نکاتی جذاب درباره طراحی محوطه ویلا در مازندران

13 بهمن 1400
0 دیدگاه
ویلا در مازندران 5989859848794875

وقتی از یک ویلای زیبا و جذاب صحبت می‌کنیم، بی شک یکی از عوامل این جذابیت نحوه طراحی محوطه ویلا است، در واقع آنچه ویلا را از دیگر کاربری‌های مسکونی و اقامتی متمایز می‌کند در بخشی بزرگ، محوطه‌ای است که با طراحی زیرکانه و اصولی آن به موفقیت بیشتری در این زمینه می‌رسیم. از طرفی، طراحی ویلاهای شمال کشور و طراحی ویلا در مازندران، به دلیل تعامل با فضای سبز و محیط شاداب این خطه زیبا، همیشه از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده‌است؛ چرا که در طراحی ویلا در مازندران و سایر نقاط شمالی کشور، محیط ساخته شده رقیبی به نام طبیعت دارد!

به همین دلیل ایده‌های طراحی محوطه ویلا در مازندران می‌تواند و در واقع باید، ضمن تبعیت از اصول کلی محوطه‌سازی ویلا، اصولی ویژه خود و مربوط به ساخت ویلا در مازندران نیز داشته باشد.

در اینجا سعی می‌کنیم ضمن نگاهی کلی به طراحی محوطه ویلا، طراحی محوطه ویلا در مازندران را به صورتی ویژه مورد بررسی قرار دهیم.

ویلا در مازندران 54874874

قدم به قدم با طراحی محوطه ویلا در مازندران

قبل از هرچیز باید نگاهتان را به طراحی محوطه ویلا تغییر دهید. در بیشتر طراحی‌ها با گذاشتن آب‌نما، فضای سبز، آلاچیق و … در محوطه اغلب سعی در پر کردن فضا دارند. این کار در معماری و طراحی محوطه چندان پسندیده و اصولی نیست، بهتر است در زمان طراحی محوطه ویلا به زمین محوطه ویلا مانند پلان نگاه کنید! پس اگر قصد طراحی ویلا در مازندران و یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید، بهتر است همانقدر که در طراحی پلان حساسیت به خرج می‌دهید در طراحی محوطه ویلا نیز حساسیت به خرج دهید.

تقسیم‌بندی متناسب خطوط محوطه ویلا

وقتی از نوع نگاه به محوطه ویلا صحبت می‌کنیم، عمده صحبت ما متوجه این بخش از طراحی محوطه ویلا است. فرض کنید با طراحی محوطه یک ویلا در مازندران رو به رو هستید، پس تا اینجای کار ساختمان ویلا طراحی و ارائه شده‌است و سبک طراحی و نوع تقسیم‌بندی فضاهای ویلا نیز مشخص شده‌است. هنگام طراحی محوطه ویلا بهتر است خط فکری شما از طراحی قبلی فاصله نگیرد. برای مثال از همان سبک طراحی تبعیت کنید، اگر سبک طراحی شما مینیمال است نگاه شما به طراحی محوطه نیز باید مینیمال باشد و اگر در طراحی خود از سبک‌های شلوغ کلاسیک استفاده کرده‌اید در طراحی محوطه ویلا نیز باید از همان سبک تبعیت کنید.

به خطوط کلی طراحی ویلای خود دقت کنید. آیا در حجم و پلان ویلا از خطوط منحنی استفاده کرده‌اید و یا خطوط قائمه و شکسته در طراحی ویلای شما بیشتر نمود دارد؟ در طراحی محوطه ویلا نیز باید از همان دید قبل پیروی کنید و فضای بیرون و درون ویلای شما باید در سنخیت، هم‌خوانی و همگونی با یکدیگر قرار داشته باشند.

این امر نه تنها در مورد ویلا در مازندران بلکه در تمام طراحی‌ها صدق می‌کند.

نگاه عملکردی به طراحی محوطه ویلا در مازندران

به طراحی محوطه ویلای خود نگاه عملکردی داشته باشید. چرا و چگونه؟

فرض کنید تعطیلات خود را در یک ویلا در مازندران می‌گذرانید و می‌خواهید از محوطه ویلا استفاده کنید. کدام یک برای شما جذاب‌تر است و حس بهتری از حضور در آنجا به شما می‌دهد؟ محوطه‌ای که با پوشش گیاهی و محل‌هایی برای نشستن و آب نما پر شده است و یا محوطه‌ای که در آن حق انتخاب دارید؟ حق انتخاب مسیر حرکت، زمین بازی، استخر شنا، فضایی دنج برای آرامش و سکوت، فضایی جمعی‌تر که می‌توانید با افراد خانواده و یا دوستانتان در آنجا گرد هم باشید و مواردی از این قبیل. درست است! این همان تقسیم بندی و نگاه عملکردی به طراحی محوطه ویلا در مازندران است.

با در نظر گرفتن این موضوع در طراحی، جذابیت ویلا برای فروش در شمال کشور و یا اجاره ویلا در مازندران نیز بیشتر می‌شود. چرا که مخاطب در وهله اول خود را با فضایی رو به رو می‌بیند که در آن حق انتخاب در بستر یک طراحی مناسب را دارد.

ویلا در مازندران 879546132456789854

 

استفاده به جا از پوشش گیاهی در محوطه ویلا در مازندران

طراحی محوطه ویلا و استفاده از پوشش گیاهی در هر یک از نقاط کشور چارفصل ما، در کنار داشتن اشتراکات، داستان‌های متفاوتی نیز دارد.

در اینجا عمده صحبت ما در رابطه با طراحی ویلا در مازندران و محوطه ویلا در مازندران و شمال کشور است، جایی که پوشش گیاهی در آن حرف اول را می‌زند! پس در استفاده از پوشش گیاهی در محوطه ویلا در مازندران باید حساسیت ویژه‌ای به خرج دهید.

حساسیت‌هایی مانند نوع پوشش گیاهی، محل قرار گیری آن‌ها، ارتفاع آنها، بازی با رنگ در پوشش گیاهی و مراقبت از آن‌ها!

در تمامی این موارد کمک گرفتن از یک متخصص باغداری ویلا در مازندران بهترین نتیجه را خواهد داشت. فردی که هم در انتخاب گیاهان تزئینی و دیگر گیاهان و درختان به شما کمک کند و هم در مراقبت از گیاهان محوطه ویلا در مازندران، تخصص کافی را داشته باشد.

 

هیچ فرقی نمی کند که شما فضای زیادی در اختیار داشته باشید یا خیر ، فقط کافیست با یک برنامه ریزی تمیز و با کیفیت به اصلاح محوطه ویلای خود بپردازید . با فضای کم هم می توان طبیعتی زیبا را به وجود آورد ، شما باید دقت داشته باشید که از چه گیاهانی و در چه موقعیتی از حیاط ویلای خود استفاده کنید . باید شرایط اقلیمی که ساختمان ویلای شما در آن قرار گرفته است را خوب بشناسید . قطعا نمی توانید تمامی گیاهان مختلف را برای محوطه ویلای خود به کار ببرید .

چمن

شما برای محوطه سازی ویلا ی خود می توانید از انواع چمن ها استفاده کنید . کاشت چمن برای زیبایی و ساخت فضایی دلپذیر دنج در ویلای شما بسیار موثر است  . به گفته پزشکان و روانشناسان استشمام بوی چمن ( حتی بوی چمن زمانی که با ماشین چمن زنی اصلاح می شوند ) برای آرامش درونی و استرس و افسردگی بسیار تاثیر گذار و مفید خواهد بود . شما با استفاده چمن محوطه ای سبز و رویایی را در ویلای خود به وجود خواهید آورد ، برای کودکان نیز بازی کردن بر روی چمن های سبز و تازه بسیار لذت بخش خواهد بود .

درختان میوه

خوشبختانه مهم ترین موضوع در ویلاهای مازندران و شمال شرایط آب و هوایی می باشد . بارندگی و شرایط آب و هوایی بسیار عالیست و می توان از درختان میوه برای محوطه سازی استفاده کرد . بهترین درختان در مازندران و شمال پرورش داده می شوند . شما میتوانید در ویلای خود درخت آلو ، زیتون ، آلوچه ، گیلاس ، انواع مرکبات ، انار ، ازگیل ، آلبالو ، پرتقال و … پرورش دهید .

 

ویلا در مازندران 4215487874

 

استخر در محوطه ویلا در مازندران

گنجاندن استخر در محوطه ویلا از جمله مواردی است که جذابیت ویلا را بالا می‌برد. بسیاری از افراد بخش مهمی از دلیل استفاده خود از یک ویلا در مازندران را وجود استخر در محوطه و استفاده آزاد و بی دغدغه از استخر روباز می‌دانند. از این روی، طراحی اصولی استخر ویلا و جای نمایی مناسب آن در محوطه می‌تواند کمک شایانی به کاربردی و جذاب بودن طراحی فضای بیرونی ویلا بکند.

مبلمان محوطه ویلا در مازندران

همانقدر که مبلمان فضای داخلی ویلا از اهمیت برخوردار است، باید به مبلمان مناسب محوطه ویلا نیز توجهی ویژه داشته باشیم. از آنجا که عمده صحبت ما در رابطه با طراحی محوطه ویلا در مازندران است، درباره مبلمان مناسب این اقلیم صحبت خواهیم کرد.

در انتخاب متریال مبلمان محوطه ویلا در مازندران، باید به سمت متریالی بروید که در هوای مرطوب و بعضا شرجی این منطقه پاسخگوی نیاز شما باشد و هر نوع مصالحی به دلیل ارتباط مستقیم با جو، مناسب مبلمان این قسمت نیست.

استفاده از آلاچیق در محوطه‌سازی، انعطاف پذیری و تنوع محوطه شما را بالا می‌برد و به دلیل نیمه بسته بودن این فضا، می‌توانید از نوعی مبلمان متمایز با سایر قسمت‌ها در آن استفاده کنید. شاید بهتر باشد در طراحی آلاچیق خود بسته به بودجه و دیگر امکانات و مقتضیات طراحی، قدری خلاقیت به خرج دهید. برای مثال، انعطاف پذیری آلاچیق به این صورت که قابلیت تبدیل به فضای بسته، باز و نیمه باز را داشته باشد در یک ویلا در مازندران با توجه به شرایط جوی بسیار دل‌انگیز است. در این صورت کاربر می‌تواند بسته به حال و هوای خود و آب و هوا، از آلاچیق استفاده کند و از طبیعت زیبای ویلا در شمال کشور استفاده کند.

نورپردازی محوطه ویلا در مازندران

و باز نورپردازی از آن جمله مواردی است که می‌تواند بسیاری از موارد قبل در مورد طراحی محوطه ویلا در مازندران را تحت‌الشعاع قرار دهد. برای مثال، نورپردازی ضعیف محوطه ممکن است به دلیل اینکه ویلا عملا در شب استفاده مطلوبی ندارد، نگاه خریدار ویلا و یا فرد اجاره کننده را از بقیه آپشن‌های ویژه ویلا بازدارد.

پس بهتر است نگاه ما به نورپردازی نگاهی باشد که علاوه بر تامین زیبایی محوطه در تلفیق با سایر عناصر، نیازهای کاربردی محوطه ویلا را نیز تامین کند.

می‌توان در قسمت‌هایی با استفاده از نورهای رنگی و چراغ‌ برق‌ به دکوراسیون کمک کرد و یا با تامین کیفیت‌های نوری متفاوت، افراد را با توجه به حس و حال آن‌ها به استفاده از یک نوع نورپردازی محوطه ویلا ترغیب کرد. برای مثال در بخشی از نورهای ملایم و شاعرانه استفاده کرد و در جایی از نورهایی با شدت بیشتر.

 

ویلا در مازندران 789451953574189741718574187

 

هماهنگی متریال‌ها در محوطه ویلا در مازندران

این مورد که متریال استفاده شده در بدنه اصلی بنا و متریال‌های استفاده شده در محوطه‌سازی ویلا هم‌خوان، هماهنگ و به دور از تضاد باشند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این را می‌توان در رنگ، جنس، نحوه چیدمان و مواردی از این قبیل بررسی کرد.

اگر برای مثال نوعی چیدمان خاص از آجر، چوب یا سنگ در نما دارید، می‌توانید همان را در محوطه ویلا نیز تکرار کنید تا محوطه و بنا دو عنصر جدا از هم به نظر نرسند و یا از رنگ موجود در نما در بخش‌هایی از محوطه کار کنید.

کف‌سازی محوطه ویلا در مازندران

به کفسازی مثل فرش کردن خانه خود نگاه کنید! از استفاده از متریال‌های سطح پایین و نامناسب برای محوطه بپرهیزید و در نظر بگیرید که کدام بخش را کف سازی می‌کنید.

می‌توانید مسیرهای حرکتی را سنگ فرش کنید و بخش‌هایی را فقط به چمن و گیاهان تزئینی اختصاص دهید. کف آلاچیق را با مصالحی مثل موزاییک کار کنید و در عین حفظ تنوع از چهل تکه کردن کار به جد بپرهیزید! بهتر است متریال‌ها هم‌خوان باشند ولی می‌توان اگر عملکرد متمایزی دارید، مثل اطراف استخر یا زمین بازی، از کف‌سازی مناسب همین فضاها استفاده کنید.

در نهایت، این تمام مطالب مربوط به محوطه‌سازی ویلا در مازندران نیست و قطعا با توجه به سلایق، بودجه و خواسته‌ها، تفاوت‌هایی در کارها مشاهده خواهید نمود. توصیه ما به شما الگو گرفتن از نمونه‌های موفق و استفاده از راهنمایی‌های تیم مجرب دکتر بخشی در رابطه با ویلا در مازندران است.

محوطه سازی ویلاهای مازندران به وسیله آلاچیق

از جمله پرکاربرد ترین و مهم ترین المان  و آیتمی که برای محوطه سازی ویلاهای مازندران استفاده می شود ؛ می توان به آلاچیق ها اشاره نمود . از آنجایی که آلاچیق ها در مدل ها و انواع مختلفی ساخته می شوند ، شما می توانید به راحتی در هر مدل و طرحی که می خواهید ، آلاچیق مورد علاقه خود را بر گزینید و از آن در محوطه سازی استفاده کنید .

از جمله ویژگی هایی که آلاچیق ها از آن برخوردار هستند ، می توان به فراهم نموند راحتی بیشتر برای ساکنان و اعضای خانواده می باشد ، به طوری که آن ها به راحتی می توانند در این قسمت منزل خود به دور هم جمع شوند و از منظره لذت ببرند .

آبنماهای ساده و چشمگیر

از جمله دیگر آیتم های ساده و ریزی که کمتر کسی به آن توجه می کند ، درحالیکه تاثیر بسزایی در زیباسازی محوطه و افزایش روحیه و در نتیجه جریان حیات در محوطه می شود آبنما می باشد . احتمالا تا به حال دیده اید که در شمال و مازندران ویلاها دارای آبنما در محوطه خود میباشند ، باید بگوییم این المان تاثیر روح انگیزی در زیبایی خواهد داشت .  آبنماها در محوطه خارجی ویلا قرار می گیرند و در عین حال می توانند باعث به وجود آمدن فضایی رویایی ، دلنشین و آرامش بخش در محوطه ویلا می باشد ، زیرا به وسیله آبنماها صدای آرامش بخشی از جریان آب در محوطه ویلا دائما به گوش می رسد

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه