قوانین ویلاهای شهرکی خزرشهر

26 خرداد 1402
0 دیدگاه
نمایی از ویلاهای منظم شهرک خزرشهر 56416526352

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

قبل از خرید ویلا شهرکی در خزرشهر، ابتدا باید با قوانین ویلاهای شهرکی و زندگی در این ساختمان ‌ها آشنا شوید. سبک زندگی در ویلاهای شهرکی در مقایسه با سبک زندگی در ویلا های مستقل تفاوت هایی دارد. محوطه ویلاهای شهرکی برای همه ساکنین شهرک، مشترک است. درنتیجه شما به راحتی و به تنهایی اجازه تغییرات در محوطه داخل شهرک را ندارید. توجه کنید که برای ایجاد تغییر در نمای ویلا نیاز به کسب مجوز دارید. خرید ویلا شهرکی در خزرشهر، به منزله تامین امنیت بالا برای زندگی است.  معمولا ویلاهای شهرکی خزرشهر، دارای مشاعاتی از قبیل پارک، نگهبانی 24 ساعته، استراحتگاه مهمان، درب ورود کنترلی، خیابان بندی های اصولی و… می باشد. تمامی این خدمات و مشاعات در اختیار صاحبان و ساکنان شهرک می باشد. چنین شهرک هایی دارای هیئت امنا بوده و تمامی هزینه ها بین اعضا تقسیم می شود.

خرید ویلای شهرکی چه مزایایی دارد؟

  • وجود امنیت بالا
  • قیمت مناسب و به صرفه بودن ویلا شهرکی
  • اطمینان از کیفیت زمین و ساختمان ویلا
  • تامین امکانات اولیه مانند آب، برق و گاز

بحث امنیت در ویلاها بسیار مهم است. اصولا ویلا شهرکی به لحاظ امنیت در سطح بالایی قرار دارد. حتی می توان گفت ویلا شهرکی نسبت به ویلاهای مستقل از نظر وجود امنیت وضعیت بهتری دارد. به علاوه خرید ویلا شهرکی با سود اقتصادی بالایی همراه است. در زمین های شهرکی معمولا سازندگان ویلا تمام تلاش خود را می کنند تا بتوانند برای ساخت ویلا از کمترین مکان بیشترین بهره را ببرند. ویلاهای شهرکی به طور استاندارد احداث می شوند و در ساخت این ویلاها رعایت بعضی نکات و قوانین ویلاهای شهرکی الزامی است. شرکت های سازنده شهرک های ویلایی بر اساس هزینه ای که صرف ساخت ویلا شهرکی می کنند نمی توانند ویلایی بدون کیفیت احداث کنند.

ویلاهای دوبلکس شیشه ای رو به کوه های ابری در شهرک خزرشهر 56263526352635

قوانین ساخت شهرک‌های ویلایی

شهرک‌های ویلایی به سه دسته معمولی، جنگلی و ساحلی تقسیم بندی می‌شوند. این شهرک‌ها بنا بر سلیقه و امکانات متفاوت ساخته شده‌اند. ویلاهای شهرکی جنگلی به جنگل راه دارند و فضاهای آن به سبک جنگل نزدیک است. مسیر دسترسی به ساحل در ویلاهای شهرکی ساحلی امکان پذیر است. ‌شهرک‌های ویلایی معمولی نیز به شهر نزدیک بوده و دارای ‌امکانات شهری است. بنابراین مطابق با نوع شهرک، ضوابط طراحی آن متفاوت است.

رعایت قوانین ویلاهای شهرکی و احترام به آن، اولین نکته‌ ای است که به هنگام خرید از خریدار خواسته می ‌شود. ویلاهای شهرکی به صورتی هستند که احتمال ارتباط و تعامل در آن ها به دلیل ارتباط موجود بین ویلاها بسیار بالاست. درنتیجه شرکت‌ های انبوه ساز برای رعایت قوانین ویلاهای شهرکی و برقراری آرامش در این شهرک ‌ها، اقدام به وضع قوانین عمومی می ‌کنند. ممکن است این قوانین حتی در قرارداد خرید ویلا نیز ذکر شود. برای مثال ممکن است قوانینی در مورد رعایت حریم خصوصی دیگران، در مورد نحوه پارک کردن خودروها، نحوه عبور و مرور و زمان تردد، مواردی ازاین ‌دست وضع شود که چندان هم سخت نیستند. این قوانین صرفاً برای رفاه حال خریداران ویلای شهرکی در نظر گرفته شده ‌اند. معمولاً زمان خرید این قوانین به صورت کامل به خریدار گفته می ‌شوند و او متعهد به اجرای آنها می ‌شود. در ادامه برخی از قوانین را توضیح دادیم:

ویلاهای شهرکی 745444478747477

قانون پرداخت هزینه‌های ماهانه و سالانه

برخلاف سایر ویلاها، خرید ویلای شهرکی ممکن است هزینه ‌های سالانه و ماهانه داشته باشد. همانگونه که در آپارتمان‌ ها برای نظافت و تعمیرات به صورت روزانه اقدام به پرداخت شارژ می شود و هزینه نگهداری از تجهیزات را تقسیم می ‌کنند، در مورد ویلاهای شهرکی نیز این قوانین وجود دارد. هزینه ماهانه و سالانه یک ویلا در شهرک ‌خزرشهر شامل، هزینه نگهبان یا حراست، هزینه نگهداری از فضای سبز، هزینه نظافت محیط شهرک، هزینه نورپردازی و زیباسازی شهرک و مواردی برای تأمین امکانات اولیه می‌شود. این قوانین هنگام خرید ویلای شهرکی به طور کامل به شما تذکر داده می‌شود و حتی در برخی از موارد مبلغ شارژ ماهانه نیز تعیین می ‌شود. ممکن است در نگاه اول این هزینه ها زیاد به نظر برسد، اما با توجه به اینکه این هزینه بین ویلاها تقسیم می‌ شود، بنابراین سهم کمی به شما خواهد رسید.

احترام به همسایه ‌ها و حریم خصوصی آنها

یکی دیگر از قوانین ویلاهای شهرکی، احترام به حریم خصوصی سایر ساکنین و همسایه‌ ها می باشد. اگر از درون این شهرک ‌ها یا از ویلاهای شهرک خزرشهر بازدید کرده‌ باشید، احتمالاً با این صحنه روبرو شده اید که این ساختمان ‌ها در کنار هم و دیوارهای آنها به هم چسبیده است. از طرفی افرادی که برای تعطیلات به این ویلاها می‌آیند دوست دارند یک فضای آزاد و بدون دغدغه در کنار خانواده خود داشته باشند و ممکن است برخی محدودیت ‌ها برای خود قائل نشوند. در این شرایط احترام به حریم خصوصی افراد اهمیت بیشتری پیدا می ‌کند. شما نیز به عنوان یک خریدار ملزم به رعایت قوانین ویلاهای شهرکی هستید. البته فضای این ویلاها به صورتی نیست که فضای سایر ویلاها مشخص باشد. اما به ‌هرحال قوانین آن در هنگام خرید ویلا در شهرک خزرشهر به شما متذکر می‌ شوند.

هماهنگی با نگهبان و تیم حراست شهرک

از دیگر نکاتی که احتمالاً با تأکید زیاد به هنگام خرید ویلای شهرکی خزرشهر از شما خواسته می ‌شود و برای حفظ امنیت ویلا حیاتی است، هماهنگی با نگهبان و تیم حراست شهرک خزرشهر می باشد. شرکت ‌های انبوه ساز برای حفاظت از ویلاهای خود و همچنین افراد ساکن در شهرک اقدام به استخدام نیروهای حراستی می ‌کنند که وظایف مشخصی دارند. معمولا کلیه کارهای شهرک تحت نظر نیروهای حراستی انجام می‌ شود. به منظور اینکه مشکلی برای ویلاها رخ ندهد، این کنترل به اندازه‌ ای است که ساکن شدن خریداران یا جابجا شدن وسایل باید با هماهنگی آنها انجام شود. این سیستم نگهبانی برای زمان نبودن ساکنین ویلاها اهمیت بسیاری دارد و به همین دلیل افراد ساکن در شهرک خزرشهر باید کارهای خود را با آنها هماهنگ کنند. بحث امنیت در ویلاها بسیار مهم است. اصولا ویلا شهرکی به لحاظ امنیت در سطح بالایی قرار دارد.

نمایی از ویلاهای منظم شهرک خزرشهر 56416526352

نظم

در ویلا های شهرکی نظم و قوانین حکم فرما است و تخطی از این قوانین می تواند برای مالک مشکل ساز باشد ، از این رو برای افرادی که دوست دارند در محیطی کنترل شده اوقات خود را سپری کنند ، می تواند انتخاب خوبی باشد .

 امنیت

در ویلا ی شهرکی یک ویژگی خیلی خوب وجود دارد و آن کنترل رفت و آمد است . این ویژگی به شدت در کاهش دزدی و هم چنین مزاحمت اثر گذار است ، بنابراین شما می توانید ویلایتان را خریداری کرده و به همراه اثاث آن را مدت ها خالی رها کرده و تنها در تعطیلات به آن سر بزنید .   این درحالی است که امنیت ویلا های مستقل بسیار پایین تر از ویلا های شهرکی است ، چرا که آن ها هیچ نگهبانی ندارند که امنیت منطقه را تضمین کند .

در ویلا های شهرکی به ساکنین و آرامش و امنیت آن ها اهمیت زیادی داده می شود ، به همین دلیل در سال های اخیر افراد زیادی از آن ها استقبال کرده اند و همین باعث افزایش قیمت آن ها شده است و پیش بینی می شود در سال های آینده هم چنان قیمت این ویلاها روند صعودی داشته باشد ، پس اگر قصد خرید دارید ، بهتر است هر چه زودتر اقدام به خرید کرده و خاطره های زیادی را  به همراه عزیزانتان بسازید .

 

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

قانون مشاعات شهرک

زندگی در ویلاهای شهرکی با ویلا‌های مستقل متفاوت بوده و نیاز به رعایت مقرارتی شبیه به مقررارت شهرک‌های مسکونی چند واحدی است. یکی از مهمترین قوانین احترام به همسایه‌ها و حفظ حریم خصوصی دیگران است. این شهرک‌ها از ویلاهای چسپیده کنار هم تشکیل شده است و محدودیت‌هایی برای صاحبان دارد. البته این فضاها به گونه‌ای نیست که فضاهای سایر ویلاها مشخص باشد، اما رعایت قوانین تصویب شده الزامی‌ است.

ویلای شهرکی 48748641865741865741

راهنمای خرید ویلا در شهرک خزرشهر

  • به معماری و ساخت ویلا دقت کنید.
  • دسترسی ها و جانمایی ویلا را چک کنید.
  • سراغ مشاورین املاک کار بلد و معتبر مانند جناب آقای دکتر محمد بخشی جهت راهنمایی بهتر بروید.
  • بودجه ی خود را به طور دقیق تعریف کنید.
  • پیدا کردن افراد مطمئن برای خرید ویلا در شمال نکته ی بسیار مهمی است.
  • به هرکسی نباید اعتماد کرد. با توجه به رونق خرید ویلا در شمال افرادی سودجویی ادعای تبحر در زمینه ی خرید و فروش ویلا در شمال را دارند.
  • کارهای انتقال سند را فورا انجام دهید واز مالک بخواهید که وضعیت مالکیت را برای شما توضیح دهد.
  • امکانات ویلا را بررسی کنید.
  • فریب قیمت های پایین را نخورید.
  • فروشنده های مطرح و قابل اعتماد را شناسایی کنید. فروشنده ی معتبر مانند سندی است که ملک ویلا را برای شما ابدی می کند.
‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه