ده نکته طلایی خرید زمین در شمال که باید بدانید!

21 بهمن 1400
0 دیدگاه
زمین در شمال 4896418568418545868474

خرید زمین در شمال، نوعی سرمایه‌گذاری است که افراد بنابر خواسته خود و انتظاراتی که از یک سرمایه‌گذاری معقول دارند، ممکن است به این گزینه بیندیشند و بخواهند آن را به عنوان یک روش امن برگزینند.

خرید زمین در شمال ممکن است با اهداف مختلفی صورت بگیرد. ممکن است شما زمین را برای ساخت ویلا در شمال بخواهید و یا بخواهید آن را برای کشت و زرع خریداری کنید. از طرفی ممکن است بخواهید با خرید زمین در شمال صرفا آن را اجاره دهید و در نهایت از سود حاصل از آن بهره کافی را ببرید.

اگر می‌خواهید زمین درشمال را به هدف اینکه ویلایی به ویلاهای شمال افزوده باشید، خریداری کنید، قاعدتا باید زمینی متفاوت از یک کاربری دیگر و یا زمین مخصوص برای کشت و زرع انتخاب کنید.

اگر قصد خرید زمین درشمال را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا با نکات طلایی این انتخاب بیشتر آشنا شویم.

زمین در شمال 4874874187418741857418

1- مشخص کردن هدف از خرید زمین در شمال

شما باید قبل از خرید زمین درشمال کاملا هدف خود را مشخص کرده‌باشید. برای مثال ممکن است شما بخواهید زمینی در مازندران خریداری کنید. باید بدانید که این زمین مناسب انواع ویلا در مازندران است یا خیر و برای اینکه یکی از بهترین ویلاهای مازندران را داشته باشید، به سراغ زمینی مناسب آمده‌اید یا نه. غالبا یکی از بهترین انتخاب‌ها در این زمینه خرید زمین در سرخرود و ساخت ویلا در سرخرود است. از سوی دیگر ممکن است هدف شما از خرید زمین درشمال، اجاره آن باشد و یا بخواهید در آن به زراعت بپردازید. در اینجا نیز زمین مورد نظر به کلی با یک زمین مناسب ساخت ویلا در شمال متفاوت خواهد بود. ممکن است بخواهید یک زمین در شمال بخرید و سپس از طریق مشارکت در ساخت به ساخت و ساز در آن بپردازید. تمام این موارد تبعات متفاوتی در پی خواهند داشت. پس بهتر است هدف شما کاملا شفاف باشد.

2-مشخص کردن بودجه مورد نظر برای خرید زمین در شمال

زمانی که اقدام به هر نوع سرمایه‌گذاری می‌کنید، بودجه شما باید از قبل کاملا معین باشد و بر اساس آن اقدام به سرمایه‌گذاری و خرید کنید. نباید به موارد واهی و خیالی در این رابطه دل خوش کنید، بلکه باید کاملا منطقی، داشته‌ها و سرمایه خود را بپذیرید سپس از طریق افراد آگاه ببینید که با این میزان از بودجه، سرمایه‌گذاری در کدام زمین در شمال برای شما بهتر است. ممکن است بخواهید که یک زمین ساخته شده در شمال بخرید و یا زمینی خریداری کنید که مجوزهای ساخت و ساز آن از قبل گرفته شده‌باشد. در زمان تعیین هدف، باید بودجه خود را در نظر بگیرید و این بودجه را در تعیین اهداف از خرید زمین در شمال به کار برید. برای مثال بودجه تخصیص داده شده به خرید زمین در یک روستا با خرید زمین در یک شهرک ساحلی مثل دریاکنار متفاوت بوده و هر یک می‌تواند نوعی از خواسته شما را برآورده نماید.

 

زمین در شمال 87474874874185471584158478748

 

3- مشخص کردن منطقه زمین

در زمان خرید زمین درشمال، منطقه زمین از اهمیت به سزایی برخوردار است. قیمت زمین در شمال، بسته به نوع منطقه متفاوت است و از طرفی، هر منطقه برای نوعی از کاربری ویژه است. برای مثال اگر به دنبال یک منطقه توریستی و گردشگری هستید، می‌توانید به سمت خرید ویلا در سرخرود و یا خرید از برج‌های ساحلی سرخرود بروید و از این نظر مطمئن باشید که با توجه به اقتصاد گردشگری این منطقه، روز به روز به ارزش زمین خریداری شده افزوده خواهد شد.

از طرفی، اینکه شما در کدام یک از مناطق شمال زمین را خریداری می‌کنید، در آینده تاثیر به سزایی در فروش نیز خواهد داشت. ممکن است شما یک زمین درشمال بخرید و در آینده قصد فروش آن را داشته‌باشید. در اینجاست که باید به سراغ خرید زمین در مناطقی بروید که تحت هر شرایطی بازار خرید و فروششان داغ است و همواره مشتری پر و پا قرص دارند.

4- دقت به سند زمین

یکی از مواردی که اگر در زمان خرید ویلاهای شمال و زمین درشمال به آن دقت نکنید و از صحت و سلامت آن مطمئن نشوید، عواقب بسیاری گریبانگیر شما خواهد شد، بررسی‌های مربوط به سند زمین است. موارد مربوط به سند زمین در شمال به حدی حیاتی است که هر گونه بی دقتی در این مورد، ممکن است تمام سرمایه شما را به هدر بدهد.

قبل از هرچیز از شش دانگ بودن سند زمین مطلع شوید و مراقب مسائل مربوط به ورثه و یا اجاره و رهن زمین نیز باشید. از آزاد بودن سند زمین در شمال مطمئن شوید و هرگز در دام افرادی که با سودجویی یک زمین مشکل‌دار را به هر طریق که شده به افراد نا آگاه می‌فروشند نیفتید. اقدام مستقل به خرید زمین درشمال، یعنی بدون مشورت از افراد آگاه و فعال، غالبا با این گونه دردسرها همراه خواهد بود، به گونه‌ای که ممکن است یک ویلا در شمال خریداری کنید ولی هیچوقت خودتان صاحب آن نشوید.

زمین در شمال 4874874874185741751174174

5- بررسی همسایگی‌های زمین در شمال

همسایگی زمین همیشه از موارد قابل توجه است، فرقی ندارد این زمین درشمال است یا در هر منطقه دیگری، ما همیشه به دنبال بررسی همسایگی‌های زمین هستیم. همسایگی زمین در شمال به چه معناست؟ این مسئله به این معنی است که محله مورد نظر دقیقا در چه وضعیتی قرار دارد. از نظر دسترسی‌ها و نزدیک بودن به مراکز مهم مثل مراکز تجاری، رفاهی، خدماتی و درمانی موقعیت زمین را کاملا از نظر می‌گذرانیم. اگر زمین مورد نظر را برای ساخت ویلا در شمال خریداری می‌کنیم، به مواردی مثل نحوه طراحی محله، پرداختن به جزئیات، غنای حسی، میزان حس تعلق افراد به مجموعه، میزان جرم خیزی محله، نحوه دسترسی به کاربری‌های آموزشی و … توجه کرده سپس به خرید زمین در شمال اقدام می‌کنیم.

6- بررسی حقوقی مسائل زمین در شمال

آشنا بودن با قوانین و مقررات خرید زمین باعث می شود که یک خرید مطمئن داشته باشید. برخی از این قوانین عبارتند از:

  • انتخاب مشاور املاک مناسب و قابل اعتماد: اولین قدم در زمان خرید زمین است. چرا با که مشاوره گرفتن از یک مشاور املاک حرفه ای می توانید با خیالی راحت خرید خود را انجام دهید. به همین دلیل باید در انتخاب مشاور املاک دقت زیادی داشته باشید. مراجعه به مشاورین املاک معتبر و دارای مجوز گزینه مناسبی است.
  • خرید زمین از افراد و سازمان های حقوقی: برای این کار باید از هویت فروشنده مطمئن شوید.مجوز های وکالت فروشنده را نیز مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار دهید. همچنین خرید زمین های مصادر۶ شده توسط نهادهای دولتی برای شما دردسرهایی را به همراه دارد.
  • نحوه نوشتن قولنامه خرید و فروش: نوع نوشتن قولنامه تاثیر زیادی در مراحل معامله دارد. باید اطلاعات زیادی در این باره داشته و قبل از قرار داد، سند زمین را مطالعه و کد رهگیری آن را استعلام نمایید.

در رابطه با مسائل حقوقی زمین، دقت کنید که زمین مورد نظر در ضمانت وام و یا هر ضمانت دیگری نباشد، از سوی دیگر مسئله تعدد مالکین در ادامه ممکن است باعث دردسر شما شود، به این صورت که شما یک زمین خریداری می‌کنید و از تعداد مالکین آن زمین در شمال مطلع نیستید، در نهایت کل مبلغ را پرداخت می‌کنید ولی سر و کله سایر مالکین پیدا شده و مخالف این معامله هستند. در اینجور موارد اغلب معامله فسخ می‌شود، ولی زمانی که شما با زمین‌های مشکل‌دار مواجه می‌شوید، در نهایت زمان زیادی را از دست می‌دهید، ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید و از سوی دیگر ممکن است در دام شیادانی بیفتید که کارشان سو استفاده در این راستا است.

7- مشخص کردن کاربری زمین در شمال

شما باید مشخص کنید که کاربری ویژه مورد انتظار شما برای این زمین درشمال چیست. این مورد موارد بسیاری را تعیین می‌کند. مواردی از قبیل منطقه جغرافیایی زمین، همسایگی‌های زمین، متراژ زمین، قیمت آن و سود دهی زمین در آینده.

برای مثال شما نمی‌توانید از یک زمین که جان می‌دهد در آن یک مرکز تجاری عالی ساخت، توقع یک ویلا در شمال را داشته باشید و یا برعکس! از طرفی برخی از زمین‌ها فقط به دلیل حاصل‌خیز بودن خود، مورد توجه هستند و باید معین کنید که می‌خواهید به چه نوع کشتی در این زمین‌ها بپردازید. در هر صورت تعیین کاربری زمین بسیار مهم است. مثلا برای ساخت برج ساحلی، اگر به موفقیت برج‌های ساحلی سرخرود نگاهی بیندازید می‌بینید که بهترین تصمیم در این رابطه خرید زمین در سرخرود است. اگر سرمایه کافی برای ساخت را نداشته باشید می‌توانید یک زمین درشمال بخرید و در ساخت مشارکت کنید. در رابطه با مشارکت در ساخت در نوشتارهای قبلی سایت دکتر بخشی به تفصیل صحبت کرده‌ایم.

 

زمین در شمال 5789687678978789879

 

8- استعلام از مراجع ثبت اسناد و املاک

برای اینکه از خریدی امن بهره ببرید، موقعیت زمین را باید از طریق مراجع معتبر ثبت اسناد و املاک پیگیری کنید تا در پروسه خرید زمین در شمال دچار اتفاقات ناگوار نشوید.

این استعلام غالبا از طریق مشاورین املاک معتبری صورت می‌گیرد که شما را در روند خرید زمین درشمال همراهی می‌کنند.

9- خرید کامل و یا اقساطی زمین در شمال

اگر بودجه کافی برای خرید زمین در شمال را ندارید ولی می‌توانید به صورت اقساط به تهیه یک زمین در شمال بپردازید، در بسیاری از موارد برخی از زمین‌ها وجود دارند که امکان خرید اقساطی را برای خریداران زمین در شمال فراهم کرده‌اند. می‌توانید وقت خود را بر این موارد بگذارید و با تحقیق در این زمینه به خواسته خود برسید.

10- مشورت با مشاورین املاک معتبر

و اما مثل همیشه بزرگترین توصیه ما به شما، در ارتباط بودن با یک مشاور املاک مجرب و معتبر در زمینه خرید ویلا و زمین در شمال است. زمانی که شما در کنار یک فرد متخصص در این زمینه می ‌ایستید، دیگر دغدغه و نگرانی در رابطه با موارد فوق را نخواهید داشت و تمام مراحل را به یک کاردان می‌سپارید تا شما را در این راستا همراهی کند. به همین منظور قبل از اقدام به خرید زمین در شمال، از طریق راه‌های ارتباطی با مشاورین املاک دکتر بخشی در ارتباط باشید تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود.

قیمت زمین در شمال

از موارد مهم ساخت و ساز مسکن پیدا کردن زمینی  با موقعیت مکانی خوب و قیمت مناسب می باشد. زمین نیز مانند هر ملک دیگری دارای قیمت های متفاوتی می باشد و عوامل زیادی بر قیمت آن تاثیر گذار است از جمله این عوامل عبارتند از: مساحت زمین، شکل هندسی زمین، میزان تراکم پذیری، قرار داشتن در محدوده طرح ترافیک، قرار داشتن زمین در میدان، موقعیت مکانی، موقعیت قرار گرفتن زمین نسبت به معابر.

علاوه بر موارد گفته شده بازار مسکن نیز بر قیمت زمین اثر گذار است به گونه ای که با رونق بازار مسکن ساخت و ساز افزایش یافته و قیمت زمین بیشتر می شود و برعکس با رکود بازار مسکن قیمت زمین نیز پایین می آید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه