خرید ویلای شمالی در سرخرود بهتر است یا جنوبی؟

25 بهمن 1400
0 دیدگاه
خرید ویلای شمالی یا جنوبی 4984848574

شهرهای شمالی کشور به خصوص شهرهای استان مازندران یکی از مکان هایی است که درصد زیادی از افراد برای استراحت به آن پناه می برند. برخی هم تمایل دارند یک ویلای مناسب و زیبا انتخاب کنند تا همیشه جایی در شمال کشور داشته باشند. اما همیشه این سوال برایشان پیش می آید که خرید ویلای شمالی یا جنوبی؟ یکی از مناطق خوش آب و هوا در شمال کشور و استان مازندران منطقه سرخرود می باشد که افراد زیادی به دنبال خرید ویلا در سرخرود می باشند. ساحل این شهر یکی از زیباترین سواحل مازندران است که چشم هر بیننده ای را به خود محو می کند. مناظر زیبا و چشم نواز، کوه های سر به فلک کشیده و سرسبز و آب و هوای مطبوع همه و همه باعث شده است که خرید و فروش ویلا در سرخرود رونق بسیاری داشته باشد.

شما می توانید با خرید ویلا در سرخرود یک خاطره زیبا و به یادماندنی را با خانواده و دوستان خود تجربه کنید. به خصوص قدم زدن در نیمه های شب و کنار ساحل آرام این شهر حسی را در شما به وجود خواهد اورد که تا سالیان سال با یادآوری آن خنده بر لب هایتان خواهد نشست. به هنگام انتخاب و خرید ویلا در سرخرود به این نکته توجه کنید که تابش نور آفتاب در آن جهت مناسبی داشته باشد. در صورتی که قصد خرید ویلا در سرخرود را دارید و نمی دانید خرید ویلای شمالی یا جنوبی کدام یک بهتر است با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در زمینه خرید ویلا در این شهر را در اختیار شما بگذاریم.

خرید ویلا در سرخرود

خرید ویلا در سرخرود می تواند برای شما چندین سود به همراه داشته باشد. اول اینکه از نظر اقتصادی برایتان سرمایه گذاری مناسبی محسوب می شود. خرید و فروش ویلا در سرخرود امروزه رونق بسیاری پیدا کرده است و مثل دیگر مناطق شمالی راکد نمانده است. در این منطقه با داشتن ویلاهای کوچک و بزرگ بسیار شرایطی فراهم شده است تا افراد با هر بودجه ای که در اختیار دارند بتوانند از این منطقه یک ویلای زیبا با نمای جذاب و امکانات مناسب خریداری کنند. مطمئن باشید در جایی سرمایه گذاری کرده اید که روزانه به ارزش ملک شما افزوده خواهد شد، آن هم در مدت کوتاه و بدون اینکه بخواهید زحمتی بکشید. تنور معامله ویلا در این منطقه هنوز داغ است و چه بهتر که شما هم جزو اولین کسانی باشید که در این کار سرمایه گذاری می کنید.

سود دیگری که برای شما دارد این است که می توانید با خرید ویلا یک تفریحگاه مناسب برای خانواده و دوستانتان فراهم کنید و دورهمی های خود را در ویلا برگزار کنید. چه چیز بهتر از این که انسان با کسانی که دوست دارد یک جا جمع شود و به عیش و نوش بپردازد. کمترین سودی که برایتان دارد این است که دیگر نیاز نیست هر وقت که به شمال کشور سفر کردید به دنبال اجاره ویلا آن هم با هزینه های هنگفت امروزی باشید. دیگر خیالتان راحت است که یک ویلا هرچند کوچک برای خودتان دارید و هر وقت هم که اراده کنید می توانید آن را تبدیل به یک ویلای کوچک کنید و یا در صورت نیاز به فروش برسانید.

خرید ویلای شمالی یا جنوبی 89654456532

تاثیر جهت ساخت ویلا در قیمت آن

پیش از خرید ویلای شمالی یا جنوبی ابتدا باید با ویژگی های ساختاری هریک آشنا شوید. شاید در نگاه اول برایتان اهمیتی نداشته باشد که کدام ویلا را بخرید. اما وقتی با ویژگی های هریک آشنا شدید انتخاب بهتری خواهید داشت. یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت ویلا در سرخرود نیز همین شمالی یا جنوبی بودن آن است. در ایران بیشتر خانه ها و ویلاها در جهت شمالی و یا جنوبی ساخته می شود و در دو جهت شرق و غرب کمتر ساخته می شوند. به دلیل مختلفی که باهم بررسی خواهیم کرد.

ویلای شمالی

قبل از خرید ویلای شمالی یا جنوبی باید با هریک به طور کامل آشنا شوید و اطلاعات کاملی از مزایا و معایب آن ها داشته باشید. ویلای شمالی ویلایی است که محل ورود به داخل آن از حیاط است. یعنی ابتدا وارد حیاط می شوید و بعد از وارد ساختمان ویلا خواهید شد. به دلیل اینکه نورگیری در این ساختمان ها فقط از طریق حیاط امکان پذیر است به همین خاطر باید برای این خانه ها از روش های غیر مستقیم نوردهی مانند پاسیو نیز استفاده کرد. عیب این کار این است که باعث می شود که مقداری از فضای ویلا برای ساخت پاسیو هدر برود. البته به دلیل اینکه آفتاب از شرق طلوع می کند، در تمام طول روز از نور طبیعی بهره خواهید برد..

مزایای ویلای شمالی

در خرید ویلای شمالی یا جنوبی باید به این مطلب توجه داشته باشید که هریک از آن ها ویژگی هایی دارند که برای برخی افراد ممکن است جذاب باشد و با دانستن آن ها راحت تر می توانند انتخاب کنند. ویژگی های ویلای شمالی:

  • امنیت بالاتری دارند. به دلیل اینکه سارقان معمولا برای ورود به داخل ساختمان از درب های فرعی یا دیوارهای پشتی استفاده می کنند و به همین خاطر ویلای جنوبی امنیت کمتری خواهد داشت.
  • قیمت ارزان تری دارند.
  • تهویه طبیعی دارند. چون به طور مستقیم با محیط بیرون در ارتباطند.
  • در طول روز تا غروب آفتاب از نور طبیعی برخوردارند.

 

خرید ویلای شمالی یا جنوبی 869896763698698687

 

معایب ویلای شمالی

  • به دلیل ساخت پاسیو و حیاط خلوت از میزان فضای مفید خانه کاسته می شود.
  • سر و صدای محیط ممکن است باعث اذیت ساکنان شود.
  • در هنگام خرید ویلای شمالی یا جنوبی باید به این مسئله توجه کنید که ویلای شمالی به گرما و سرما حساسیت بیشتری خواهند داشت. به دلیل اینکه حیاط در جلوی خانه قرار گرفته شده است و به دلیل تماس با محیط بیرونی خانه با گرمای بیشتر در تابستان و سرمای شدیدتری در زمستان روبرو خواهید بود.
  • به دلیل وجود باغچه و حیاط در ابتدای ساختمان گرد و غبار بیشتری وارد فضای داخلی ویلا می شود.
  • در صورتی که به صورت واحدی ساخته شده باشد، تفاوت نورگیری در واحدهای جلویی و پشتی کاملا محسوس خواهد بود. واحد های شمالی در مقابل واحدهای جنوبی در این نوع ویلاها قیمت بالاتری خواهند داشت. به دلیل اینکه نورگیری بیشتری دارند.

ویلای جنوبی

به هنگام خرید ویلای شمالی یا جنوبی ممکن است با ویلایی مواجه شوید که در آن درب ورودی به طور مستقیم به داخل ساختمان باز شود. این مدل ویلاها، جنوبی هستند که در آن حیاط در پشت ساختمان و در قسمت جنوبی آن تعبیه شده است. به دلیل اینکه از دو طرف یعنی هم از جلوی ساختمان و هم پشت ساختمان نور دریافت می کنند دیگر نیاز نیست برای آن نور غیر طبیعی در نظر بگیرید. اما در طول روز تا غروب نور کمتری دریافت خواهید کرد.

مزایای ویلای جنوبی

  • قیمت بالاتری دارند.
  • به دلیل عدم ساخت پاسیو فضای مفید بیشتری در اختیار خواهید داشت
  • از دو طرف ساختمان نورگیری طبیعی خواهید داشت
  • به دلیل اینکه اطراف منزل با دیوار پوشیده شده است به طور کامل ساختمان ویلا را از گرمای شدید و سرمای شدید حفظ خواهد کرد.
  • نسبت به ویلای شمالی تمیز تر می مانند. به دلیل اینکه حیاط در پشت ساختمان قرار گرفته و گرد و غبار کمتری به داخل آن وارد خواهد شد.

خرید ویلای شمالی یا جنوبی 874541545341

 

معایب ویلای جنوبی

  • در طول روز از نور کمتری برخوردار خواهید بود
  • به دلیل کم نور بودن مجبورید از انواع چراغ برای روشنای ساختمان استفاده کنید.

ویلای شمالی نورگیر بیشتری دارد یا جنوبی؟

یکی از مهم ترین مسائل در خرید ویلای شمالی یا جنوبی اهمیت مسئله نورگیری ساختمان است. جهت گیری نور تاثیر بسیار زیادی در ساخت ویلا دارد. اما نمی توان گفت که تنها تفاوت ساخت، در نورگیری است و به عوامل دیگری نیز بستگی دارد. به هنگام خرید ویلای شمالی یا جنوبی باید این نکته را مدنظر قرار دهید که عموما ویلاهای جنوبی از نظر نور دهی هیچ گونه مشکلی ندارند. به دلیل اینکه از دو طرف نورگیر دارند و دیگر نیازی نیست که برای روشنایی خانه از بیش از اندازه از نورهای غیر مستقیم استفاده کنید. میزان نورگیری در ویلاهای شمالی به اندازه جنوبی نیست اما قابل قبول است. باید توجه داشته باشید که این ویلاها به دلیل اینکه از سمت شمال نیاز به نور مستقیم دارند برای این گونه ساختمان ها پاسیو و یا حیاط خلوت تعبیه شده است تا نور به اندازه کافی ویلا را روشن کند.

در صورتی که قصد خرید ویلا دارید باید بدانید که جنوبی و شمالی بودن ساختمان بر قیمت ویلا در سرخرود موثر است. ویلاهای شمالی نور متوسطی دارند و ویلاهای جنوبی به دلیل داشتن شرایط بهتر از نظر نورگیر با قیمتی بیشتر به فروش می رسند. خرید ویلای شمالی یا جنوبی نسبت به جهت های دیگر مانند شرقی و غربی بیشتر توصیه می شود. به دلیل اینکه ویلای شرقی و غربی از نظر نوردهی اصلا خوب نیستند و در طول روز ممکن است باعث اذیت شما شوند. ساختار ویلا نیز بسیار موثر است. مثلا برخی کارشناسان ساخت ویلا معتقدند که بهتر است آشپزخانه در قسمت شمالی خانه ساخته شود. از سویی برای برخی از افراد نیز امنیت اولین حرف را میزند. به همین خاطر تمایل دارند ویلاهای شمالی را خریداری کنند. به دلیل اینکه در این ویلاها درب ورودی مستقیما به حیاط راه دارد و امنیت بالاتری نیز خواهد داشت.

خرید ویلای شمالی یا جنوبی 68469874569489689687787

 

علت تفاوت قیمت ویلاهای شمالی و جنوبی

هر شخص ممکن است با توجه به علایق و سلیقه خود خرید ویلای شمالی یا جنوبی را انجام دهد و تفاوت قیمت برایشان اهمیتی نداشته باشد. اما کسانی که حاضرند ویلای جنوبی در سرخرود بخرند باید بدانند که این ویلاها روشنایی بسیار خوبی دارند و از نظر گرمایی نیز گرمای مطلوبی خواهند داشت. باید بدانید که نورهای شرقی و غربی که نه نور مناسبی دارند و همچنین آزار دهنده خواهند بود در  ویلاهای جنوبی احساس نخواهند شد.

سخن پایانی

در صورتی که هنوز هم در خرید ویلای شمالی یا جنوبی دچار تردید هستید باید به شما بگوییم که اگر دوست دارید در طول روز نور طبیعی داشته باشید و بیشتر وقت خود را ممکن است در ویلا به سر ببرید خرید ویلای جنوبی به شما توصیه می شود و اگر دوست دارید حیاط در جلوی منزل ساخته شده باشد و بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید خرید ویلای شمالی توصیه می شود. حتما پیش از خرید ویلا در سرخرود جهت گیری ساختمان ویلا را از فروشنده بپرسید و سپس اقدام به خرید کنید. برای خرید بهترین گزینه در سرخرود پیشنهاد می کنم ریش و قیچی را به مهندس بخشی بسپارید که سال ها در این زمینه فعالیت داشته اند و منطقه سرخرود را به خوبی می شناسند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه