در مسیر تهران تا سرخرود چه چیزهایی انتظار ما را می کشد

6 آذر 1401
0 دیدگاه
مسیر تهران تا سرخرود 789324105

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

بهترین مسیر برای مسافرت، همان چیزی است که تمام مسافران شمال به دنبال آن هستند. در این مقاله می خوانیم که در مسیر تهران تا سرخرود چه چیزهایی انتظار ما را می کشد؟ سرخرود شهری در 15 کیلومتری شرق محمود آباد است. سرخرود در کنار دریای خزر و انتهای مسیر رودخانه هراز به دریای خزر واقع شده است. یکی از بکرترین و زیباترین شهرهای استان مازندران، سرخرود است. بدیهی است که يكي از جاذبه هاي ساحلي شهرهاي شمالي، ساحل درياي خزر است. شهر سرخرود ساحل بسيار وسيعی دارد. سرخرود بر خلاف سایر شهرهاي شمال كه ساحل شني از بين رفته است، ساحل ماسه ای فراخي دارد. ساحل ماسه ای  سرخرود به طول ۵ کیلومتر چشم انداز جذابی را برای این شهر به وجود آورده است. در فصول ماهيگيري ديدن فرايند توركشي و ماهي گيري در اين ساحل بسيار جذاب و ديدنی است.

شرایط آب و هوایی سرخرود

تابستان های گرم با شرجی بالا و زمستان های نسبتا سرد از شاخصه های آب و هوایی استان مازندران است. سرخرود به عنوان یکی از شهرهای این استان از این قاعده پیروی می کند. اگر تصمیم دارید در بهار به این شهر سفر کنید آب و هوای معتدل روبرو خواهید شد که نسبتا گرم است. در پاییز آب و هوای معتدل که نسبتا سرد است انتظار شما را می کشد. در تابستان این رطوبت هوا است که شما را آزار خواهد داد. زمستان های بسیار سرد نیز شما را از شنا کردن در دیای خزر منع می نماید. پس می توان گفت که بهترین فصل برای سفر به سرخرود همان اواسط بهار و پاییز می باشد. درضمن سفر در این ایام هزینه شما را کاهش خواهد داد مخصوصا اگر تعطیلاتی در پیش نباشد. رانندگی در مسیر تهران تا سرخرود و جاده های خلوت لذت سفر شما را دو چندان می کند. طراوت و شادابی باران پاییز بسیار روح بخش است. طبیعت سرخرود در پاییز رنگین کمانی از رنگ های شاد، متنوع و دلفریب است. زیبایی زایدالوصف این موهبت های الهی در هیچ کلمه و جمله ای قابل وصف نیست. همه ساله بهشت هزار رنگ سرخرود، چشم به راه مسافران پاییزی است.

مسیر تهران تا سرخرود 0874652101

سرخرود بهترین شهر برای مسافرت

یکی از مهمترین و زیباترین جاذبه های گردشگری سرخرود پارک آب بندان است. این پارک هر ساله میزبان تعداد زیادی از مسافران شمال است و مناظر فوق العاده زیبای آن سوژه عکاسی توریستان خوش ذوق می باشد. اگر در فکر سفر به شهر سرخرود هستید نباید از زیبایی پارک آب بندان بی بهره بمانید پس آن را در برنامه سفر خود قرار دهید. در مسیر تهران تا سرخرود دشت های وسیع و سرسبزی وجود دارد. قدم زدن در ساحل آرام و گوش دادن به موسیقی با تماشای آسمان لدت سفر شما را بیشتر می کند. قهوه خانه های سنتی برای استراحت مسافران نیز در این سواحل وجود دارد. علاوه بر جاذبه های طبیعی، می توانید از گشت و گذار در شهر نیز بهره ببرید. رستوران ها و مراکز تفریحی تجاری بسیاری در شهر ساحلی سرخرود برای رفاه حال گردشگران موجود است.

بهترین مکان ها برای خرید ویلا در سرخرود

روستاهای زیادی در جاده آمل به سرخرود وجود دارد. اوجی آباد یکی از این روستاها است. این روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل می باشد. جاده روستای اوجی آباد، دارای دو راه متفاوت است. یکی از این راه ها مستقیم به سرخرود می رسد و دیگری به سمت شهرک خانه دریا می باشد. این جاده به دوراهی اوجی آباد شهرت دارد. با این مسیر از شهر سرخرود تا ساحل زیبای آن، حداکثر ۷ دقیقه راه است. از دیگر مزایای این جاده بحث آرامش و امنیت منطقه است. امنیت منطقه یکی از فاکتور های مهم به هنگام خرید ویلا می باشد. آرامش این منطقه به دلیل جمعیت کم ساکن در آن است. ساحل زیبا و جنگل های سرسبز این منطقه را به بهترین مکان خرید ویلا در سرخرود تبدیل کرده است. خرید ویلا در سرخرود را می توان نوعی سرمایه گذاری قلم داد کرد.

جنگل های بهشت گونه سرخرود

در مسیر تهران تا سرخرود، جنگل های انبوه که نقاشی زیبای خداوند می باشد بسیار روح نواز است.داخل این جنگل ها، ویلاهایی با سازه ای مدرن و به روز در خوش آب و هوا ترین منطقه جنگلی و شهرک تهرانی نشین سرخرود، با چشم انداز زیبا واقع شده اند. هنگام ورود به این ویلاهای جنگلی در سرخرود، با محوطه سازی منحصر به فرد، به همراه گل و گیاه تزئینی زیبا و نیز باربیکیو و بسیاری امکانات دیگر مواجه می شوید. خرید ویلا در شمال حس بسیار مطبوعی دارد مخصوصا زمانی که با بازکردن پنجره نمای جنگلی را بتوان دید. در این ویلاهای جنگلی هر آنچه به عنوان امکانات اولیه شناخته می شود اعم از آب و برق وجود دارد. امکانات رفاهی نظیر سیستم تصفیه آب نیز جهت رفاه حال خریداران نصب شده است. از جهت ایمنی نیز نباید نگران باشید؛ چرا که این ویلا ها توسط نگهبان کنترل شده و درب های ضد سرقتی نیز برای هر ویلا نصب شده است. به عبارت ساده تر در این ویلاهای جنگلی احساس آرامش و امنیت خواهید داشت و از این لحاظ تفاوتی با آپارتمانتان در تهران احساس نخواهید کرد.

مسیر تهران تا سرخرود785485485458

روستاهای اطراف سرخرود و محمود آباد

از بهترین مکان ها برای سرمایه گذاری و خرید ویلا در منطقه سرخرود روستاهای شهر محمودآباد هستند. از آنجایی که در این منطقه تنوع آب و هوایی متفاوتی وجود دارد به  هر مدل ویلایی که علاقه داشته باشید می توانید خریداری نمایید. اگر به ویلای جنگلی علاقه دارید و یا تصور داشتن یک ویلای روبه دریا شما را جذب کرده می توانید به منطقه سرخرود فکر کنید. تفاوتی ویلای جنگل دوست دارید یا تمایل دارید ویلای شما چشم انداز رو به دریا داشته باشد، سرخرود تلاقی دریا و جنگل است. همه ویلاهای ساخته شده در این منطقه به واسطه نگهبانی تمام وقت امنیت بالایی دارند. منطقه سرخرود به دلیل شرایط اقلیمی مساعد و پتانسیل گردشگری بالا گزینه مناسبی برای خرید ویلا در شمال می باشد.

از نظر ساخت و معماری نیز تنوع چشم گیری از انواع برج ساحلی، شهرک ساحلی و ویلاهای شخصی را می تواند در این منطقه دید. در این مناطق امکان خرید هر نوع ویلایی را با سبک دلخواه خودتان برایتان امکان پذیر است. گزینه های خرید ویلاهای لوکس و مدرن ساحلی با چشم انداز دریا ، تا کنون افراد زیادی را برای خرید یک ملک ابدی جذب کرده است. جنگل و دریا، که معنای واقعی ویلا در شمال را به مخاطب می رساند، هر دو در این منطقه قابل رویت هستند. منطقه سرخرود دارای زیبایی های بسیاری است که افراد زیادی را به خود جذب می کند . این شهر توریستی سالیانه مسافران بسیاری را می طلبد ، داشتن سواحل دلنشین از جمله مواردی است که رضایت متقاضیان را جلب کرده است . ویلاهای شهرک خزرشهر نسبت به دیگر آپارتمان ها و ویلا ها خریداران بیشتری دارد . زیرا هم نزدیک دریاست و هم به تمامی امکانات شهری و تفریحی ، درمانی ، سوپرمارکت ها ، فروشگاه ها زنجیره ای و … دسترسی دارد .

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

طبیعت پاییزی و دل انگیز سرخرود

اگر در فصل پاییز هوای سفر به شمال کشور را دارید نباید شهر سرخرود را فراموش کنید. تنوع رنگ ها و آب و هوای بسیار مطبوع از نشانه های پاییز در سرخرود است. برای تجربه یک سفر پاییزی و ثبت تصاویر پاییز رنگارنگ به واقع شهر سرخرود یکی از بهترین پیشنهادات ما به شما می باشد. در مسیر تهران تا سرخرود نیز جنگل ها لباس رنگی به تن می کنند و زیبایی خیره  کننده ای ایجاد می نمایند. همجواری جنگل، تالاب و دریا تابلوی زیبای است که خداوند برای کشیدن آن تمام سلیقه خود را به خرج داده است. درختان جنگل که در فصل پاییز رنگارنگ شده اند زیبایی این تابلوی نقاشی را صدچندان نموده است. اما این آب و هوا و طراوت ان است که روح را جلا می بخشد. حتی تصور تالابی زیبا قوهای نغمه سرا در آن مشغول آواز سرایی هستند نیز ما را به سفر به این شهر ترغیب می نماید. حال با توجه به پایین بودن قیمت ویلا و اقامتگاه ها در سرخرود می توانید مدت زمان بیشتری در این شهر سپری کنید و همین امر باعث می شود که برای هر باز سفر سرخرود گزینه مناسبی به نظر برسد. طبیعت و زیبایی مسیر تهران تا سرخرود را نه تنها برای عکاسی بلکه برای تمدد اعصاب نباید از دست داد.

سرخرود شهر پرندگان مهاجر

قوهای مهاجر در زمستان مقصد خود را تالاب شهر سرخرود انتخاب می کنند. این قوها در این فصل شالیزارهای پر آب سرخرود را برای زندگی انتخاب می کنند. این پرندگان که در نیمکره شمالی زندگی می کنند گونه ای از قوها هستند که با نام گنگ مشهور هستند، نوک زردی دارند. از دیگر ویژگی ها این پرندگان باید به جثه بزرگ آنها اشاره داشت. به صورت کلی قو در میان پرندگان نماد عشق و زیبایی هستند و خوشبختانه برای گذراندن زمستان خود شهر سرخرود را انتخاب می کنند. این موهبت فرصتی ایجاد می کند که شما بتوانید در کمترین زمان ممکن به تماشای این قوهای زیبا بپردازید و با غذا دادن به آنها ساعت ها سرگرم شوید. کودکان شما نیز از دیدن این پرندگان زیبا به وجد آمده و تلاش می کنند که به آنها غذا بدهند. از این رو در زمان سفر به سرخرود شاهد تعداد زیادی از توریست ها هستید که با ظرفی از گندم، نان و ذرت به سمت تالاب و شالیزارهای این شهر در حرکت هستند.

مسیر تهران تا سرخرود 0468521540

سرخرود بهترین میزبان برای زوج های جوان

اگر به تازگی ازدواج کرده اید نباید فرصت دیدن قوهای عاشق، شنا در دریای خزر و یک پیکنیک چند روزه در جنگل را از دست بدهید. تمام این لحاظ خوش را می توانید در سرخرود تجربه کنید. مسیر تهران تا سرخرود نیز با توجه به جنگل های انبوه، کوهستان های بسیار زیبا و مهمان خانه های موقت از دیگر جاذبه های این شهر به شمار می آید. گوش دادن به نوای دل انگیز موسیقی در حالی که به آرامی در حرکت هستید و از مناظر بکر و زیبای سرخرود لذت می برید خاطره فراموش نشدنی برای شمایی می شود که ماه عسل را در سرخرود پشت سر می گذارید. از دیگر تفریحاتی که در سرخرود به همراه همسرتان می توانید تجربه کنید قایق سواری، جت اسکی، شهربازی، سوارکاری، تماشای قوها و … است. برای اقامت در سرخرود نیز انتخاب های بسیاری منتظر شما هستند می توانید ویلای در جنگل اجاره کنید، ویلای رو به دریا انتخاب کنید و یا پنت هاوس یک برج شیک و لاکچری را برای اقامت انتخاب نمایید. درضمن هتل ها و سوئیت ها بسیار لوکسی نیز در این منطقه ساخته شده است که به خوبی میزبانی از شما را برعهده خواهند گرفت.

جاذبه های گردشگری سرخرود

در ادامه لیست کاملی از جاذبه های گردشگری این شهر را ارئه می دهیم تا بتوانید برنامه ریزی دقیقی برای مسافرت خود به سرخرود داشته باشید. تعدادی از این جاذبه های گردشکری در مسیر تهران تا سرخرود هستند.

  • جنگل آب بندان که در مسیر سرخرود به آمل قرار دارد. زیبایی بسیار زیادی دارد و مخصوصا در فصول پاییز و بهار بهترین مکان برای پیکنیک و عکاسی می باشد.
  • در جنوب شهر سرخرود دو تپه باستانی وجود دارد که قدمت آنها به 200 سال قبل باز می گردد. با بالا رفتن از این دو تپه باستانی شهر زیرپای شما است و چشم انداز بسیار جالبی از سرسبزی جنگل های سرخرود را خواهید دید.
  • در زمستان سرخرود نباید تالاب های آن را از دست بدهید. این تالاب ها زیستگاه پرندگان مهاجر است. این تالاب ها در شرق شهر سرخرود واقع شده اند.
  • در پلاژهای ساحلی شهر سرخرود می توانید با استفاده از امکانات تفریحی ساعات خوشی را با همسرتان تجربه کنید.
  • در انتهای سفر نیز با زیارت بقعه مبارکه آقا سید عبدالمجید مسافرت خود را پایان داده و به سمت شهر خود بازگردید.

مسیر تهران تا سرخرود 987468864

کلام آخر

همانطور که می دانید در سفر به شهرهای شمالی کشور آنچه اهمیت دارد این است که شما به دنبال یک مسیر خوش آب و هوا و بسیار زیبا هستید تا در طول مسیر، از سفر خود لذت ببرید. مسیری که بتوانید در گوشه و کنار جاده توقف کنید و چند عکس یادگاری نیز از طبیعت بگیرید. مسیر تهران تا سرخرود دقیقا همان جیزی است که مسافران شمال به دنبال آن هستند. دشت ‌های وسیع و سرسبز، جنگل ‌های انبوه، آبشارها و برکه‌ های متنوع با منظره‌ های چشم‌ نواز از طبیعت بکر و منحصر به فرد، در تمام طول مسیر تهران تا سرخرود لذت سفر شما را چندین برابر خواهد کرد. سرخرود زیبا پذیرای گردشگران بسیاری در فصل ‌های مختلف سال است. بدیهی است مسافران به دنبال یافتن بهترین مسیر برای مسافرت می ‌باشند. مسیری که آرامش خاطر را به آنها القا کند و تجربه ‌ای فراموش نشدنی برای خود رقم بزنند.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه