راهکارهایی برای بهتر کردن محوطه باغ ویلا در سرخرود

27 آذر 1400
0 دیدگاه
بهتر کردن محوطه باغ ویلا 478748748564186548574867488745

سرخ رود یکی از زیباترین شهرهای مازندران است. این شهر علاوه بر اینکه در حاشیه دریای خزر است، چشم انداز زیبایی به جنگل های مازندران داشته و همچنین تالاب این شهر زیبایی بخش این سرخرود است. پس از لحاظ آب و هوا سرخ رود یکی از ایده آل ترین شهرهای مازندران به شمار می آید و هر چهار فصل آن زیبایی های خاص خود را دارد. چهار فصل بودن این شهر باعث می شود که رشد گیاهان بیش از دیگر شهرها به نظر برسد. این امر باعث هر چه بیشتر شدن باغ ویلا در سرخرود شده است. اما بهتر کردن محوطه باغ ویلا در سرخرود مهمترین اقدامی است که بعد از خرید باغ ویلا باید انجام شود.

این کار نه تنها فضای باغ ویلا را با توجه به خواسته های خانواده شما بهینه می کند بلکه زیبایی باغ ویلا را افزایش خواهد داد. باغ ویلا محیطی است که در آن میان باغ یک ویلای مناسب ساخته شده است. به عبارتی این ویلا به باغ اضافه شده است و از این رو باید باغ را برای بیشتر لذت بردن از محیط آماده نمایید.  با ما همراه باشید تا راهکارهایی برای بهتر کردن محوطه باغ ویلا در سرخرود را بررسی کنیم.

باغ ویلاها از دیر باز تا کنون جزو مهم ترین خواسته های افراد برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح در کنار خانواده و عزیزان می باشند . ویلاهای سرخرود همیشه دارای جذابیت ها و سبزینه های بسیار می باشند ، این منطقه بسیار معتدل ، خوش آب و هوا و پر باران می باشد . باغ ویلا ها باید دارای امکاناتی باشند تا برای شما امکانات و راحتی را به ار مغان بیاورند .

در کنار تمامی این مورادی که ذکر شد ، چیدمان و محوطه های ویلاها نیز در تفریحات بی تاثیر نخواهد بود ، فضای داخلی و خارجی باید به گونه ای باشد برای خلوت کردن و کاهش استرس آرام بخش باشد . برای چیدمان باغ ویلا و محوطه آن می توانید از ایده هایی مانند چمن مصنوعی ، کاشت گیاهان و گل های زیبا و یا حتی قرار دادن گلدان های بزرگ و کوچک سفالی استفاده نمایید .

آلاچیق به عنوان استراحتگاه بسیار مناسب می باشد می توانید با استفاده از چیدمان سنتی و یا مدرن جلوه بسیار زیادی به حیاط باغ ویلای خود دهید . یادتان باشد که علاوه بر تمامی امکانات نورپردازی در زیبایی و نورانی بودن محوطه باغ ویلای شما بی تاثیر نخواهد بود .

بهتر کردن محوطه باغ ویلا 124578545

به نورپردازی باغ ویلا توجه داشته باشید

یکی از مهمترین راهکارهای بهتر کردن محوطه باغ ویلا در سرخرود توجه به نورپردازی محیط است. مخصوصا در شب های تاریک سرخرود، این نورپردازی است که به زیباتر شدن باغ ویلای شما کمک می کند. بهتر است در جای جای باغ ویلا لامپ های مناسبی را در نظر داشته باشید. اما روشن و خاموش کردن آنها را به صورت مجزا در نظر داشته باشید تا در صورت عدم حضور افراد در قسمتی از باغ ویلا چراغ آن قسمت خاموش باشد. این کار را می توانید توسط سیستم های هوشمند روشنایی نیز انجام دهید. دقت داشته باشید که شهر سرخرود، شهری پر باران است و استفاده از تجهیزات ضد آب در این باغ ویلا بسیار مهم به حساب می آید.

نمای ساختمان اهمیت زیادی در زیبایی باغ ویلا دارد

نمای ویلای ساخته شده در باغ ویلا تاثیر بسیار زیادی در زیبایی باغ ویلا دارد. برای بهتر کردن محوطه باغ ویلا در سرخرود بهتر است که ابتدا نمای مناسبی برای ساختمان  انتخاب نمایید. استفاده از نمای مدرن، نمای کلاسیک، نمای سنتی ایرانی، نمای رومی، نمای سنگ و … همگی انتخاب های پیش روی شما هستند. این را بدانید که انتخاب نمای تاثیر بسیار زیادی در انتخاب نحوه زیباسازی محوطه دارد. برای مثال در سبک های مدرن کمتر دیده می شود که از آبنما برای زیباسازی استفاده شود. اما در دیگر مدل های می توانید آبنمای مناسبی جهت زیبا سازی ساختمان به کار ببرید. در انتخاب نمای ویلا دقت کافی داشته و سبک آن را در دیزاین باغ ویلا دخالت دهید.

نحوه کاشت گیاهان در محوطه باغ ویلا مهم است

یکی دیگر از مواردی که در باغ ویلا باید به آن توجه داشت، نحوه کاشت گیاهان است. بهتر است از تنوع انواع درخت میوه و گیاهان تزئینی در کنار هم استفاده  کنید. شاید داشتن نظم در کاشت درختان زیبایی محوطه را تضمین نکند اما نداشتن فکر و ایده پشت کاشت درختان نیز چندان جذاب به نظر نمی رسد. بهتر است از یک باغبان یا کارشناس در زمینه کاشت درختان کمک بگیرید. به این شکل هم رشد بهتر گیاهان را نظاره کنید و هم به بهتر کردن محوطه باغ ویلا در سرخرود کمک کنید.

 

بهتر کردن محوطه باغ ویلا 898887688878

 

یک سبک مشخص را انتخاب کنید

برای بهتر کردن محوطه باغ ویلا در سرخرود باید یک سبک مشخص را انتخاب کنید. اگر به سبک مدرن علاقه دارید باید دیگر المان های باغ ویلا را از موارد مدرن انتخاب نمایید. حال آنکه سبک ایرانی نیز المان ها خاص خود را می طلبد. اما بیشتر ایرانی ها به سبک رومی جهت دیزاین باغ ویلا علاقه دارند. این سبک که چندان مورد پسندد کارشناسان معماری نیست بیشترین فراوانی را در بین ویلاها به خود اختصاص داده است. اگر نمای ساختمان به سبک رومی است باید از المان های رومی نظیر آبنمای، ستون های بلند و … در محوطه باغ ویلا استفاده شود.

استفاده از المان های زیباسازی

المان های زیادی در زیباسازی باغ ویلا می توانند شما را کمک کنند. برای بهتر کردن محوطه باغ ویلا در سرخرود می توانید از المان های زیر استفاده کنید:

آبنما

در صورتی که در انتخاب نمای ساختمان از سبک سنتی ایرانی، سنگ و یا رومی استفاده می کنید می توانید با قرار دادن یک آبنما در جهت بهتر کردن محوطه باغ ویلا در سرخرود تلاش کنید. آبنما زیبایی باغ ویلا را چندین برابر کرده و امکان بازی بچه ها با آب را فراهم می کند. بهتر است آب نما را در ورودی ساختمان تعبیه کرده و یا در مرکز بخش مشخصی از باغ ویلا نصب کنید. آبنما نمی تواند در گوشه ای از باغ تعبیه شود مگر اینکه مدل ساخت آن برای گوشه ساختمان طراحی شده باشد.

گلدان

گلدان هایی بسیار زیادی در بازار وجود دارند. بعضی از آنها سیمانی و بتنی هستند و برای ویلاهایی در سبک های ایرانی و رومی مناسب هستند. اما اگر نمای ساختمان شما در سبک مدرن است بهتر است که از گلدان های کامپوزیتی و پلاستیکی جهت بهتر کردن محوطه باغ ویلا در سرخرود استفاده کنید. کاشت گل و گیاه در گلدان حتما باعث زیباتر شدن باغ ویلای شما خواهد شد. چرا که در شهر سرخرود انواع گیاهان حاره ای رشد می کند و از این رو گلدان همیشه سرسبزی خواهید داشت.

بهتر کردن محوطه باغ ویلا 1254687745

 

وسایل بازی کودکان

اگر در اعضای خانواده خود عضو کوچکی دارید بهتر است با نصب یک تاب و سرسره جهت بازی کردن کودکان به بهتر کردن محوطه باغ ویلا در سرخرود کمک کنید. کودکان همیشه عاشق بازی هستند و اگر باغ خود را بیش از اندازه شلوغ کنید تفاوتی چندانی با داخل ویلا نخواهد داشت. پس در صورتی که کودکی در ویلا دارید محیط مشخص و بازی جهت بازی کردن او در نظر بگیرید که در آنجا مجبور به رعایت هیچ قانونی نباشد. بتواند توپ خود را شوت کند و یا اینکه ساعت ها با تاپ و سرسره بازی کند. کف این قسمت را با کفپوش مناسب پوشش دهید که آسیب به او وارد نشود. به نظر می رسد باغ ویلا باید اجازه بچگی کردن به کودک شما را بدهد چیزی که آپارتمان از او گرفته است.

 آلاچیق

آلاچیق نه تنها به بهتر کردن محوطه باغ ویلا در سرخرود کمک می کند بکله محل مناسبی جهت اجتماع خانواده است. با خرید یک اجاق می تواید آلاچیق خود را برای استفاده در هر فصلی مناسب کنید. آلاچیق بهترین مکان برای جمع شدن و معاشرت اعضای خانواده  است. حتی فرصت مناسبی برای تنها بودن و فکر کردن می تواند باشد. مدل آلاچیق خود را با سبک ساختمان همسان سازی کنید تا به خوبی جلوه کند.

استخر روباز را فراموش نکنید

یکی از بهترین راهکارهای بهتر کردن محوطه باغ ویلا در سرخرود تعبیه یک استخر روباز است. استخرها توجه تمام اعضای خانواده را به خود جلب می کنند. تفاوتی ندارد چند سال سن دارید و یا اینکه چند نفر هستید حتما با دیدی استخر پر آب تصمیم می گیرید که ساعاتی را با شنا کردن بگذرانید. استفاده از سرسره برای استخر به جذابیت آن می افزاید. اگر کودکی در خانه دارید بهتر است که حفاظ استخر را جدی بگیرید تا از سقوط کودک در استخر پیشگیری شود.

 

بهتر کردن محوطه باغ ویلا 98897896869868968968968

کف پوش باغ ویلا را متنوع کنید

امروز طرح های بسیار جذابی برای کف پوش باغ ویلا در بازار وجود دارد. استفاده از انواع سنگ، شن و ماسه، چمن، موزاییک های طرح دار از جمله پیشنهادات جذابی است که می توانید در فضا سازی باغ ویلا از آن استفاده کنید. با جداسازی محوطه های مختلف و استفاده از چند مدل کف پوش به بهتر کردن محوطه باغ ویلا در سرخرود کمک کرده و آن را زیبا نموده اید. حتی می توانید با گل کاری یک طراح جذاب در باغ ویلا طراحی کنید که با نگاه کردن از طبقه بالای ویلا، از آن لذت ببرید.

از مبلمان مناسب با آب و هوا استفاده کنید

مبلمان مناسبی را انتخاب کرده و در محوطه باغ ویلا قرار دهید. این میلمان بهتر است از فرفرژه باشد و شما با کمک بالشت های نرم آن را پوشش دهید. به این شکل با بارش باران می توانید آنها را جمع کرده و یا زمانی که در ویلا نیستید می توانید آن را در خانه نگه دارید. مبلمان نه تنها بهتر کردن محوطه باغ ویلا در سرخرود را به همراه داشته باشد بلکه می تواند محل و زمان مناسبی جهت معاشرت با اعضای خانواده را فراهم کند. این میلمان را با توجه به نمای ساختمان انتخاب کنید. به این شکل همسازان سازی مناسبی در بین المان های مشخص باغ ویلا ایجاد خواهد شد.

درختان در زیباسازی محوطه باغ ویلا چه نقشی دارند ؟

درختان به اندازه یک چمن سالم و پر جنب و جوش برای پروژه طراحی منظره ویلاهای شمالی بسیار مهم هستند. آنها هم برای محیط زیست و هم برای جوامعی که در آن کاشته شده اند مفیدند و در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند و هوایی را که تنفس می کنیم را تصفیه می کند. درختان شغل ایجاد می کنند، از عناصر محافظت کرده و حتی از شفا پشتیبانی می کنند!

ویژگی زیباشناختی : درختان زیبا هستند. آنها می توانند مسیر شما را مشخص کرده یا به نقطه کانونی در حیاط شما (با کمک نورپردازی منظره) تبدیل شوند. آنها همچنین فصل ها را مشخص می کنن ، گلهای زرق و برق دار در بهار و شاخ و برگ درخشان در پاییز به ما می دهند. درختان می توانند هر منظره ای را ارتقا دهند.

درختان شفا بخش هستند : مطالعات نشان می دهد که بیماران با دید درختان سر سبز نسبت به سایر بیماران سریع تر بهبود می یابند. کودکان مبتلا به ADHD نیز از درختان سود می برند و هنگام دسترسی به طبیعت علائم کمتری را نشان می دهند.

فیلترهای هوا و آب طبیعت : درختان اسفنج های بزرگی هستند؛ آلاینده ها را برگها و پوست آنها را جذب کرده و ذرات را از هوا فیلتر می کنند. از طریق فتوسنتز، درختان دی اکسید کربن را به اکسیژن تمیز برای تنفس ما تبدیل می کنند.

درختان ابرقهرمان طبیعت هستند : سایه آنها ما را در برابر اشعه مضر UV-B محافظت می کند و ما (و خانه های ما) را از گرد و غبار و سایر ذرات ناخواسته مسدود می کند. درختان همچنین ما را در برابر باد محافظت می کنند و نورها و بازتاب ها را به حداقل می رسانند. اگر به درستی کاشته شوند  می توانند آلودگی صوتی خیابانهای پر سر و صدا را نیز کاهش دهند.

 

کلام آخر

این بسیار جذاب است که شما بتوانید بعد از خرید باغ ویلا در سرخرود محوطه بیرونی آن را طراحی کنید. اما این برای یک فرد عادی هزینه بسیار زیادی به همراه دارد. در صورتی که تمایل به انجام این هزینه ندارید می توانید با مهندس محمد بخشی مشورت کنید تا به شما باغ ویلاهایی با تمام امکانات را به شما معرفی نمایند. آقای بخشی در زمینه خرید و فروش باغ ویلا، ویلای مستقل، ویلای شهرکی و برج ساحلی در سرخرود تجربه زیادی دارد. ایشان با توجه به بودجه مالی شما می توانند بهترین گزینه را به شما معرفی نمایند.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/09/27

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه