صفر تا صد طراحی و ساخت ویلا در شمال

19 فروردین 1401
0 دیدگاه
ویلا در شمال 859645897897897497849

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

ساخت ویلا در شمال کشور و در این بین ساخت ویلا در مازندران، به یکی از پر طرفدارترین موارد در زمینه ساخت و ساز تبدیل شده‌است. پر طرفدار هم از نظر سودآوری برای افراد فعال در حیطه ساختمان‌سازی و هم از نظر تقاضای کاربران برای داشتن یک ویلای مناسب و زیبا در شمال کشور.

با پیشرفت جامعه و شلوغ شدن هرچه بیشتر دیگر شهرها، تمایل به گذراندن اوقات فراغت در مناطق خوش آب و هوای شمال بیشتر می‌شود؛ ساعاتی دور بودن از فتنه آلودگی و لذت بردن از روزها در زیباترین ویلاهای شمال کشور. در همین راستا، آشنایی با مراحل ساخت ویلا در شمال کشور، افراد مایل به سرمایه‌گذاری در این بخش را چند قدم جلوتر از سایرین قرار خواهد داد. در این مطلب به نکاتی در رابطه با مراحل ساخت ویلا در شمال خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

انتخاب شهر برای ساخت ویلا در شمال

شاید اولین گام در طراحی و ساخت ویلا در شمال کشور را بتوان انتخاب شهر برای این کار دانست. همانطور که می‌دانید، این خطه سرسبز تنوع بسیاری در زمینه شهر و روستا و اقلیم‌های بکر در اختیار ما قرار می‌دهد ومواجهه شدن با این تنوع که هر یک مزایایی را پیش روی ما می‌گذارد، ممکن است کار انتخاب مناسب‌ترین شهر برای ساخت ویلا در شمال کشور را برای ما سخت کند. در اینجا با راه‌حل‌هایی مواجه هستیم، اول از همه بهره‌گیری از تجارب افراد مجرب و متخصص در این زمینه، که تیم دکتر بخشی در این زمینه با شما همراه خواهد بود و دیگری بررسی آمارها و بازخورد کاربران ویلاها در هر یک از شهرهای شمالی کشور است.

می‌توانید مسائل مربوط به هر شهر را بررسی کنید، برای مثال میزان توریستی بودن شهر، آمار ویلاهای ساخته شده و نسبت ویلاهای خریداری یا اجاره شده در آن، بررسی اینکه آن شهر در خرید ویلا پیشتاز است و یا اجاره ویلا در شمال کشور در آن شهر مرسوم‌تر است و مواردی از این قبیل.

بررسی آداب و رسوم، فرهنگ، نحوه برخورد افراد بومی و این مورد که ساخت ویلا در شمال برای آن شهر چه قدر جا افتاده و در آینده چه سود‌آوری‌های اقتصادی یا دریافت‌های اجتماعی و جامعه شناسانه‌ای خواهید داشت را نیز در دستور کار قرار دهید.

از طرفی در نظر گرفتن دسترسی‌ها و اینکه مسیرهای آن شهر و فاصله‌اش تا نقاط هدف شما چه میزان است نیز مهم است. آیا افرادی که فقط برای بازه‌ای می‌خواهند در ویلا در شمال کشور ساکن شوند، دردسر رساندن خود به شهر مذکور را خواهند پذیرفت و یا ترجیح می‌دهند ویلایی با امکانات کمتر در نقطه‌ای سهل الوصول تر تهیه کنند؟

بررسی تمام این موارد را می‌توانید به یک تیم مطالعات معماری قوی بسپرید تا شما را در صفر تا صد پروژه طراحی و ساخت ویلا در شمال کشور همراهی کنند.

مناطقی مانند، شهرک های دریا کنار، خانه دریا، خزرشهر شمالی و جنوبی و همچنین برج های ساحلی سرخرود در این سال‌ها جذابیت و عملکرد مناسبی در این زمینه داشته‌اند و اغلب مورد انتخاب افراد سرمایه‌گذار در حیطه ویلا در شمال کشور واقع شده‌اند.

طراحی داخلی 5454878

فاز صفر در طراحی ویلا در شمال کشور

در واقع مورد قبل بخشی از فاز صفر در طراحی ویلا در شمال کشور است که در اغلب پروژه‌های معماری آن را بخشی از مطالعات طرح می‌دانیم و از ضروریات موفق بودن یک پروژه ساختمانی است. اگر قصد طراحی ویلا در شمال کشور را دارید، در مرحله فاز صفر مواردی از قبیل بررسی اقلیم منطقه، دسترسی‌ها، همسایگی و مجاورت‌های زمین مورد نظر، تابش خورشید، وزش باد و … بررسی می‌شوند. تعیین نوع سازه ویلا، سیستم‌های تاسیساتی، تعداد طبقات، مساحت تقریبی ساختمان ویلا نیز در این مرحله بررسی می‌شوند.

مطالعات خاک( جنس و نوع) نیز یکی از مواردی است که در این مرحله از طراحی ویلا در شمال بررسی می‌شود که در مراحل بعد به مشکل بر نخوریم.

تهیه جدول فیزیکی ساختمان مورد نظر نیز از موارد مهم است. جدول فیزیکی را اغلب با توجه به نیازهای خاص کارفرما می‌توان تهیه و بررسی نمود. برای مثال ممکن است طراحی ویلای شما برای یک خانواده هنرمند با نیازهایی ویژه باشد که بعد از مطرح شدن دیدگاه آن‌ها در رابطه با فضاهای مورد نیاز جدول فیزیکی را تهیه کرده و به تایید کارفرما می‌رسانید و اصلاحات را با توجه به خواسته‌های کارفرما انجام می‌دهید. از خاطر نبرید که هرگونه تغییر در موارد تایید شده در مرحله فاز یک طراحی ویلا در شمال را باید با تایید کارفرما انجام دهید.

اخذ مجوزهای مربوطه برای ساخت ویلا در شمال

یکی از مراحل در طراحی و ساخت ویلا در شمال اخذ مجوزهای مورد نیاز و مربوط به این امر است. برای این کار باید از شهرداری منطقه آن ویلا در شمال شروع کنید. شهرداری تراکم‌هایی ویژه در رابطه با ساخت ویلا در هر یک از مناطق در نظر گرفته‌است که حساسیت ویژه‌ای بر این مسئله دارد. تراکم ساخت ویلا در حومه 30 درصد و در شهر 50 درصد لحاظ شده‌است. کم بودن تراکم ساخت در حومه شاید قبل از هرچیز اهمیت حفاظت از منابع طبیعی شمال کشور را برساند و این مورد را بازتاب دهد که مجاز به هر نوع ساخت و سازی در این خطه تکرار نشدنی نیستیم.

در مرحله اخذ مجوز مربوط به ساخت ویلا در شمال، به این مورد دست می‌یابید که تعداد طبقات ویلای شما می‌تواند چه قدر باشد، چرا که تعداد طبقات ویلا نیز از جمله مواردی است که شامل محدودیت‌هایی است و همین مورد راهنمای برآورد تقریبی هزینه ساخت ویلا در شمال نیز می‌تواند باشد

ویلا در شمال 48795644187964164

فاز یک طراحی ویلا در شمال کشور

در فاز یک طراحی ویلا در شمال، وارد مرحله طراحی و تهیه نقشه‌های اولیه ویلا شده‌ایم. به این صورت که با در نظر گرفتن مطالعات صورت گرفته در فاز صفر طراحی ویلا در مازندران، اقدام به طراحی پلان و سایر نقشه‌های مرتبط می‌کنیم.

در فاز یک طراحی ویلا در شمال کشور، پلان‌های اولیه مانند پلان زیر زمین، طبقات، بام و سایت پلان طراحی شده و مقاطع و نماها نیز باید آماده شوند. در همین مرحله مصالح نما و نحوه چیدمان آن‌ها در نمای ویلا در شمال فیکس می‌شوند و کدهای ارتفاعی نیز باید تعیین و ثابت شوند. برای مثال تعیین تعداد پله‌ها در این مرحله اتفاق می‌افتد و سطح بازشوها نیز در فاز یک طراحی ویلا در شمال باید مشخص شده و در نهایت نقشه‌ها را با کارفرما چک کرده و در صورت گرفتن تایید، وارد فاز 2 طراحی ویلا در شمال کشور می‌شویم.

اگر تاییدیه کارفرما در این مرحله گرفته نشود، تیم طراحی موظف است تغییرات خواسته شده کارفرما را در کار لحاظ کند و پس از آن به سراغ بقیه مراحل طراحی ویلا در شمال کشور برود.

فاز 2 طراحی ویلا در شمال کشور

فاز 2 یا همان تهیه نقشه‌های اجرایی ویلا در شمال، یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین مراحل کار است و در صورت نوآوری‌های که نیاز به طراحی دیتیل‌هایی خاص داشته باشد نیز کار حساس‌تر می‌شود.

در فاز 2 در واقع ما جزئیات اجرایی ویلا در شمال را به طور کامل ارائه می‌دهیم. از جزئیات دیوارها در همکف و طبقات گرفته تا جزئیات کفسازی، بام، اتصالات در و پنجره، نحوه اجرای پله‌ها، کف سازی محوطه و …

در این مرحله ما جداول نازک کاری را قبل از هرچیز ارائه می‌دهیم که همین جدول راهبردی است برای ارائه جزئیات اجرایی ویلا در شمال و در ادامه متره و برآورد و مواردی از این قبیل نیز با توجه به این جدول بررسی خواهد شد.

در فاز 2 طراحی ویلا در شمال، تیم تاسیسات پروژه محل لوله‌های تاسیسات و میزان سقف کاذب و یا فضای داکت و مواردی از این قبیل را به معمار اطلاع می‌دهند و طراح با توجه به خواسته‌های آن‌ها ممکن است نیاز به تغییراتی در پلان خود داشته باشد.

ارائه دقیق جزئیات اجرایی ویلا در شمال بسیار اهمیت دارد و از تبعات بعدی کار می‌کاهد.

 

ویلا در شمال 4854874

بهره برداری از ویلا در شمال کشور

قاعدتا پس از ساخت ویلا در شمال کشور نوبت به بهره‌برداری از آن می‌رسد که معمولا تا یک سال بعد از اتمام پروژه، کار هنوز در مرحله تحویل موقت قرار دارد و تغییراتی احتمالی در آن صورت خواهد گرفت.

در مرحله بهره‌برداری ویلا در شمال کشور، کاربران به استفاده از فضا خواهند پرداخت و این مرحله شاید مهم‌ترین قسمتی است که پس از اتمام کار با آن مواجه هستیم، چرا که میزان رضایت ساکنین بازدهی از درصد موفقیت ما در مراحل قبلی و سرمایه‌گذاری ماست.

باید در نظر داشته باشید که ویلا مکانی است که باید سبب مسرت و فرح‌بخش باشد و احساس راحتی و خوش‌آیند بودن را به کاربران بنا القا کند. اگر ساختمان ساخته شده پاسخ‌گوی نیازهای عملکردی و روانی افراد نباشد، به این معناست که ما در فرآیند طراحی و اجرا خوب و موفق عمل نکرده‌ایم.

همین امر لزوم بررسی‌های دقیق، مطالعات صحیح و طراحی و اجرای دلسوزانه را گوشزد می‌کند و از طرفی به بهره بردن از مشاوران مجرب در این امر تاکید می‌کند. پس اگر قصد ساخت ویلا در شمال و خرید و فروش ویلا در مازندران و شمال کشور را دارید، با مشاوران مجرب تیم دکتر بخشی همراه باشید. همچنین می‌توانید سایر مقالات سایت را برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویلا در شمال کشور بررسی نموده و با ویلا در شهرک خزر شهر و ویلا در مازندران بیشتر آشنا شوید.

رعایت استاندار های لازم هنگام ساخت ویلا در شمال

1.از آنجایی که شمال کشور یکی از مناطق پر بارش و مرطوب کشور محسوب میشود پس باید سقف ها را شیروانی ساخت تا هنگام بارش باران آب در پشت بام جمع نشود و راحت تر دفع شود

2.هنگام ساخت ویلاهای شمالی باید از مصالحی مقاوم نسبت به رطوبت هوا استفاده کرد مانند ایرانیت،ساقه ی برنج،گالی و ورق های گالوانیزه .

همچنین استفاده از بلوک های سفالی بهتر از آجر است زیرا وزن کمتری دارد و ملات راحت تر به آن میچسبد

3.برای پیشگیری از مشکلات احتمالی اخذ مجوزاز شهرداری منطقه ویلا مورد نظرتان را جدی بگیرید

4.در شمال کشور رطوبت موجود در هوا به منافذ مصالح ساختمانی نفوذ میکند پس باید جوری ویلا را ساخت که اعتدال سرما و گرما رعایت و از هدر رفتن گرما جلوگیری شود.

5.گود برداری باید اصولی انجام شود تا بعد از مدتی با گذشت زمان زمین ویلا سست نشود

ویلا در شمال 749849674987496874869484

مراحل ساخت ویلا

1.نقشه برداری

2.طراحی نقشه ویلا

3.محاسبات نقشه

4.رنگ ریزی و اجرای نقشه در زمین

5.پی کنی ویلا

6.اجرای فنداسیون ویلا

7.اجرای اسکلت و ستون و سقف

8.دیوارچینی و سفت کاری

9.سربندی ویلا

10.نازک کاری ویلا

11.عایق کاری ویلا

12.سفید کاری ویلا

13.کاشی کاری ویلا

14.کف سازی ویلا

15.رسیدگی به تاسیسات آب و برق و گاز

16.نقاشی ویلا

17.مرحله نصب لوازم

بهترین راهکار برای رعایت تمامی اصول لازم برای ساخت ویلا کمک و راهنمایی گرفتن از افراد متخصص و با تجربه در این امور مانند مهندسین و پیمانکاران است

بهتر است به جای یک ساخت غیر اصولی که ممکن است منجر به خراب کردن و دوباره ساختن شود از همان ابتدای کار اصولی و تخصصی کار را پیش برد ،  تا هم هزینه کمتری بپردازید و هم در مدت زمان کمتری ویلای مورد نظر خود را با کیفیت بهتر و بدون نگرانی داشته باشید .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه