ویلا با استخر سرپوشیده بهتر است یا روباز

12 دی 1400
0 دیدگاه
ویلای با استخر سرپوشیده 4878416854178548

فهرست عناوین

اگر قصد خرید یک ویلای استخر دار در استان های شمالی کشور را دارید توجه به نکته ای بسیار حائز اهمیت است که ویلا با استخر سرپوشیده بهتر است یا روباز ؟ در این مقاله سعی داریم مزایا و معایب انواع استخر ویلا از نظر سرپوشیده یا رو باز بودن را مورد بررسی قرار دهیم. امروزه بیشتر تمایل کار فرمایان برای ساخت استخر های سرپوشیده، به دلیل امکان استفاده از آن در تمامی فصول سال است. این در حالی است که امکان استفاده از استخرهای سر باز در طول سال حدود صد و پنجاه روز است نه بیشتر و این یکی از مزایای استخر سرپوشیده نسبت به استخر رو باز می باشد. از دیگر معایب استخر رو باز می توان به کثیف شدن کف و جداره استخر توسط عوامل خارجی، انجماد آب، تغییر رنگ آب به واسطه ریزش برگ درختان و صمغ آنها اشاره کرد.

ویلای با استخر سرپوشیده بهتر است یا روباز 2569964711032569استخر سرپوشیده در فضای باز

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که حیاط ویلا با استخر سرپوشیده بهتر است یا روباز؟ بعضی مواقع افراد برای اینکه بتوانند از هر دو محیط باز و بسته به یک اندازه بهره ببرند، استخر ویلای خود را در فضای حیاط ولی به شکل سرپوشیده می سازند. در این گونه موارد اصولا پنجره های بزرگ، پانل های کشویی یا قابل تحرک و یا حتی کشویی که به بیرون باز می شود اجرا می شوند. ممکن است استخر هایی دیده باشید که نصف آن داخل خانه و نصف دیگر در بیرون از ویلا طراحی شده است. به کار گیری اینگونه طرح ها هزینه پروژه شما را چند برابر خواهد کرد و از معایب آن می توان به مشکلاتی از قبیل گرم کردن استخر در زمستان اشاره کرد. از مزایای استخر سرپوشیده در فضای آزاد می توان به بالا بودن حفاظت به دلیل بسته بودن فضا اشاره کرد.

مزایای استخر سرپوشیده

  • امکان شنا کردن و بهره مندی از استخر در تمام فصول سال
  • صرف زمان کمتر برای تمیز کردن استخر
  • تمیز بودن استخر از برگ درختان و گرد وغبار

استخر سرپوشیده برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که می خواهند در تمام طول سال شنا کنند، از استخر ویلای خود برای تفریحات تابستانی، برگزاری جشن یا مهمانی و دیگر فعالیت ها از این قبیل استفاده کنید قطعا استخر سرپوشیده بهترین گزینه برای آن ها است. استخر سرپوشیده این امکان را به شما می دهد که با خیال راحت در تمامی فصول گرم و سرد سال از امکانات استخر منزل خود بهره ببرید. استخر سرپوشیده مدت زمان کمتری برای تمیز کردن نیاز دارد. امنیتی که استخر سرپوشیده به حریم خصوصی شما می دهد هم حائز اهمیت است و با وجود استخر سرپوشیده دیگر دغدغه فرزندان و حیوانات خانگی خود را نخواهید داشت. ولی چنان چه فقط در فصول گرم سال از استخر استفاده می کنید استخر روباز گزینه بهتری است چرا که در مصرف برق صرفه جویی می شود و مواد شیمیایی و تعمیر و نگهداری آن بسیار خوب است.

ویلای با استخر سرپوشیده 9787874974865475864154158487485

ظاهر

هر دو استخر سرپوشیده و روباز از نظر شکل، اندازه و سبک گزینه‌هایی دارند. از آنجا که استخرهای روباز بیشتر قابل مشاهده هستند، تزئینی‌ترند  و دارای گزینه‌هایی است که مکمل محوطه سازی و معماری شما باشد.

استخرهای سرپوشیده معمولاً تزئینات کمتری دارند و بیشتر از نظر ظاهری برای عملکرد مناسب هستند. آنها ممکن است ساده تر باشند و کمتر احتمال دارد که شکل های غیر معمول داشته باشند. و در حالی که می توانید ویژگی های تزئینی را به یک استخر سرپوشیده اضافه کنید، ممکن است متوجه شوید که گزینه‌ها کمتر است.

نصب و راه اندازی

ساخت استخرهای سرپوشیده به دلیل موقعیت آنها می تواند گران تر باشد، به ویژه اگر قبلاً محوطه  آماده ندارید. حتی در مناطقی که فضایی از قبل وجود دارد، شکستن فونداسیون موجود برای حفر استخر هزینه کار و نصب را به طرز چشمگیری افزایش میدهد. سطح بندی و تخلیه فضای داخلی نیز بسته به موقعیت ممکن است زمان و هزینه را به پروژه اضافه کند. علاوه بر این  یک استخر سرپوشیده به محفظه های بخار برای مناطق اطراف احتیاج دارد تا در صورت استفاده از سیستم کلر از نشت و آسیب و همچنین تهویه جلوگیری شود.

استخرهای روباز به عنوان مدلهای روی زمین و زمینی در دسترس هستند. استخرهای روی زمین به راحتی از کیت در محل مونتاژ می شوند و به طور کلی فضای کمتری را اشغال می کنند. با این حال، استخرهای داخل زمین برای نصب فنی تر هستند، نیاز به حفاری، سوراخ کاری و ریختن بتن به دنبال نصب آستر، عرشه، حصارکشی، دروازه ها، تسطیح و زهکشی نیز باید در استخر روباز مورد توجه قرار گیرد.

استخر روباز در ویلا 454545454545

قرارگیری در معرض نور خورشید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به رشد جلبکها در آب استخر کمک میکند، که در ماههای خارج از فصل و زمانی که به درستی کلر نمی کنید یک مشکل بزرگ است. استخرهای سرپوشیده در معرض نور خورشید نیستند، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد رشد جلبکها نیست.

مزایا و معایب استخر های روباز در ویلا

از مزایای استخر روباز می توان به عدم نیاز به گرمکن استخر، هزینه کمتر ساخت استخر روباز نسبت به استخر سرپوشیده، مناسب برای تفریحات تابستانی و لذت آفتاب گرفتن در فصل تابستان، عدم نیاز به عایق سازی محوطه و اجرای سیستم تهویه مطبوع، گرمایش و سرمایش اشاره کرد. اما می رسیم به معایب این نوع استخر که می توان به عدم استفاده از استخر روباز در همه فصل های سال، وقت زیادی که صرف تمیز کردن و نگهداری آن می شود، نگرانی بابت نبود امنیت کافی در مقابل کودکان و حیوانات خانگی و نیز عدم امنیت در برابر هجوم طوفان ها و گرد و غبار اشاره کرد. کنترل دما و رطوبت از دیگر مشکلات آن است. استفاده از استخر روباز در زمستان نیازمند صرف انرژی زیاد است و در نتیجه هزینه های نگهداری و تعمیرات در این نوع استخر بالا می باشد.

از استخر خود چگونه نگهداری نماییم

وجود استخر سرپوشیده در ویلا نیازمند نگهداری می باشد. کنترل مناسب کیفیت بهداشتی و شیمیایی آب استخر می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها و ناراحتی های پوستی جلوگیری کند. همچنین هرگونه آسیب دیدگی قسمت های مختلف استخر به دلیل عدم کنترل و پیشگیری های لازم می تواند خسارت های بالایی را به بار آورد. توجه داشته باشید که روش درست و اصولی نگهداری از استخر، تنها به جمع کردن زباله ها و چک کردن عملکرد دستگاه ها خلاصه نمی شود. موارد مختلفی وجود دارد که رعایت آنها در نگهداری از استخر الزامی می باشد که عبارتند از: بررسی سیستم تهویه مطبوع، کنترل وضعیت مجراهای ورودی و خروجی آب، چک کردن وضعیت لوله کشی و تعمیر نشتی های احتمالی، بررسی فیلتر ها و شستشوی معکوس آن و این قبیل کنترل ها که به نگهداری اصولی و علمی استخر ویلای شما کمک می کند.

طراحی استخر ویلا یکی از قسمت‌های برنامه ریزی برای محوطه سازی ویلا چه در محیط داخل و چه در محیط بیرون است. امروزه اکثر متقاضیان خرید ویلا در شمال به دنبال ساختمان‌ هایی هستند که دارای استخر باشد. اهمیت وجود استخر سرپوشیده به قدری زیاد است که برخی نیز تمایل دارند ویلاهای استخرداری را خریداری کنند که استخر در داخل خانه به‌ صورت سرپوشیده ساخته شده است. آنچه مهم است اینکه طراحی استخر ویلا نه تنها زیبایی محوطه ویلا را تعیین می ‌کند، بلکه ارزش ملک را نیز افزایش می ‌دهد.

استخرهای روباز در معرض عناصر قرار میگیرند، بنابراین بدون پوشش، آوار، برگ و حتی حیوانات کوچک میتوانند وارد استخر شوند. بنابراین یک استخر روباز باید به طور مرتب تمیز شود تا این اقلام حذف شوند. با این حال، به دلیل اینکه استخر بیرون است، تهویه لازم نیست.

استخرهای سرپوشیده تحت تعمیر و نگهداری یکسانی قرار نمیگیرند زیرا در معرض عناصر قرار ندارند. با این حال  برای جلوگیری از تجمع سطوح خطرناک گاز کلر در داخل منطقه، آنها نیاز به تهویه دارند.

ویلای با استخر سرپوشیده 798787484789641857415874848545848

 

هزینه ساخت استخر روباز

از آنجا که شما مجبور به پرداخت هزینه برای تهویه ، سیستم گرمایشی و سرمایشی و … نیستید میتوانید با خیال راحت و پرداخت هزینه کمتری را در مقابل ساخت استخر سرپوشیده صاحب استخر رو باز و دلخواه خود شوید .

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا نکاتی درباره مزایا و معایب استخر های سرپوشیده و روباز ویلا های شمال گفته شود. درنهایت لازم به ذکر است انواع استخر های گفته شده ممکن است با جایگاه تماشاگران و یا بدون جایگاه تماشگران ساخته شوند. هر یک از انواع استخر های سرپوشیده و روباز امکانات متفاوت و منحصر به خود را دارند که می توانید با توجه به نیاز های خود از آنها بهره ببرید. با توجه به نظر طراح و سلیقه و علاقه شخصی خود می توانید تصمیم بگیرید که ویلا با استخر سرپوشیده بهتر است یا روباز.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/10/12

‫1/5 ‫(1 نظر)

ارسال دیدگاه