با جلسات مشارکت در ساخت ویلا های شمال کشور آشنا شویم

17 آذر 1401
0 دیدگاه
ویلا های شمال 8765412050

مشارکت در ساخت، از جمله مواردی است که در حوزه املاک بسیار اهمیت دارد و در ساخت و ساز ویلاهای شمال نیز سهمی ویژه داشته و افرادی را از این طریق به سرمایه‌گذاری در امر ویلا در شمال می‌کشاند. در واقع اگر به ساخت و ساز و یا خرید و فروش ویلاهای مازندران علاقه‌مند باشید ، ممکن است بارها به این اصطلاح برخورد کرده‌ باشید و از طرفی مایل باشید با مزایا و معایب بهره‌مندی از مشارکت در ساخت در ساخت ویلا های شمال آشنا شده و براساس آن تصمیم بگیرید و نوعی دیگر از سرمایه‌گذاری را امتحان کنید.

ویلاهای مازندران در این سال‌ها، رشدی چشمگیر در زمینه رقابت در بازار ویلاهای شمال داشته‌اند و برای مثال رفتن به سمت ویلاهای سرخرود و خرید ویلا در سرخرود، یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شده است. با این حال، ممکن است بهترین روش برای شما، مشارکت در ساخت ویلاهای شمال باشد. اگر به مشارکت در ساخت فکر می‌کنید و مشاور املاک، سازنده، مالک، خریدار و یا کارشناس هستید، نکاتی در این رابطه وجود دارد که باید از آن مطلع باشید و مهم‌ترین نکات در نحوه برگزاری جلسات مشارکت در ساخت نهفته‌است.

نکاتی در این امر وجود دارد که تمام عوامل درگیر در پروژه ساخت ویلاهای شمال باید با آن آشنا باشند تا بتوانند عملکردی مناسب داشته‌باشند. برگزاری جلسات از این روی اهمیت دارد که در آن موارد مهمی مثل سهم شرکا، مذاکرات ساخت ویلاهای شمال و متن قرارداد و هزینه‌ها تنظیم می‌گردد.

در برگزاری جلسات مشارکت در ساخت ویلاهای شمال، موارد حقوقی، روش ساخت و ساز، وضعیت ملک، سهم شراکت و آداب مهم یک جلسه باید در نظر گرفته شود. در واقع این جلسه از جوانب متعددی از اهمیت برخوردار است. در ادامه بیشتر به این موارد می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ویلا های شمال 87451250410

نکات طلایی جلسات مشارکت در ساخت ویلاهای شمال

همانطور که می‌دانید، مشارکت در بسیاری از سرمایه‌گذاری و تجارت‌ها مرسوم بوده و قوانین، فواید و معایب ویژه خود را دارد. در مشارکت در ساخت ویلاهای شمال، تعدادی از افراد با هزینه‌هایی مختلف و سهم‌هایی گوناگون در پروژه دخیل می‌شوند.

در مشارکت در ساخت ویلاهای شمال و یا برج‌های ساحلی، فردی زمینی با متراژ معین دارد ولی برای ساخت و ساز در آن هزینه کافی ندارد. لذا با سازنده‌ای وارد مذاکره شده و می‌خواهد که آن فرد عهده‌دار ساخت و ساز در زمین مربوطه شود. در اینجا روش به این صورت است که سازنده با ارزیابی قیمت زمین، به همان میزان و در برخی موارد بیشتر از آن، هزینه‌های ساخت را پرداخت می‌کند. شرایط مشارکت در ساخت نیز به صورت توافقی بوده و در معاملات مشارکت در ساخت و ساز ویلاهای شمال، طرفین باید به رعایت قوانین ساخت و ساز نیز پایبند باشند.

از مواردی که در جلسات مشارکت در ساخت ویلاهای شمال باید رعایت شود این است که در این جلسات موکدا واسطه‌ها حضور نداشته باشند. چرا که در اغلب موارد به دنبال نفع شخصی و سودآوری بوده و در این میان جلسه به مسیر درستی هدایت نخواهد شد. حضور مشاوران املاک مجرب و حاذق در این جلسات، شما را به هدف نهایی بیشتر نزدیک می‌کند.

از طرفی، قبل از برگزاری جلسه مشارکت در ساخت ویلا های شمال، بهتر است با مالک و سازنده، هر یک به صورت جداگانه صحبتی داشته باشید و با رعایت صداقت، از انتظارات هر دو در این امر مطلع شده و اطلاعات مربوط به هر یک را نیز کسب کنید.قرارداد و مجوزهای مربوط به  مشارکت در ساخت ویلا در شمال بسته به متراژ زمین تنظیم می‌شود .

از موارد مربوط به مالک می‌توان از سهم زمین و موارد حقوقی آن مطلع شد و در رابطه با سازنده نیز باید از انتظارات او از شرکت در پروژه ساخت ویلا های شمال به صورت مشارکتی مطلع شد. در این صورت شما با یک پیش زمینه ذهنی مناسب، به جلسه مشارکت در ساخت ویلا در مازندران وارد می‌شوید.

ویلاهای شمال 4848458484874

وظایف نماینده در جلسات مشارکت در ساخت ویلاهای شمال

ممکن است افراد درگیر در پروژه، یعنی مالک و سازنده، از طرف خود نمایندگانی معتبر، برای پیشبرد جلسات بگمارند. در این راستا، نماینده سازنده و مالک هر دو به بررسی وضع پرداخته و از طرف افراد مذکور در این جلسات حضور می‌یابند. این افراد قاعدتا افرادی معتبر و مورد تایید طرفین هستند ولی بهتر است در تصمیم گیری نهایی، جلسات با حضور شخص مالک و سازنده پیش رود.

چگونه جلسه مشارکت در ساخت را بهتر برگزار کنیم؟

شما در هر سمتی که در این جلسات شرکت می‌کنید بهتر است نکاتی را بدانید تا به پیش برد بهتر جلسه بیانجامد. قبل از هرچیز، مهم‌ترین افراد در جلسات مشارکت در ساخت ویلا در مازندران، مالک و سازنده هستند و بهتر است جلسه را این دو نفر پیش ببرند و به آشنایی بیشتر طرفین و مطرح شدن نکات کلیدی از سمت این دو بیانجامد. در واقع، تفاوت این جلسات با جلسات خرید و فروش در این است که مشاور املاک نقش کمرنگ تری دارد و میدان‌داران جریان، مالک و سازنده هستند. مشاور املاک اجازه دخالت در روند جلسه را فقط در زمانی دارد که بحث به حاشیه کشیده می‌شود و می‌تواند با مهارت‌های خود جلسه را از این لحاظ هدایت کرده و از اتلاف وقت و از نظر پنهان ماندن نکات مهم جلوگیری کند. از دیگر وظایف مشاور املاک در جلسه مشارکت در ساخت ویلا های شمال این است که در انتها نتیجه‌گیری و جمع‌بندی مطلوبی از کل جلسه داشته باشد و به صورتی درخور، به نحو مکتوب ارائه دهد. عملکرد مشاور املاک در اینجا باید دقیق، صحیح و به‌جا باشد.

ویلا های شمال 8541230524101

نکات مهم در قرارداد مشارکت در ساخت ویلاهای شمال

مثل هر امر دیگری، در اینجا نیز رعایت یک سری از نکات به پیشبرد بهتر اوضاع منجر خواهد شد. در ادامه به این نکات اشاره می‌کنیم. فرقی نمی‌کند مالک هستید و یا سازنده، در هر حال برای ساخت ویلا در شمال و بهره‌مندی از مشارکت در ساخت، به سمت زمین‌های بی دردسر و مطمئن بروید.

در صورتی که مشاور املاک هستید، به سراغ کیس‌های پر حاشیه و پر دردسر نروید و سعی کنید موارد شفاف را هدایت کنید. رزومه مالک زمین هم مثل سازنده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ساخت ویلاهای شمال، مالک زمین ملزم است اطلاعات کاملی از زمین ارائه دهد و مستندات مربوطه را بی کم و کاست در اختیار عوامل مربوطه قرار دهد. در واقع مواردی که ممکن است سازنده طلب کند عبارتند از پروانه ساخت، سند، مجوزها و … که مالک به مشاور املاک یا سازنده ارائه می‌دهد. مالکی را انتخاب کنید که در رابطه با زمین کاملا شفاف سازی انجام می‌دهد. مشارکت با سازندگان حرفه‌ای با رزومه قوی نیز در نهایت به رضایت خودتان منجر می‌شود. بهتر است بدانید که این سازنده بیشتر روی چه نوعی از پروژه‌های ساخت و ساز متمرکز است و سابقه کاری و روش کار او به چه صورت است و فعالیت عمده‌اش در چه زمینه‌ای است.

ویلاهای شمال 011874848458

نقش مشاور املاک در پروژه مشارکت در ساخت ویلاهای شمال

مشاورین املاک در این پروژه نیز نقشی اساسی دارند و بهره‌مندی از یک مشاور املاک مجرب، در نهایت شما را به سودآوری بهتر در این زمینه می‌رساند. البته ایفای نقش کامل و مطلوب یک مشاور املاک، به همکاری بی نقص مالک و سازنده و مدارک ارائه شده از سمت آن‌ها نیز بر می‌گردد.

مشاورین املاک برای ساخت ویلا های شمال، پلاک زمین را بررسی کرده و احراز هویت مالک و کنترل مدارک را بر عهده دارند. از طرفی، ویژگی‌های زمین را به صورت واضح به سازنده ارائه می‌دهند.

در سوی دیگر، سوابق سازنده را بررسی کرده و از میزان اعتبار و حرفه‌ای بودن او نیز برای مشارکت در پروژه ساخت ویلاهای شمال اطمینان می‌یابند. در واقع مشاور املاک تا حد بسیاری به ارزیابی هر دو طرف درگیر می‌پردازد و با معرفی طرفین به هم می‌تواند آغازگر جریان مشارکت در ساخت ویلاهای شمال باشد.

این مورد بسیار اهمیت دارد که بدانید قرارداد مشارکت در ساخت با قرار داد فروش و یا خرید اصلا شباهتی ندارند. در جلسات فروش ویلاهای شمال، ملکی معرفی شده و بعد از مذاکره و مبایعه نامه، انتقال سند و پایان کار را داریم.

ولی در مشارکت در ساخت ویلاهای شمال، جوانب دیگری لحاظ می‌شود و ممکن است تعداد جلسات بیشتری نیز داشته باشیم.

قرادادهای مشارکت در ساخت ویلاهای شمال، می‌تواند پیامدهای بسیاری برای افراد درگیر داشته باشد و از سوی دیگر صبوری بسیاری را می‌طلبد. مشاور املاک فردی است که باید پاسخگوی موارد مندرج در قرارداد باشد.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه