آن مطرح نشود. چگونگی تفکیک حریم پیاده و سواره‌رو، نحوه تفکیک حریم فضاهای عمومی و خصوصی، و نظامی که توده و فضای باز در کنار هم تشکیل می‌دهند، نقشی اساسی در این زمینه ایفا می‌کنند. از طرفی، زمانی که یک خانه به معنای محل زندگی، نقش خود را به خوبی ایفا کند، می‌توان تا حدودی آرامش را در فضاهای خصوصی ایجاد کرد تا در نتیجه عدم وجود آن، جرایم به خیابان‌ها کشیده نشود.

در رابطه با ویلاهای مازندران، محیط سرسبز شمال و پیوند عمیقی که باید میان خانه و این سرسبزی ایجاد شود، تا حد بسیار زیادی مسئله را حل می‌کند. این که افراد در محیطی سرسبز و به دور از تنش زندگی کنند، تا حد زیادی راه را بر تخریب‌های شخصیتی می‌بندد. البته این فقط در راستای موارد مربوط به طراحی است.

در رابطه با شکل‌گیری یک محله مناسب در هم‌پوشانی ویلاهای مازندران باید بگوییم که یکی از موارد این است که حتی الامکان در طراحی سعی کنیم گوشه‌های پنهان و جرم‌خیز ایجاد نشود و محله شفافیت لازم را برای بهره‌گیری مناسب داشته‌باشد. این موارد در کنار امکانات ویژه‌ای که در روند توسعه محله در نظر می‌گیریم تا حد زیادی به این مقوله کمک می‌کند و نوعی پیشگیری محسوب می‌شود. شاید باور نکنید ولی کیفیت‌های زیبایی‌شناسانه تا حد بسیاری بر این مورد تاثیرگذار است. پس اگر ویلاهای مازندران را زیبا بسازیم در این راستا نیز قدم برداشته‌ایم.

ویلاهای مازندران 648868659486548695574

طراحی فضای سبز برای ویلاهای مازندران

طراحی فضای سبز در مجموعه ویلاهای مازندران، هم به تلطیف محیط کمک می‌کند و هم به نوعی فضایی جهت اجتماع و شلوغی پدید می‌آورد که از خلوت شدن و جرم خیز بودن یک فضا پیشگیری می‌کند. در طراحی ویلاهای مازندران فضای سبز می‌تواند بخشی از خانه باشد که در پیوند با شهر قرار گرفته‌است و یا فضایی جداگانه و در مرکزیت باشد که به عنوان پارک محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی که در یک محله، امکاناتی مناسب جهت فعالیت فیزیکی افراد گنجانده می‌شود و وسایلی سرگرم‌کننده یا فضاهایی دنج ایجاد می‌شود، خود به خود مباحث سلامت روان بیشتر غالب می‌شوند و می‌توانند کنترل ماجرا را در دست گرفته و مابقی مسیر را طی کنند.

از یک سو گاهی قطعه‌ای زمین به عنوان فضای سبز در نظر گرفته می‌شود ولی با طراحی نامناسب آن شاهد نتیجه‌ای عکس هستیم و محلی که قرار بوده جایی سالم و مفرح باشد، به فضایی جرم خیز و غیر قابل اعتماد تبدیل می‌شود. با اینحال اگر در محله‌های ویلاهای مازندران، طراحی فضای سبز را با نکاتی اصولی و به دور از ایجاد گوشه‌های پنهان و جرم‌خیز طراحی کنیم، تا حد زیادی به سلامت محله کمک کرده‌ایم.

طراحی مناسب مسیرها

مسیرهای پیاده و سواره و طراحی صحیح آن‌ها به نحوی که هم سهولت در استفاده را به همراه داشته‌باشند و هم امنیت خاطر را برای ساکنین به همراه آورند از مواردی است که در کاهش جرم‌خیزی محلات ویلاهای مازندران بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

زمانی که در مسیرهای پیاده نقاط کور ایجاد می‌شود و دید مناسبی به این نقاط وجود ندارد، سودجویان می‌توانند از این فرصت جهت ایجاد جرم و مواردی از این قبیل استفاده کنند و همین مورد باعث شده‌است ساکنین محله‌هایی که پیاده راه آن‌ها شفافیت مناسب را ندارد، از پیاده رو استفاده نکنند و ترجیح دهند از کنار خیابان عبور کنند. این مورد به خودی خود معضلات دیگری را ایجاد می‌کند. در همین راستا، طراحی پیاده راه در مسیرهای منتهی به ویلاهای مازندران باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر تداخل نداشتن با مسیر سواره و به دور از ابهام بودن مسیر، نوید مسیری امن را به عابر پیاده بدهد و او بتواند با خیال راحت و بدون ترس از اینکه اتفاقی بیفتد، به مسیر خود ادامه دهد.

ویلاهای مازندران 496856984569487698469478968

برانگیختن قابلیت‌های مثبت در افراد

نظریه‌ای وجود دارد که در آن به این موضوع پرداخته شده‌است که “فضا می‌تواند، قابلیتی را در افراد روشن و یا خاموش کند” این مورد، خود به خود، بسیاری از مسائل را روشن می‌کند. یعنی اگر فردی با قابلیت ارتکاب جرم، در مکانی قرار بگیرد که قابلیت انجام جرم در آن وجود داشته‌باشد، به احتمال بسیار زیاد این کار را انجام خواهد داد! در این راستا، زمانی که به تلطیف فضاهای شهری بپردازیم، تا فضا فقط منجر به فعال شدن قابلیت‌های مثبت افراد شود، از ایجاد جرم جلوگیری کرده‌ایم.

نورپردازی محله و ویلاهای مازندران

نقش نورپردازی مناسب در امن کردن فضا بر هیچکس پوشیده نیست. در واقع می‌توان گفت که هم در خود ویلاهای مازندران و هم در محله، پیاده راه، فضای سبز و خیابان باید نورپردازی درخوری داشته‌باشیم تا بتوانیم از اینکه کسی درصدد جرم برآید جلوگیری کنیم. مثل معروفی هست به نام دزدی آن هم در روز روشن! این یعنی بعید بودن این اتفاق در روز روشن! زمانی که برای ویلاهای مازندران از نورپردازی درخور استفاده کنید، گوشه تاریکی برای اینکه بتوان در آن جرم انجام داد باقی نمی‌ماند.

ویلاهای مازندران 78968796876987496879879687987978987968

ساخت و ساز خوب در محله‌های بد!

یکی از مواردی که در بسیاری از کشورهای جهان برای کاهش جرائم به کار می‌برند این است که به عمد به ساخت یک مرکز خاص در یک محله جرم خیز می‌پردازند و یا با احیا یک بافت، کم کم روح حاکم بر محله را به سمت مثبتی سوق می‌دهند. زمانی که یک محله، محل رفت و آمد انسان‌های مناسب شود و بتواند یک پرستیژ اجتماعی درخور توجه کسب کند، رفته رفته بسیاری از اتفاقات از آنجا رخت خواهد بست. این اتفاق را در مورد طراحی مرکز ژرژ پمپیدو شاهد هستیم! این طراحی بی نظیر از رنزو پیانو و ریچارد راجرز، در قلب یکی از مناطق بزه‌کار پاریس برپا شد و در ارتقا محله نقشی اساسی داشت، تا جایی که دیگر خبری از اتفاقات گذشته در این محله وجود ندارد!

در این راستا، می‌توان سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز ویلاهای مازندران را به سمت احیا برخی از بافت‌ها سوق داد و یا با پاره‌ای از تمهیدات، حتی اگر نمی‌خواهیم ساخت و ساز ویژه‌ای در منطقه‌ای داشته‌باشیم، به آن توجه کنیم و شروعی در رابطه با احیای ارزش‌های از دست رفته داشته‌باشیم.

شناخت بهترین منطقه برای خرید ویلاهای مازندران

اگر می‌خواهید یکی از ویلاهای شمال را خریداری کنید و مقصد شما خرید ویلا در مازندران است، قاعدتا یکی از دغدغه‌های شما در راستای این سرمایه‌گذاری، این است که در محله‌ای امن ساکن شوید و یا خرید خود را در محله‌ای به دور از جرم انجام دهید تا در آینده امکان فروش ویلا نیز برای شما وجود داشته‌باشد.

این امر مستلزم این است که با محله‌های مازندران آشنایی کافی داشته‌باشید، تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. ولی این امر همیشه هم امکان پذیر نیست، داشتن دانش محلی و استفاده از آن در راستای خرید موفق ویلاهای مازندران، نیاز به سال‌ها تجربه دارد. افراد بسیار کمی هستند که بدون فعالیت حرفه‌ای در زمینه خرید و فروش ویلاهای مازندران بتوانند چنین تضمینی را به شما بدهند و مطمئن باشید که در این بازار داغ پر از سودا، انتخاب صحیحی داشته‌اید و یکی از بهترین ویلاهای مازندران با توجه به شرایط ویژه خود شما، برای شماست.

در این راستا، انتخاب مطمئنی که پیشنهاد ما به شماست، اقدام از طریق مشاورین املاک معتبر و مسلط به مناطق مازندران است. پس اگر قصد خرید ویلاهای مازندران را دارید، قبل از اقدام به خرید و پرداخت وجه، از طریق راه‌های ارتباطی با مشاورین املاک دکتر بخشی تماس بگیرید و نتیجه را به ما بسپارید. ما بهترین گزینه‌ها را با توجه به بودجه و خواسته شما به شما معرفی می‌کنیم. می‌توانید قبل از خرید، سری به بهترین نمونه‌های ویلا در دریاکنار، خزرشهر، خانه دریا و ویلاهای سرخرود بزنید. این مناطق با امنیت بالا در کنار امکانات رفاهی عالی، جواب خود را در زمینه خرید ویلاهای شمال پس داده‌اند و از پر طرفدارترین مناطق ویلایی محسوب می‌شوند.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه