عوامل موثر در قیمت ویلا در شمال

4 آذر 1400
0 دیدگاه
قیمت ویلا 5486546848674

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “
______________________________________________

 

ویلا در شمال امروز از پرفروش ترین ها محسوب می شود ، عواملی موثری در قیمت ویلاها تاثیر گذار می باشند . به عنوان مثال اولین و مهم ترین اطلاعاتی که از موقعیت ویلا در نظر گرفته می شود موقعیت دسترسی و منطقه ای ست که در ان ویلا واقع شده است . منطقه ای که ویلای ومورد نظر در آن ساخته شده است تاثیر بسزایی خواهد داشت ، هرچه بالاتر باشد و موقعیت و دسترسی بهتری داشته باشد قیمت بالاتری خواهد داشت و در مقابل هرچه پایین تر باشد و دسترسی کمتری را شامل شود قیمت پایین تری خواهد داشت . استحکام و مقاوت ویلا باید ستودنی باشد ، هرچه استقامت ویلای مورد نظر بیشتر باشد و برای ساخت آن از مصالح با کیفیت تری به کار رفته باشد ، قمت بالاتری خواهد داشت .

ناگفته نماند که نمای خارجی ویلا تاثیر مثبتی در قیمت خواهد داشت ، نمای ویلا اگر با سنگ مرمر و دیگر سنگ های گران قیمت و محکم تر باشد  قیمت بالاتری خواهد داشت ، همچنین ویلا های سبک سنتی و قدیمی به دلیل سادگی و در عین حال شیک بودن قیمت نسبتا پایین تری دارند . هرچه قدمت ویلایی بیشتر باشد و ساخت آن در قدیم بوده باشد قیمت پایین تری خواهد داشت .

از دیگر ویژگی های مهمی که در قیمت ویلا بی تاثیر نخواهد بود ، نمای داخلی و امکانات داخلی آن می باشد ، داشتن هر یک از مزیت هایی نظیر استخر ، حیاط بزرگ ، انشعابات آب ، برق و گاز ، آلاچیق ، اتاق خواب اضافه و … از این قبیل موارد موجب افزایش قیمت خواهد شد .

قیمت ویلا 5486546848674

قیمت ویلا در شمال

اگر در ایران زندگی کنید ، قطعا میدانید اکثریت خانواده ها به خصوص پایتخت نشین ها ، منتظر کوچکترین تعطیلات هستند تا بار و بندیلشان را جمع کنند و به شمال بروند.هنگام خرید ویلا معمولا افراد به نکات مهمی توجه می کنند ، چرا که هم با مشکل مواجه نخواهند شد و هم مواردی وجود دارند که بر ارزش قیمت ویلاهای شمال موثر هستند . شما ممکن است به دنبال خرید ویلای شهرکی ، ویلای ساحلی ، ویلای مستقل و حتی واحدی از برج های سرخرود و … باشید ، تمامی این موارد نیازمند توجه به نکاتی خواهند بود که بر ارزش ملک تاثیر گذار خواهند بود .هرساله تمامی نقاط شمال ، از جمله رشت ، مازندران ، محمودآباد ، رامسر ، نمک آبرود ، چمستان و…میزبان تعداد زیادی مسافر هستند. قطعا تعداد زیادی از این مسافرین بعد از مدتی به فکر خرید ویلا در شمال خواهند افتاد. به همین طریق تقاضا برای خرید ویلا در شمال افزایش پیدا کرده و همین افزایش تقاضا سبب افزایش قیمت میشود. البته این تنها دلیل افزایش قیمت ویلا در شمال نیست و عوامل دیگری را هم میتوان در این افزایش قیمت دخالت داد. تنوع قیمت در میان ویلاهای شمال تمام نشدنیست و این تصور را ایجاد میکنند که همه با هر بودجه ای میتوانند در شمال صاحب ویلا شوند. اما باید دید دلیل ارزان بودن یا گران بودن ویلاها چیست و این قیمت های متنوع چقدر صحت دارند .در هر حال اگر در شمال صاحب ویلا هستید یا میخواهید در شمال صاحب ویلا شوید این مطلب برای شما آماده شده است. در ادامه به ذکر مهم ترین عوامل موثر در قیمت ویلا خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

محل واقع شدن ویلا

همه ی شهرهای شمال زیبایی های خاص خود را دارند و نمیتوان قیمتی برای این حجم از زیبایی و خلقت بی نظیر تعیین کرد. اما برخی از شهرها به علت نزدیک تر بودن به دریا و جنگل یا داشتن اماکن تفریحی و مراکز خرید ، طرفداران بیشتری دارند و از این رو ویلاهای واقع شده در این مناطق از قیمت بالاتری برخوردار هستند. نقاطی مانند محمودآباد ، رامسر ، متل قو ، نمک آبرود ، نور و چمستان بیشتر از سایر قسمت های شمال مورد توجه مسافرین هستند. در کل ویلاهایی که در نزدیکی دریا و جنگل واقع شده اند گران قیمت ترند و اگر به دنبال گزینه ای با قیمت مناسبتر هستید ، ویلاهایی که در جوار زمین های کشوارزی هستند قیمت های مناسبتری دارند. البته اگر با دید سرمایه گذاری نگاه میکنید ، این ویلاها گزینه ی مناسبی نیستند ؛ چرا که به علت موقعیتشان افزایش قیمت چندانی نخواهند داشت. البته نزدیک بودن به دریا و جنگل به تنهایی حمل بر گران بودن ویلاهای شمال نیست. ویلاهایی که در مناطق نزدیکتر به پایتخت مانند نمک آبرود ، متل قو و چالوس قرار دارند در زمره ی گرانترین ها قرار میگیرند. چرا که این فاکتور سبب میشود پایتخت نشین ها راحت تر و طی زمان کوتاهتری به ویلایشان در شمال رفت و آمد کنند.

 

قیمت ویلا در شمال 487486748648686574875747

 

اهمیت نوع ویلا در قیمت گذاری

در قسمت قبل بیشتر به تاثیر موقعیت ویلا در قیمت ، از لحاظ شهری پرداختیم. اما اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم و ریزبینانه تر بررسی کنیم ویلاها به لحاظ نوع و موقعیت مکانی به چهار نوع تقسیم میشوند. ویلاهای ساحلی ، ویلاهای جنگلی ، ویلاهای کوهستاتی و ویلاهای شهری. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم ، ویلاهای ساحلی طرفداران بیشتری دارند و گران قیمت تر هستند. ویلاهای جنگلی و کوهستانی در شمال از لحاظ قیمت در طبقه ی دوم قرار میگیرند و ویلاهای شهری به علت اینکه چندان جذابیتی برای مسافران ندارند در رده ی آخر هستند. به عنوان مثال شاید یک ویلا با مصالح و نقشه ی معمولی در نزدیکی دریا واقع شده باشد و یک ویلا هم با مصالح و معماری بهتر در شهر قرار داشته باشد ، اما با وجود برتری ویلای شهری نسبت به ویلای ساحلی از لحاظ ساخت ، قیمت ویلای ساحلی بیشتر باشد. پس اگر طرفدار ویلاهای ساحلی و جنگلی هستید ، به قیمت مناسب فکر نکنید! اما اگر موارد دیگر را تحت نظر دارید و نوع ویلا برایتان مطرح نیست ، گزینه های زیادی با قیمت مناسب خواهید یافت.

تاثیر امکانات ویلا در قیمت گذاری ویلاهای شمال

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد ، شاید معماری و ساختار ویلا به اندازه ی موقعیت ویلا تاثیرگذار نباشد. اما نکته ایست که نمیتوان از اهمیت آن غافل شد. اهمیتی ندارد که ویلا را به عنوان محل استراحت خریداری میکنید یا به عنوان سرمایه گذاری! در هر صورت طراحی ، مصالح و امکانات ویلا در قیمت گذاری آن ها موثر خواهد بود . استفاده از بهترین متریال و مصالح در ویلا و همچنین رعایت تمامی اصول و قواعد روز ساختمان سازی و موجود بودن امکاناتی نظیر استخر ، سونا ، جکوزی ، تجهیزات امنیتی ، سیستم های سرمایشی و گرمایشی ، مواردی هستند که قیمت یک ویلا را به طرز چشمگیری افزایش میدهند. پس اگر ویلایی را در شمال مشاهده کردید که فاقد این امکانات و امتیازات بود و قیمت بالایی داشت ، موارد دیگر را بررسی کنید!

موقعیت و لوکیشن

از مواردی که شاید برخی افراد به آن توجه نکنند موقعیت دسترسی و لوکیشن قرار گیری ویلا می باشد . هر چه ویلای مورد نظر دسترسی بهتری داشته باشد ،  مسلما قیمت بالاتری خواهد داشت و متقاضیان بیشتری به دنبال بدست آوردن آن می باشند . ویلاهایی که به مرکز شهر نزدیک تر هستند و یا در مرکز شهر هستند به دلیل دسترسی به فروشگاه ها ، مراکز خرید ، مراکز درمانی ، تفریحی و گردشگری ، قسمت بالا تری خواهند داشت . هر چه به این دسترسی تسلط کمتری داشته باشد ، قیمت ویلا نیز کمتر خواهد بود .

استقامت و استحکام ویلا

شاید برای شما ای نسوال به وجود آمده باشد که چرا قیمت بعضی از ویلاها نسبت به بقیه آن ها بالاتر است ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم چراکه این ویلاها از بهترین و مرغوب ترین مصالح ساخته شده اند و به همین علت استحکام و استقامت بیشتری نیز خواهند داشت ، از همین رو قیمت بالا تری دارند .

همچنین لازم به ذکر است از آنجایی که بشر همواره در حال پیشرفت می باشد ، برای ساخت ویلاهای جدید از مصالح جدید و با کیفیت بیشتری استفاده می شود از همین رو استقامت و متریال آن بهتر و بیشتر خواهد بود ، بنابراین قییمت بالاتری را از آن خود خواهند کرد .

 

شمال 619191964964

اهمیت سند ویلا در قیمت گذاری آن

وقتی با ویلایی در شمال برخورد میکنید که از لحاظ موقعیت مکانی ، نوع و هم لحاظ معماری و امکانات بی نظیر است اما قیمت مناسبی دارد ، بهتر است دقت و حساسیت بیشتر به خرج دهید و اسناد ، مدارک و مجوزهای ویلای مربوطه را چک کنید. یقین داشته باشید که هر ارزانی دلیلی دارد. شما مبلغ زیادی در ازای خرید ویلا پرداخت خواهید کرد ، پس با دیدن ویلاهای ارزان قیمت در شمال وسوسه نشوید و با چشمان باز خرید کنید! بسیاری از نواقص و مشکلات نظیر مشکلات قانونی ، عدم وجود سند ، ایراد در برق و گاز مسائلی هستند که شاید هر خریداری به آن ها توجه نکند و بعدها مجبور به پرداخت خسارت های سنگین تر شود.

قیمت ویلا در شمال 87484784784864865418541

 

همیشه قیمت بالا حمل بر کیفیت نیست!

همانطور که هیچ ارزان بودنی بی دلیل نیست ، قیمت بالا هم همیشه دلیل بر کیفیت بالا نیست! بسیاری از ویلاها در شرایطی با قیمت بالا به فروش میرسند که هیچ ویژگی خاص و منحصر به فردی ندارند و این قیمت سنگین ، تنها سواستفاده ی فروشنده از بی تجربگی خریدار است. پس به هرکسی برای خرید ویلا اطمینان نکنید و سعی داشته باشید نوع ویلا ، امکانات ، موقعیت و سایر ویژگی های ویلا را با قیمت آن تطبیق دهید تا به یک رقم ایده آل برسید. سعی کنید تحت نظر آژانس های معتبر فروش ویلا در شمال معامله کنید و در غیر این صورت با یک فرد با تجربه و کاربلد در این زمینه مشورت داشته باشید.

ویلای خود را در مناطقی بخرید که آرامش داشته باشد و سر وصدای زیادی وجود نداشته باشد. چون قرار است این مکان محلی باشد که شما  در آن به استراحت بپردازید و هیچ چیزی نباید باعث شود که این آرامش به هم بخورد. در این میان امنیت ویلا را جدی بگیرید تا با خیالی راحت بتوانید در آن اقامت داشته باشید و از آن لذت ببرید.

اگر بخواهیم بیشتر برای شما از نکات مهم و عوامل موثر برای خرید ویلا بگوییم ، می توان گفت چشم انداز خوب ویلا در این امر بی تاثیر نیست، داشتن ویلایی با چشم انداز زیبا از علاقمندی هر کسی می تواند باشد تا ویلای خود را در برابر نعمت ها و طبعیت بی نظیر خداوند ببیند و لذت ببرد. نزدیک بودن به مراکز خرید و فروشگاه ها نیز از مزایای خوبی محسوب می شود. علاوه بر این ها قیمت نیز برای خرید ویلا موثر است.

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/09/04

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه