آیا می توان در سرخرود گیاهان کمیاب پرورش داد؟

2 آذر 1401
0 دیدگاه
گیاهان کمیاب در سرخرود 564687451

کاشت انواع گیاهان زینتی در محوطه ویلا در سرخرود، باعث زیبایی هرچه تمام تر فضای سبز ویلای شما خواهد شد. در خرید گل و گیاه در سرخرود می بایست به نکاتی توجه داشت. نکاتی اعم از سازگاری با شرایط دما، آب و هوای سرخرود مواردی هستند تا فضای سبزی زیبا و شاداب داشته باشید. در این مقاله قصد داریم کاشت گیاهان کمیاب در سرخرود و به کارگیری آنها در فضای سبز ویلا را به شما عزیزان معرفی نمائیم. انواع درختچه ها و درخت های کاج در سرخرود کشت می شوند که علاوه بر جنبه زینتی خاصیت های دارویی نیز دارند. کاج تویا آمریکایی، کاج کونیکا، کاج (سرو) نقره ای، کاج آبیس، کاج کریپتومریا، کاج تویا کمپاکتا، کاج طبری، کاج کاشفی، کاج تهران، کاج سیاه، کاج جونی پروس و… از جمله درختانی هستند که می توانید در محوطه ی ویلای سرخرود خود کاشته و منظره ای زیبا داشته باشد.

شرایط آب و هوایی از اصلی ترین منبع حائز اهمیت برای پرورش گیاهان و درختان می باشد . برای پرورش گیاه شما باید به شرایط اقلیمی منطقه زندگی خود دقت داشته باشید . در شمال ایران آب و هوا رطوبتی می باشد بارندگی در این منطقه ها زیاد است ، برای پرورش گیاهان مورد علاقه خود در سرخرود باید توجه داشته باشید که چگونه از آنها نگه داری کنید . همه گیاهان برای رشد نیاز به شرایط یکسان ندارند ، تعدادی از گیاهان نیاز به آب و هوای گرم و خشک ، سرد و خنک و یا بارندگی زیاد دارند . شرایط اقلیمی برای گیاهان مهم می باشد به طوریکه اگر شرایط نامناسب باشد گیاهان ممکن است خشک شوند و ریشه آن ها از بین برود . پرورش گیاهان مختلف در سرخرود که یک منطقه مرطوب و خوش آب و هواست نیز به همین صورت می باشد، کاشت گیاهان کمیاب در سرخرود ، در انواع و اقسام گونه ها انجام می شود .

گیاهان کمیاب در سرخرود 5674684321

 

درختچه پیوندی افرا مجنون قرمز

کاشت گیاهان کمیاب در سرخرود و همچنین درختچه های تزیینی بسیار پررونق است. درختچه تزیینی افرا مینیاتوری سبز و قرمز یکی از آنهاست که در اندازه های مختلف موجود است. شکل و رنگ برگ های این درختچه بسیار متنوع است. برای مثال رقم Bloodgood این گیاه دارای برگ هایی به رنگ قرمز تیره با اندازه متوسط می باشد. این گونه در فصل پاییز به رنگ های بسیار جذابی ظاهر می شوند. اما رقم Dissectum درختچه ای به ارتفاع حدود 5/3 متر با شاخ برگ های آبشار گونه است. در این گونه برگ ها نازک و نخ مانند با برش های کوچک است. در پاییز به رنگ های زرد و نارنجی تا قرمز تیره مشاهده می شود. این گونه از افرا به دلیل ارتفاع کم، مناسب فضاهای کوچک به خصوص حیاط منازل و ویلا است. توصیه می شود هنگام کاشت این گیاه، آن را در لا به لای درختان بزرگ محو نکنید.

  • درخت توری در سرخرود

درختچه ی توری یکی از گیاهان منحصر به فرد بسیار زیبا برای محیط ویلا در سرخرود می باشد. این درخت گیاهی با چشم انداز چهار فصل است. گیاه در فصل بهار با برگ هایی کوچک بیضی شکل بر روی شاخه ای زیبا خودنمایی می کند. در تابستان نیز گل هایی با رنگ های قرمز، سفید و ارغوانی در انتهای شاخه ها با توجه به رقم کاشته شده پدیدار می شوند. پاییز نیز فصل نمایش رنگ های زیبای خزان برگ ها است. در فصل پاییز برگ ها به رنگ قرمز آتشین زرد و نارنجی در می آیند. در زمستان هم ساقه های استخوانی خاکستری زیبا خودنمایی می کنند. پوست ساقه ها مثل چنار به صورت تکه هایی جدا شده و پوست زیرین با رنگ صورتی نمایان می شود. درخت توری برای رشد نیازمند نور کامل و مستقیم است. کمبود نور علاوه بر رنگ پریدگی برگ ها، ریزش غنچه ها، موجب گسترش بیماری های قارچی می شود.

  • درختچه ماگنولیا ستاره ای و ویژگی های آن

این گونه ماگنولیا خزان دار بوده و در اواخر فصل زمستان تولید گل های درشت و قشنگی به شکل ستاره می کند. گل ها به رنگ سفید دیده می شود و قبل از برگ ها باز می شوند. فصل گلدهی مگنولیا ستاره ای در اواخر زمستان و اوایل بهار است. در اوایل بهار در صورت وقوع سرمای دیررس گل ها ممکن است در اثر سرما خسارت ببینند. بنابراین بهتر است در منطقه کاشت این موضوع مد نظر قرار گیرد. در زمستان برگ ها خزان می کنند و تنه و شاخه های لخت خاکستری نمایان می شوند. ریشه های ماگنولیا نزدیک سطح خاک است. ریشه های این گیاه به انتقال حساس است. بنابراین هنگام کاشت گیاه به صورت گلدانی و یا کیسه ای منتقل شود. از این گیاه می توان در نقاط تاکیدی داخل چمن کاری ها به خوبی استفاده کرد و یا در ترکیب با سایر درختچه های گل دار بهاره آن را کاشت.

کاشت گیاهان کمیاب در سرخرود 9848948874

  • درخت ژینکو (جیکو) بیلوبا

ژینکو درختی است مربوط به دوران ژوراسیک عصری که جانداران عظیم جثه بر زمین حکمرانی می کردند. این درخت به همراه درخت متاسکو سنگواره های زنده عصر دایناسورها هستند. داستان هایی نیز از آن دوران برای انسان امروزی دارند. این درخت را حد فاصل نهانزادان و پیدازادان طبقه بندی می کنند. در حالی که قبلا جزو سوزنی برگان تقسیم بندی می شد. ژینکو درختی بزرگ و خزان ‌پذیر با برگ‌ های باد بزنی شکل است. این درخت دو پایه و بومی چین است و یکی از قدیمی ‌ترین گونه‌ های درختی روی زمین است. ژینکو گیاه دارویی ارزشمندی است که برای اهداف دارویی متنوعی مورد استفاده قرار می‌ گیرد و به منظور استفاده از بذر و به خصوص برگ پرورش می ‌یابد. فراورده‌ های ژینکو از برگ طبیعی آن بدست می ‌آید و به شکل دارویی قرص، کپسول و عصاره مایع، لوازم آرایش، کرم های پوست و شامپو و صابون در دسترس هستند.

گیاهان کمیاب در سرخرود 87533258440

فروش و کاشت انواع کاج در سرخرود

  1. فروش کاج لاوسون

کاج لاوسون طلائی یکی از زیباترین کاج ها برای محوطه ویلا در سرخرود می باشد. این نوع کاج بسیار مقاوم در برابر خشکسالی می باشد و از سرما نیز باکی ندارد. کاشت گیاهان کمیاب در سرخرود تنوع بسیار بالایی دارد. نمونه کاج ها و درخت هایی که معرفی شد همگی بیانگر انبوه تنوع گیاهان در سرخرود است. کاج لاوسون مکانی را دوست دارد که باز و پناه نقطه آفتابی باشد. این کاج دارای رشد آهسته و بسیار مقاوم است و باعث می شود یک نقطه کانونی دوست داشتنی به نظر برسد. در برابر یک پس زمینه سبز تیره جلوه ای با شکوه خواهد داشت. لاوسون به طور گسترده ای در سرخرود به عنوان یک درخت زینتی رشد کرده است. با شاخ و برگ همیشه سبز متراکم خود، سرپناه خوبی برای پرندگان در اواخر زمستان و اوایل بهار فراهم می کند.

 

  1. کاج مطبق

این نوع کاج نیز دارای زیبایی منحصر به فردی می باشد که می توان آن را در فضای سبز ویلا در سرخرود جای داد. کاج مطبق با شکوه و جلال، مانند سالن های ورودی بالا می رود و شاخه های خود را در سالن ها گسترش می دهد. این درخت باشکوه یک بنیان شفاف در اتاق های نشیمن متناسب ایجاد می کند. این تنها نوع مطبق است که می تواند در فضای داخلی نیز پرورش داده شود. کاشت گیاهان کمیاب در سرخرود نیازمند توجه بسیاری است.کاج مطبق به طور منظم هرس می شود که یک کار تزیینی است. بنابراین مراقبت از این گیاه آسان نیست. به یک زیرلایه خاص نیاز دارد و باید به طور منظم آبیاری و بارور شود. باغبان هایی که می توانند با مراقبت منظم آن را مرتب کنند همیشه شاهد زیبایی این درختان مخروط دار خواهند بود. این گیاهان انتظارات زیادی از خاک ندارد. خاک خیلی نمکی و رودودندرون خالص هم دوست ندارند.

  1. کاج نوئل ( کاج کریسمس سبز)

کاشت گیاهان کمیاب در سرخرود ریشه در کریسمس نیز دوانده است. یکی از زیباترین درخت های چهار فصل به خصوص در فصل زمستان، درخت کاج نوئل از درختان مخروطی همیشه سبز است. این درخت شامل ۳۵ گونه می باشد. درخت کاج نوئل همانند بیشتر انواع درختان کاج، همیشه سبز و تک پایه است. کاج نوئل درختی سخت ریشه ‌زا است. به وسیله قلمه‌ های چوب سخت در محیط مرطوب و با کمک هورمون‌ های ریشه ‌زایی در اواخر فصل پاییز و اوایل زمستان قبل ازدیاد است. جالب است بدانید درخت نوئل دارای خاصیت مکان ‌نگاری می باشد. به این معنی که اگر از شاخه‌ های عمودی قلمه گرفته شود درخت به صورت عمود رشد میکند. همچنین اگر از شاخه های افقی قلمه گرفته شود درختی افقی بوجود می آید. برای شاخه زایی و پر شدن کاج نوئل، هرس کردن شاخه های خشک و سرشاخه های سبز کاج مفید است.

کاشت گیاهان کمیاب در سرخرود 85418471857487485741

 

کلام آخر

همانطور که گفته شد کاشت گیاهان کمیاب در سرخرود، در انواع و اقسام گونه ها انجام می شود. گیاه پیچ اناری نمونه دیگری است که گیاهی چند ساله و خزان کننده می باشد. پیچ اناری دارای گل هایی بزرگ و زیبا که از اواخر فصل بهار تا پائیز است. گاهاً در فصل زمستان نیز گلدهی می کند. گل های این گیاه به رنگ های گل بهی، نارنجی، زرد، قرمز و صورتی دیده می شود. در تابستان غرق در گل شده و زیبایی منحصربه فردی به فضای سبز ویلای شما خواهد داد. رشد این گیاه با سرعت بالایی انجام می پذیرد. ساقه های آن در هوا توسط ریشه هایی به اجسام مختلف می چسبند و خود را بالا می کشند. گیاه پاپیتال از انواع دیگر است که خصوصیت اصلی این گیاه همیشه سبز بودن آن است که هیچوقت خزان ندارد. ناسا این گیاه را به عنوان بهترین گیاه جهت فیلتر کردن فرمالدئید معرفی‌ کرده است.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه