در مسیر تهران تا شهرک دریا کنار چه جاذبه هایی وجود دارد؟

13 آذر 1401
0 دیدگاه
جاذبه های شهرک دریا کنار 054547863

هر ساله انبوه عظیم مسافران به شهر ها و استان های شمالی کشور سرازیر می شوند. در این میان عده ای توقفی در 5 کیلومتری بابلسر نیز دارند. دریا کنار شهرکی در فاصله حدود ۵ کیلومتری بابلسر می باشد. این شهرک در اوایل دهه ۴۰ در زمان حکومت محمدرضا شاه ساخته شد و جزء بزرگترین و قدیمی ‌ترین شهرک‌ های مازندران محسوب می‌ شود. دریا کنار حدود ۳ کیلومتر نوار ساحلی دارد. در واقع جزء گسترده‌ ترین ویلاهای شهرکی است که بیشترین نوار ساحلی را برای تفریح ساکنین به خود اختصاص داده است. این شهرک به دلیل مجاورت با دریای خزر و داشتن فضاهای سبز انبوه و محیط خانوادگی دلچسب، معروف شده‌ است. جاده‌ های هراز، فیروزکوه، و کناره نیز امکان مسافرت ‌های بین شهری فراهم نموده است. در مسیر تهران تا دریا کنار، جاذبه های شهرک دریا کنار شیرینی سفر را چند برابر می کند.

جاذبه های شهرک دریا کنار 6451321354545

جاذبه های مسیر تهران به شهرک دریا کنار

به دلیل وسعت شهرک دریا کنار، ساکنان شهرهایی چون تهران، ساری، بابل، و غیره می ‌توانند از جاده ‌های هراز، فیروزکوه، و کناره به این منطقه سفر کنند. بعد از جاده چالوس، جاده هراز مهمترین جاده تهران-مازندران به حساب می ‌آید. هراز راه رسیدن ما را به شمال کشور کوتاه تر می کند. جاده هراز، صرفا مسیری برای رساندن ما به شمال نیست. هراز جاذبه های زیادی را هم در دل خودش دارد. جنگلی بکر به نام جنگل الیمستان در کیلومتر ۲۰ جاده هراز وجود دارد. الیما اسم گیاهی ‌است شبیه پیازچه که در کنار جوی آب می روید. به صورت خوراکی در خورشت نیز از آن استفاده می ‌شود و فصل روییدنش اردیبهشت است. مسیر رسیدن به این جنگل پرپیچ و خم است. دشت‌ های پرگل و خود جنگل که اکثر اوقات مه آلود است، از جاذبه‌ های الیمستان به حساب می ‌آید.

آبشاری معروف به آبشار شاهاندشت در  ۶۵ کیلومتری آمل واقع است که مقصد گردشگران بسیاری است. این آبشار با ارتفاع ۵۰ متری ‌اش مشرف به روستای ییلاقی به همین اسم است. به طور دقبق تر در کنار قلعه باشکوه ملک بهمن در دهکده ‌ای به اسم شاهاندشت در منطقه امیری لاریجان در جاده هراز قرار دارد. دشت های وسیعی در طول مسیر وجود دارد که از زیباترین جاذبه های شهرک دریا کنار به حساب می آیند. طبیعت بکر، دشت های وسیع و سرسبز، هوای پاک، سکوت وصف ناپذیر و… همه و همه در این منطقه زیبا در استان مازندران جمع شده تا گردشگران و مسافران ایرانی و خارجی را به سوی خود بکشاند. این دشت های سرسبز و وسیع در بهار و تابستان مناظر بکر و خارق العاده ای برای زندگی و ثبت لحظات ناب می باشد. وجود شالیزارهای برنج  که در مسیر رفت و آمد خودنمایی می کنند، منظره دلنشینی به این مسیر بخشیده است.

دسترسی به شهرک دریا کنار

اولین قدم برای خرید ویلا شهرکی در نظر گرفتن دسترسی و لوکیشن آن می باشد . افراد شاغل همیشه به لوکیشن ویلا اهمیت می دهند چراکه فاصله آن تا مرکز شهر و امکانات شهری از اصلی ترین موضوع می باشد . شهرک دریا کنار با وجود نزدیکی با دریا دارای لوکیشن و موقعیت بسیار خوبی می باشد . با خرید ویلا در شهرک دریا کنار شما به تمامی امکانات شهری ، مراکز درمانی ، مراکز خرید ، فروشگاه ها ، بانک ها و تمامی مراکز شهری دیگر دسترسی خواهید داشت .

در سفر به دریا کنار، ابتدا باید از فریدون کنار عبور کرد. فریدون کنار یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران و بابلسر از سمت شرق با این شهر همسایه می باشد. در طول مسیر سفر خود به دریا کنار، می توانید با بازدید از اماکن دیدنی بابلسر خاطرات ماندگاری را ثبت کنید. امکانات و مناطق دیدنی فریدون کنار برای هر گردشگر و طبیعت گردی جذاب است. ساحل ماسه ای فریدون کنار، یکی از زیباترین سواحل ماسه ای شمالی کشور است. از دیگر مسیر فریدون کنار تا رسیدن به جاذبه های شهرک دریا کنار، شالیزارهای این منطقه است. تماشای این شالیزارهای که مملو از جمعیت کشاورزان و شالیکاران با لباس های محلی و رنگارنگ خود در آنها مشغول تلاش هستند، حس خوب زندگی و آرامش را به شما می دهد. در این مسیر زیبا برای لحظاتی زندگی پر دغدغه شهری را فراموش و غرق در لذت و آرامش خواهید شد.

جاذبه های شهرک دریا کنار 41864184847

نزدیکی به سواحل دریا

از فواید دیگر خرید ویلا در شهرک دریا کنار نزدیکی به سواحل می باشد.  در فصول گرم سال شنا کردن در دریای شمال از تفریحات مورد علاقه افراد محسوب می  شود . قایق سواری ، اسکی سواری ، شنا کردن ، پیاده روی از جمله تفریحات ساحلی به شمار می آیند . زندگی در نزدیکی سواحل تجربه متفاوتی را برای شما به وجود می آورد . چشم انداز رو به دریا و دیدن صدای سواحل دریایی و تماشای امواج آرام آرامش را به شما منتقل خواهد کرد .

امنیت و حریم خصوصی

با زندگی در شهرک دریا کنار شما امنیت بسیار بالایی خواهید داشت . شهرک دریا کنار دارای نگهبانی 24 ساعته می باشد ، افراد ساکن در این شهر کارت ورود شخصی مخصوص به خود را دارند و افراد ناشناس اجازه  ورود را ندارند . افراد مهمان برای ورود نیز کارت شناسایی مخصوص برای ورود دارند . این شهرک دارای قوانین و مقررات مخصوص به خود می باشد و تمامی ساکنان در این شهرک موظف به رعایت کردن این قوانین می باشند . تمامی افراد ساکن در این شهرک باید به حریم خصوصی دیگر ساکنان احترام بگذارند .
محوطه سازی زیبای این شهرک برای تمامی ساکنان این امکان را بوجود آورده است تا در هر زمان از روز که میخواهند از ویوی تماشایی محوطه لذت ببرند .

چالوس زیباترین مسیر رسیدن به دریا کنار

جاده چالوس یکی از بی‌ نظیرترین مسیرهای دسترسی به شهرهای استان مازندران و جزء زیباترین جاده‌های کشور است. چالوس در میان تمام مسافران شمال کشور، محبوبیت ویژه‌ ای دارد. کمتر کسی است که مازندران را برای سفر انتخاب کند، اما از مسیری غیر از جاده چالوس به سمت این استان حرکت کند. این جاده، چنان زیبا و مسحور کننده است که سفری رویایی را برای شما به یادگار می گذارد. جاده چالوس یکی از مسیرهای دسترسی به مازندران، با نام جاده ۵۹ شناخته می ‌شود. چالوس با پیچ و خم ‌های خطرناک و پرشیب خود، یکی از راه های دسترسی به جاذبه های شهرک دریا کنار است. آنچه از طبیعت کوهستانی، تپه‌ های سرسبز، صخره‌ های برافراشته و پرشیب و تخته سنگ‌ هایی که از لابه لای آن ‌ها آبشارهایی جریان پیدا کرده است، زیبایی منطقه جاده چالوس را دو چندان می کند.

جاذبه های شهرک دریا کنار 455344568546

جاذبه‌ های دیدنی شهرک دریا کنار

اصلی ترین شهرت شهرک دریا کنار به دلیل مجاورت با سواحل دریای خزر و محیط دلچسب خانوادگی آن می ‌باشد. ساحل تمیز و زیبا و فضای سبز انبوه این شهرک کاملا طراحی شده و از پیش تعیین شده است. سبک طراحی اروپایی شهرک دریا کنار باعث شده که علاوه بر توریست ‌های داخلی مورد استقبال توریست‌ های خارجی نیز قرار گیرد. این شهرک ویلایی، دارای زیباترین ویلاها از نظر معماری و دکوراسیون داخلی می باشد. محوطه‌ ویلا هم برای هر یک از ساختمان ‌ها بسیار زیبا طراحی شده است. خیابان‌ های منتهی به ساحل همه دارای جذاب ترین منظره هستند. پوشش گیاهی درختان بلند در دو طرف خیابان مشاهده می شود. خیابان ‌های زوج شهرک به دریا می ‌رسد. این خیابان ها با سنگ های بزرگی پوشیده شده‌ است. بافت اروپایی و زیبا چیزی است که در شهرک دریا کنار بسیار جلب توجه می کند.

چرا به دریا کنار سفر کنیم؟

اما از زیبایی‌ های طبیعت که بگذریم، اماکن باستانی، آثار تاریخی، تفریحات گردشگری، امکانات رفاهی، بازارهای خرید و سوغاتی ‌های خوشمزه در استان مازندران و صنایع دستی، مواردی هستند که مسافران را به سمت شمال جذب می ‌کنند. از جاذبه های شهرک دریا کنار مسیر های دسترسی مختلف برای رسیدن به این شهرک و البته به روز ترین امکانات موجود در آن است. بافت اروپایی به کار رفته در شهرک دریا کنار، بسیار جلب توجه می کند. دو ساحل ماسه ای، در سمت ساحل خیابان ششم و هفدهم وجود دارد. بین این دو به فاصله 3 کیلومتر ساحل سنگی قرار داده شده است. فضای این ساحل برای پیاده روی بسیار مناسب است. دلیل اصلی سنگی بودن ساحل هم به این خاطر است که امنیت کافی برای پیاده روی وجود داشته باشد و قایق ها به شهرک ورود نکنند. این شهرک همچنین بیشترین نوار ساحلی را برای تفریح ساکنین به خود اختصاص داده است.

امکانات ویژه شهرک دریا کنار

در شهرک دریا کنار پلاژ برای آقایان وبانوان جهت آفتاب گرفتن و ساحل اختصاصی برای شنا در نظر گرفته شده است. افراد با اطمینان خاطر می ‌توانند به شنا و تفریح بپردازند. مجهز بودن به سیستم تهویه امنیت و سیستم نگهبانی از امکانات ویژه ویلا در شهرک دریا کنار است. تمام خیابان ‌های شهرک دارای کانکس نگهبانی هستند. جت اسکی روی دریا از دیگر امکانات تفریحی شهرک خزرشهر است که بسیار مهیج بوده و لذت سفر را دوچندان می کند. در سفر خود به دریا کنار تجربه هیجان جت اسکی را از دست ندهید. قایق سواری بر روی امواج دریا و موتور سواری بر روی شن ‌های ساحل از دیگر جاذبه های شهرک دریا کنار می ‌باشند که گردشگران بسیاری را جذب خود کرده است. امکانات تفریحی دیگری نیز از جمله موتور چهار چرخ، قایق موتوری و فرمانی، دوچرخه های سه یا چهار نفره، گاری های چهار چرخه فرماندار و تسهیلاتی از این قبیل می باشد.

جاذبه های شهرک دریا کنار 25468687968987

محوطه سازی زیبا در شهرک دریا کنار

شهرک دریا کنار مساحتی به اندازه 300 هکتار دارد. 50 هکتار از این مساحت به مشاعات اختصاص دارد. محوطه سازی شهرک در بخش ‌های مختلف همین مشاعات اجرا شده است. در زیباسازی شهرک، از پوشش گیاهی درختان استفاده شده تا نمای جذاب تری به خیابان‌ های اصلی، خیابان ‌های فرعی و نواحی اطراف ویلاها ببخشد. این درختان به ویژه در فصل بهار و تابستان بسیار چشم نواز هستند و فضایی رویایی را مانند یک جنگل انبوه تداعی می ‌کنند. در برخی از قسمت‌ ها نیز، محوطه سازی با استفاده از پوشش‌ های درختچه‌ های کوتاه، گیاهان و گل ‌های رنگارنگ استفاده شده است. این منطقه دارای فضای بازی و فضای سبز است که جزء محوطه‌ های سرسبز داخل شهرک محسوب می ‌شود. بخش مشخصی از زمین نزدیک ساحل دریا به خوبی ساخت و ساز و امکانات رفاهی تفریحی نیز برای پذیرایی فراهم است.

کلام آخر

سرزمین چهار فصل ما زیبایی های حیرت انگیزی را در دل خود جای داده که بازدید از آن ها بهانه خوبی برای سفر کردن است. سفر کردن با خودروی شخصی در جاده های خوش منظر شمال کشور، حس و حال نابی دارد که تا مدت ها برای شما خاطره انگیز می شود. مسیر تهران به استان پر جاذبه مازندران، بهانه خوبی برای سفر به شهرک ویلایی دریا کنار و بهره بردن از جاذبه های شهرک دریا کنار است. سراسر خطه سرسبز شمال سرشار از سبزینگی، دشت های سرسبز، جنگل های انبوه و آبشار ها چشمه های خروشانی است که حس ناب زندگی را به انسان هدیه می کند. در مسیر تهران تا شهرک دریا کنار جاذبه های فراوانی وجود دارد که ارزش بارها سفر و خاطره سازی را دارد. انتخاب مسیر مناسب و استفاده درست از زمان می تواند شما را در مسیر رسیدن به مقصد خرسند کند.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه