پنج نکته طلایی برای بهتر شدن طراحی برج‌های ساحلی سرخرود!

برج‌های ساحلی سرخرود 56676854131230

سرخرود، بستر سبزی است که با عناوین بسیاری برای ما شناخته شده‌است. این منطقه را یا با برج‌های ساحلی سرخرود می‌شناسیم، یا با شهرت گردشگری آن، گاه با ویلا در سرخرود به خاطرش می‌آوریم و گاه با مناظر طبیعی بیش از حد زیبای آن. خرید و فروش برج ساحلی در سرخرود، به ویژه در سال‌های اخیر، رشد چشمگیری داشته‌است و آپارتمان‌های سرخرود با دید بسیار عالی خود به دریا، همواره در رقابتی ممتاز با دیگر انواع برج ساحلی در مازندران قرار داشته‌اند. یک برج در سرخرود، غالبا از امکانات و امتیازاتی ویژه برخوردار است.

قیمت برج ساحلی در سرخرود نیز بسته به میزان امکانات برج و فاصله‌اش از دریا می‌تواند متفاوت باشد. اگر نگاهی به بهترین برج‌های ساحلی سرخرود مثل برج الیزه، برج بهشت، نیلی پالاس، برج پیام و … داشته‌باشیم، به وضوح در می‌یابیم که نکات طراحی ویژه‌ای برای این برج‌ها لحاظ شده‌است. نکاتی که در نظر گرفتن آن‌ها برای طراحی یک برج ساحلی، می‌تواند آن را در زمینه مربوطه سرآمد کرده و در رقابتی تنگاتنگ با بهترین برج‌های ساحلی مازندران قرار دهد.

همواره مواردی در طراحی وجود دارد که اگر آن‌ها را از خاطر نبریم و در کار لحاظ کنیم، در نهایت منجر به بهتر شدن طراحی می‌شود. اگر در زمینه ساخت و ساز برج‌های ساحلی سرخرود فعال هستید و می‌خواهید بدانید که در نظر گرفتن چه مواردی شما را به سودآوری بهتر و جذب مخاطب بیشتر می‌رساند، در این مطلب با 5 نکته طلایی در رابطه با طراحی برج‌های ساحلی سرخرود آشنا خواهید شد. در ادامه با ما همراه باشید.

برج‌های ساحلی سرخرود 0746845611

1- طراحی حجم در برج‌های ساحلی سرخرود

در معماری و طراحی‌های معماری، از مواردی که همیشه مورد توجه بوده‌است و دنیایی بسیار وسیع دارد، مسائل مربوط به طراحی احجام و حجم‌پردازی است. ترکیبات حجمی و شناختن اصول درست در ترکیب حجم، در کنار شناخت سبک‌های مختلف طراحی، در نهایت منجر به شاهکارهای بسیاری در معماری شده‌است. در رابطه با ترکیبات حجمی در برج‌های ساحلی سرخرود، بهتر است پویایی حجم را در نظر داشته‌باشید و به دنبال احجامی خالص، پویا و مخاطب پسند باشید که در کنار ارتفاعی که دارد غول آسا نباشد و به طبیعت مازندران خدشه وارد نکند. بلکه باید فرهنگ‌سازی را از همین برج‌ها شروع کرد و در طراحی برج‌های ساحلی سرخرود، به سراغ احجامی رفت که در خدمت طبیعت باشند و با وقار بر زمین بستر خود نشسته‌باشند، نباید حجم به این صورت باشد که گویی آن را از هر جایی کنده‌ایم و به زور در قالب یک برج ساحلی در مازندران در آورده‌ایم. اهمیت دادن به مسائل ناب معماری در منطقه‌ای مثل سرخرود، قبل از هرچیز، نوعی پاسداری از طبیعت زیبای این منطقه است.

بهتر است در طراحی احجام به سمت احجام خالص بروید، احجام را شفاف طراحی کنید و سبکی در طراحی داشته‌باشید. از طرفی، توجه به نمای سوم و عدم راکد بودن نما، خود یکی از مسائلی است که می‌تواند در خدمت چهره شهری باشد و چهره شهر را از راکد بودن بیرون آورد. در واقع با رفتن به سوی احجام پویا در برج‌های ساحلی سرخرود، نوعی نمای فعال شهری نیز خلق خواهید کرد.

2-طراحی پلان و گنجاندن کاربری‌های خاص در برج‌های ساحلی سرخرود

اگر می‌خواهید مخاطبان برج‌های ساحلی سرخرود حفظ شوند و خریداران این برج‌ها به سرمایه‌گذاری در آن‌ها راغب شده و بر تعدادشان افزوده شود، به گنجاندن مسائل زیستی، اصولی و فنی در پلان توجه کرده و مکانی کاملا درخور یک زندگی راحت طراحی کنید.

اصول طراحی مسکونی، به گونه‌ای که به معنای واقعی مسکن، یعنی محل ساکن شدن و آرامش یافتن باشد، و تمام وجوه حیات را از نظر بگذراند، در نهایت به رضایت مخاطبین، لذت بردن آن‌ها از محیط زندگی و علاقه به تبلیغ برج‌های ساحلی سرخرود توسط خودشان، منجر خواهد شد. به نوعی بهترین تبلیغات شما، رضایت مخاطبینتان خواهد بود. در طراحی پلان، دقت کنید که چه فضایی در کجا قرار می‌گیرد و جبهه‌های نورگیر اصلی به چه فضاهایی اختصاص یافته‌اند. بهتر است خواب‌ها را به جبهه شمالی و نشیمن را به جبهه جنوبی بیاورید و برای هر دو دید مناسب را تامین کنید. پنجره‌های سرتاسری همواره برای برج‌های ساحلی سرخرود در تلفیق با بالکن‌های زیبا توصیه می‌شود. در طراحی پلان دقت کنید که چه وسعتی را به چه فضایی اختصاص می‌دهید.

از طرفی، نگاه به طراحی برج‌های ساحلی باید نگاه به طراحی یک مرکز محله باشد. اگر می‌خواهید یک برج فول امکانات در سرخرود داشته‌باشید که برای سرمایه‌گذاری در آن صف می‌کشند باید به گنجاندن کاربری‌های خاص در این برج فکر کرده باشید. باید بدانید که این ساختمان در رقابت با سایر برج‌های ساحلی سرخرود قرار دارد، پس داشتن لابی، سالن ورزش، سالن اجتماعات، کافی‌شاپ، استخر، جکوزی، سونا، سالن بیلیارد و مواردی از این قبیل در آن خالی از لطف نخواهد بود.

برج‌های ساحلی سرخرود 748748748574874874874

3-طراحی نما در برج‌های ساحلی سرخرود

از مواردی که برای هر ساختمان به منزله اولین نقطه جذب مخاطب می‌شود، پس از حجم، طراحی نمای آن است. در همین راستا، باید در انتخاب نمای برج‌های ساحلی سرخرود، نهایت دقت را به کار ببرید. مصالح نمای مناسب برای یک برج ساحلی در سرخرود، می‌تواند گستره‌ای از چوب، سنگ، بتن، آجر، کامپوزیت و اندودهای پاششی را در بر بگیرد. با اینحال، با توجه به اینکه در یک برج ساحلی، با ارتفاع زیادی مواجه هستیم، هرقدر مصالح سبک تر باشند، بار مرده ساختمان کمتر شده و این از لحاظ ایمنی بسیار مهم است.

ساختمان‌های بلند با نمای رومی در زلزله عملکرد وحشتناکی دارند! بهتر است هرگز به سراغ این نوع از سنگین سازی نما نروید و حتی الامکان سعی کنید نماهای رومی را از این دایره رقابت حذف کنید. اندودهای پاششی، هم از نظر کیفیت و هم از لحاظ عملکرد مناسب و سبک‌سازی بار ساختمان، در حالت بهتری قرار دارند و می‌توان در تلفیق با سایر مصالح، به زیباسازی نما نیز کمک شایان توجهی کرد. بهتر است در این رابطه نمونه‌هایی از طراحی نما را در سایت‌های معتبری مثل آرک دیلی و یا مجلات معماری معتبر از نظر بگذرانید.

4- طراحی محوطه در برج‌های ساحلی سرخرود

از موارد اساسی در رابطه با یک برج ساحلی می‌توان به طراحی یک محوطه اختصاصی اشاره کرد. اگر بتوانید یک محوطه هرچند کوچک ولی در خدمت ساکنین طراحی کنید بسیار خوب است. این محوطه می‌تواند با لابی کار کند و به نوعی تراس برای لابی تبدیل شود که رو به دریاست و ساکنین می‌توانند بنا بر حس و حال ویژه خود، هر زمان که نیاز داشته‌باشند، از آن‌ها استفاده کنند. در طراحی محوطه مخصوص برج‌های ساحلی سرخرود، می‌توانید مبلمانی خاص برای محوطه در نظر بگیرید و با در نظر گرفتن استخر کودک در محوطه و فضاهایی نیمه‌باز، به انعطاف و پویایی طراحی بیافزایید.

برج‌های ساحلی سرخرود 89745413152102

 

5- پنت هاوس در برج‌های ساحلی سرخرود

و اما وجود پنت هاوس در برج‌های ساحلی سرخرود، از دیگر مواردی است که بر ارزش ساختمان می‌افزاید. لذت داشتن پنت هاوس در سرخرود بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در طراحی پنت هاوس اغلب نکاتی لحاظ می‌شود که این طراحی را برای عمده مخاطبین به یک طراحی دلپذیر و دلچسب تبدیل می‌کند. سقف بلند در پنت هاوس، روف گاردن اختصاصی، استخر ویژه در برخی از موارد، پنجره‌های بلند و سرتاسری و نورگیری بسیار مطلوب گوشه‌هایی از مزایای بهره‌مندی از یک پنت هاوس در سرخرود است. از سوی دیگر بهترین مزیت پنت هاوس را می‌توان داشتن یک ویوی پانوراما به زیبایی‌های غیر قابل وصف سرخرود دانست.

در زمان طراحی پنت هاوس، از آنجایی که متراژی در خور در دسترس طراح است بهتر است به گنجاندن مستر روم ویژه در آن و گاهی خواب مهمان نیز بیندیشد. از طرفی در اغلب موارد این انتظار می‌رود که امکانات پنت هاوس کامل و در حد بسیار عالی و مرغوب ارائه شده باشد. به گونه‌ای که خود ساکنین دغدغه اضافه‌ای در رابطه با اضافه کردن امکانات جدید نداشته‌باشند.

برج‌های ساحلی سرخرود 48748748741857414818574

خرید برج ساحلی در سرخرود

با تمام این توصیفات اگر مشتاق به خرید برج ساحلی در سرخرود هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. تنوع برج‌های ساحلی سرخرود از یکسو و سرمایه‌گذاران مشتاق در این زمینه از سوی دیگر، همه و همه بستر را فراهم کرده‌است که انتخاب در این زمینه تا حدودی سخت شود. از طرفی، با توجه به سرمایه تقریبا بالایی که افراد برای یک برج ساحلی در نظر می‌گیرند، در کل جایز نیست که بی‌گدار به آب بزنید و به صورت مستقل و بدون تحقیقات کافی اقدام به خرید کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه