عجیب ترین معبد های هندی کدامند؟

20 بهمن 1401
0 دیدگاه
معبد کارنی ماتا، راجستان 0510484654

هند یکی از سرزمین هایی است که انبوهی از شهر های مقدس و زیارتگاه های معروف را در خود جای داده است. تقریبا در تمامی شهر های این کشور می توانید معابد و عبادت گاه های بسیاری را بیابید. در میان این معابد ، سازه های عجیب و غریبی نیز وجود دارند که برخی به دلیل خدایان نا متعارف و برخی دیگر به دلیل قدمت بسیار زیاد دارای شهرت شده اند . در این مقاله سعی داریم شما را با برخی از عجیب ترین معابد هندی  آشنا گردانیده و اطلاعات مفیدی در این رابطه به شما ارائه دهیم .

معبد کارنی ماتا، راجستان

این معبد یکی از معابد مشهور و پر طرفداری است که هر ساله بازدید کنندگان بسیاری را به خود اختصاص می دهد . معبد Karni Mata در Bikaner راجستان  که به معبد موش نیز معروف است ، به دلیل 25000 موش صحرایی که در این مکان پرستش می شوند ، مشهور گشته است . مردم از سراسر کشور برای ستایش از این موش ها به این مکان می آیند . در میان پرستش گران مسافران خارجی نیز دیده می شود می آیند که از روی کنجکاوی از این مکان بازدید می کنند . وقتی در این معبد نماز می خوانید موش هایی را می بینید که دور پای شما پرسه می زنند.

در تمام ایام سال غذا هایی برای موش ها هدیه آورده می شود ، هدیه دهندگان بر این باورند که این اقدام موجب خوش شانسی آن ها خواهد گشت . در این سازه پس از مرگ هر موش یک مجسمه نقره ای به جای آن قرار داده می شود . همین موضوع موجب شده که این سازه به عنوان یکی از عجیب ترین معابد هندی شهرت یابد . 

معبد کارنی ماتا، راجستان 051684853121354

 

معبد Bullet Baba’s Mandir ، راجستان

این معبد که در منطقه جودپور پالی واقع گشته است یکی از عجیب ترین معابد هندی  می باشد دارای داستان های جذابی است. ام سینگ راتوره بانا ، معروف به اوم بانا ، با دوچرخه  خود از چوتالیا به پالی سفر می کرد. او هنگام رانندگی کنترل خود را از دست داد ، با یک حادثه روبرو شد و همان لحظه جان خود را از دست داد . روز بعد هنگامی که پلیس محلی دوچرخه وی را به ایستگاه پلیس رساند، این دوچرخه به طرز عجیبی در کلانتری گم شد .  پس از جست و جوی فراوان دوچرخه گم شده در نقطه حادثه مشاهده شد . این اتفاق چندین بار رخ داد . پس از این اتفاق ، این دوچرخه به عنوان یک دو چرخه مقدس و آن مکان به عنوان یک مکان مقدس شناخته گشت .

معبد ویسکی دوی ، مادیا پرادش

این معبد یکی دیگر از عجیب ترین معابد هندی می باشد که به معبد کال بهایراو در مادیا پرادش نیز معروف است . اعتقاد ها بر این است که ستایشگران برای دستیابی به خیر و برکت در زندگی باید به عرضه الکل به خدایان بپردازند .
فروشندگان خارج از معبد به فروش نارگیل ، گل و الکل برای عرضه به حرم می پردازند . در خارج از معبد بسیاری مغازه های دیگر وجود دارد که توسط دولت تأسیس شده است و در آن مشروبات الکلی و خارجی به فروش می رسد .

معبد های هندی 847968879689796789797897

هواپیما Gurudwara ، پنجاب

اعتقاد بر این است که سال ها قبل هنگامی که گروهی از پسران منتظر ویزای خود برای رفتن به خارج از کشور بودند ، برای تحقق آرزوی خود هواپیماهای اسباب بازی را در بابا نیاهال سینگ گورودوارا به یتیمان ارائه کردند ، پس از آن خواسته آن ها برآورده می شود. پس از آن هر شخصی که آرزو دارد به خارج از کشور برود ، در این مکان خدا را می پرستد و هواپیما های اسباب بازی را به این مکان ارائه می دهد. آخر هفته حدود 200 هواپیمای اسباب بازی جمع آوری می شود و سپس به یتیمان توزیع می شود.

معبد آزهگار کوویل ، تامیل نادو

معبد Azhagar Kovil که در حدود 20 کیلومتری مادورای قرار دارد یکی از عجیب ترین معابد هندی  می باشد که به نام معبد لرد ویشنو نیز شناخته شده است . این معبد که گردشگران بسیاری را به خود اختصاص می دهد یکی از جاذبه های گردشگری کشور هند محسوب می گردد. بازدید کنندگان از این معبد غلات را برای پیشکش به خدا انتخاب کرده اند . این معبد همچنین از نکات بسیار ظریفی در طراحی و ساخت بهره برده است که موجب توجه طراحان و معماران از سراسر جهان گشته است .

معبد سگ Channapatna ، کارناتاکا

در هند جمله ای معروف وجود دارد که می گوید در این دوران شما باید بیش از انسان به حیوانات اعتماد کنید . در سال 2010 ، یک تاجر معبدی برای پرستش الهه Kempanna ساخت . پس از ساخت این معبد دو سگ از روستا به طرز عجیبی ناپدید شدند. در آن شب الهه Kempanna در رویا های مرد ظاهر شد و آرزو کرد که معبد به نام آن سگ ها ساخته شود . از آن زمان ، سگ ها در این معبد پرستش می شوند.

معبد هندی 46987498645485748574

معبد مونگان مورگان ، کرالا

این معبد یکی دیگر از عجیب ترین معابد هندی می باشد که 300 سال قدمت دارد . در حدود ده سال پیش هنگامی که یک کودک مسلمان از این مکان بازدید می کرد ، به یک باره دچار بیماری سختی گشت . این کودک در تمام شب نام موروگان را به زبان می آورد . فردای آن روز خانواده وی به معبد رفتند ، هنگامی که در حال تهیه هدیه بودند پسر بچه اصرار داشت که شکلات برای این معبد تهیه گردد . پس از اینکه این کودک دچار بهبودی شد مردم به این باور رسیدند که برای دستیابی به اهداف خود باید شکلات به این مکان عرضه نمایند . این معبد یکی از معابد خاص از نظر معماری و عمرانی می باشد که با ظرافت بسیار زیادی طراحی و ساخته شده است . به نظر می رسد ساخت این معبد به دست افرادی توانا و خوش سلیقه انجام گرفته است .

معبد های هندی 68496896896847969789674به طور کلی :

همان گونه که اشاره شد دلیل معرفی این سازه ها و معابد به عنوان عجیب ترین معابد هندی علاوه بر داستان های عجیب، طراحی و ساخت عجیب این معابد نیز می باشد . برخی از این معابد به شیوه ای بسیار خلاقانه ساخته شده است . هر ساله محققان زیادی از سر کنجکاوی و برای دستیابی به نکات و فنون مورد استفاده در طراحی و ساخت این سازه ها از این مکان ها بازدید می نمایند . نتیجه تحقیقات این بزرگوران بر روی پروژه های ساخت برج و ویلا در شمال و جنوب و همچنین سراسر جهان قابل استفاده می باشد .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه