در شمال ویلا بخریم یا آپارتمان؟

1 آذر 1400
0 دیدگاه
آپارتمان 474848748748747
” به جای خواندن بهتر نیست گوش دهید ؟ “
————————————————————————————————————

امروزه هم خرید ویلا و هم خرید آپارتمان از بورس ترین و مد ترین کارهایی است که افراد آن را انجام می دهند ، همه ما می دانیم که هم آپارتمان و هم ویلاهای شمال هر کدام ویژگی ، مزایا و معایت مختص به خود را دارند . خریداری ویلا ممکن است ، کمی برای افراد گران تر باشد زیرا ویلاهایی که در منطقه عالی قرار دارند و امکانات بالایی را نیز شامل می شوند قیمت بالاتری خواهند داشت .

ویلاها دارای حیاط بزرگ و شخصی می باشند شما آزادانه می توانید هر گونه تغییری که خواستارید در آن ایجاد کنید همچنین شما برای برقراری هرگونه مراسم و افزودن امکانات آزاد می باشید و نیازی به کسب اجازه از دیگران نخواهید داشت . در خانه های ویلایی شما به راحتی می توانید در دکوراسیون خود تغییراتی به وجود آورید ، می توانید به پرورش گیاهان مورد علاقه خود بپردازید ، درختان میوه ای بکارید و با گل ها تزئینی متفاوت جلوه حیاط ویلای خود را تغییر دهید .

در حالی که در آپارتمان ها شما نمی توانید به راحتی هر گونه تغییر و تعمیری که می خواهید به وجود آورید ، برای اینکار باید از تمامی ساکنان آپارتمان کسب اجازه کنید و باید به گونه ای باشد که ایجاد مزاحمت نکنید برای آن ها . همچنین باید اضافه کنیم در آپارتمان های حیاط کوچکی وجود دارد که برای تمامی ساکنان در آن مشترک می باشد و به تنهایی برای شما نخواهد بود .

در خانه های ویلایی امکانات بیشتری مانند ایجاد باغچه ، ساخت استخر یا حوض ، قرار دادن باربیکیو ، آلاچیق یا تخت های چوبی برای اوقات فراغت و … در دسترس شما می باشد در حالی که در آپارتمان ها شما اجازه برای انجام چنین کار هایی نخواهید داشت . در خانه های ویلایی شما تابع قوانین شخصی خود می باشید در حالی که در آپارتمان ها قوانین و مقررات مشترک و همگانی است و تمامی افراد و ساکنان ، باید آن ها را رعایت کنند تا از ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت های دیگر جلوگیری کنند .

ویلا و آپارتمان در شمال 918949494949

 

نیاز ما به سفر و استراحت

همه ی ما علاوه بر غذای جسم به غذای روح هم احتیاج داریم. نیاز داریم که حداقل هرچند وقت یک بار از دغدغه ها و شلوغی های زندگی روزمره فاصله بگیریم و برای استراحتی چندروزه به دل طبیعت بزنیم. اما اینکه در طول سفر ، کجا اقامت میکنید و وقت میگذرانید ، کیفیت سفر شما را مشخص خواهد کرد! اگر پاسختان ویلاهای اجاره ای یا هتل ها هستند و تا به الان کلی هزینه صرف پرداخت اجاره ویلا و یا هتل ها کرده اید ، قطعا کلی پول از جیبتان رفته که میتوانست به شکل به صرفه تری خرج شود. اگر یک بررسی ساده انجام دهید ، میفهمید حداقل نیمی از قیمت یک ویلا را تا به الان صرف پرداخت اجاره ویلا یا اقامت در هتل کرده اید و از الان به بعد هم اگر بخواهید به همین روند ادامه دهید ، نیم دیگر قیمت یک ویلا در شمال را هم پرداخت خواهید کرد! پس به فکر یک کار اساسی باشید و اقدامی کنید که هم جنبه ی سرمایه گذاری داشته باشد و هم جنبه ی تفریحی و استراحت! با خرید ویلا یا آپارتمان در شمال میتوانید این امر را محقق کنید.

چرا در شمال ویلا بخریم؟

خرید ملک در شمال از بارزترین سرمایه گذاری هایی است که این روزا شاهد آن هستیم ، افراد بسیاری به دنبال خرید ملک در شمال و سرمایه گذاری پر سود و بلند مدت هستند ، همانطور که می دانید خرید ملک چه آپارتمان باشد و چه ویلا مزایا و معایب خاص خود را دارد ، از این رو در ادامه به هر کدام خواهیم پرداخت .

ویلاهای شمال همگی دارای ویوی تماشایی و ابدی هستند و از این رو به راحتی خریداران می توانند از فضای عالی اطراف ویلا و همچنین حیاط ویلا لذت ببرند . از مزایای داشتن خانه ویلایی نیز بهره مندی از حیاط است که ساکنین می توانند از آن لذت ببرند  . در حالی که آپارتمان ها تقریبا از چنین مزایایی بی بهره هستند ، باغچه و یا حیاط آپارتمان ها با باقی ساکنین مشترک می باشد و شخصی نیست .

هم ویلا و هم آپارتمان از سرمایه های اساسی محسوب می شوند ، شمال ایران به دلیل دارا بودن آب و هوای معتدل و طبیعت سرسبز سالیانه میزبان افراد بسیاری می باشد . همجنین نیز دارای مناطق گردشگری و تفریحی زیادی است که از این رو مسافران و توریستان زیادی به قصد سفر  و تفریح به این منطقه سفر می کنند ، از همین رو ارزش ملک در شمال روزانه در حال افزوده شدن می باشد .

از معایب آپارتمان نشینی می توان به رعایت قوانین و مقرراتی اشاره نمود که برای همگی یکسان است . از همین رو ممکن است برای افراد سخت باشد و نتوانند ازادانه به تفریحات و کارهایی که می خواهند بپردازند . به عنوان مثال در صورتی که ساکنین آپارتمان بخواهند در دکوراسیون داخلی خود تغییراتی را ایجاد کنندکه ممکن است برای بقیه ساکنین ایجاد مزاحمت داشته باشد ، حتما باید از تمامی ساکنین کسب اجاره نمایند . در صورتی که تعمیراتی را قادر به انجام باشید که احتمال ایجاد آلودگی صوتی است نیز حتما باید از باقی ساکنین کسب اجازه نمایید تا در صورت ایجاد مزاحمت با مشکل مواجه نشوید . اما خرید ویلا شخصی در شمال این گونه نمی باشد ، صاحبان ویلا به راحتی می توانند هرگونه تغییری که می خواهند را در ویلای خود به وجود بیاورند حال این تغییر در دکوراسیون داخلی باشد یا در دکوراسیون و نمای خارجی ، ساکنین در ویلاها برای ایجاد هر گونه از این تغییرات با هیچ گونه از این مشکلات مواجه نخواهند شد .

داشتن باغچه  و حیاط شخصی در ویلاها با شما این امکان را می دهند تا از تمامی تفریحات و کارهای روزانه بهره مند شوید . به عنوان مثال کاشتن گیاهان متنوع و درختانی که مورد پسند شماست می تواند هم در زیباسازی حیاط ویلای شما موثر باشد و هم وقت آزادانه شما را پر کند  .

شما با داشتن حیاط شخصی در ویلای خود می توانید با قرار دادن صندلی و یا تخت برای خود گوشه ای دنج را خلق کنید و از تماشای طبیعت سرسبزی که در اطراف خود دارید ، نهایت لذت را ببرید .

در ایران ، اکثریت افرادی که عاشق طبیعت هستند ، به خصوص تهران نشین ها ، شمال را برای مسافرت ترجیح میدهند. حال اگر شما هم از هر فرصتی استفاده میکنید تا به این خطّه ی زیبا سر بزنید ، بد نیست یک ویلا یا آپارتمان در شمال خریداری کنید.عده ای از افراد هم بعد از بازنشستگی که دیگرهیاهو و شلوغی شهر را تاب نمی آورند ، در فصول خوش و آب هوا در شهرهای شمالی اقامت میکنند. انگیزه بسیاری از افراد هم از ترک شهرهای شلوغ و زندگی در شمال ، پیشنهاد پزشک و گذراندن دوره درمان میباشد. حال اگر از انگیزه افراد برای سفر یا زندگی در شمال صرف نظر کنیم ، به نظر شما خرید ویلا در شمال عاقلانه تر است یا خرید آپارتمان هایی که بیشتر در سالهای اخیر باب شده اند؟ در ادامه مفصلا به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

در شمال ویلا بخریم یا آپارتمان؟ 8968968686876896

 

مزایای خرید ویلا در شمال

خرید ویلا در شمال بیشتر مناسب افرادیست که به یک فضای شخصی و مستقل نیاز دارند. این روزها که اکثر افراد در خانه های آپارتمانی زندگی میکنند ، خرید ویلا را به آرپارتمان در شمال ترجیح میدهند. ویلاهای شمال در حالات مختلف موجود هستند و شما اگر محدودیت بودجه نداشته باشید ، دستتان در انتخاب باز خواهد بود. ویلاهای ساحلی که معمولا طرفداران بیشتری دارند ، ویلاهایی هستند که در نزدیکی دریا واقع شده اند و همین نکته دلیل بر محبوبیتشان است. معمولا اطراف ویلا هم به یک باغ مزین شده که ویلا را نسبت به آپارتمان برتری میدهد. دسته ی دیگری از ویلاها در شمال ، ویلاهای جنگلی هستند. ویلاهای جنگلی هم جزء ویلاهای پرطرفدار شمال محسوب میشوند و هرچه ویوی ویلا به مناظر جنگل زیباتر باشد ، طرفداران بیشتری خواهد داشت.

معایب خرید ویلا در شمال

اگر از قیمت بیشتر ویلاها صرفه نظر کنیم ، نمیتوان از هزینه ی نگهداری آن ها چشم پوشی کرد. قطعا هر ویلایی نیاز به مراقبت دارد . اکثر افرادی که در شمال صاحب ویلا میشوند ، بیشتر مواقع در شهر دیگری سکونت دارند و تنها در تعطیلات به شمال مسافرت میکنند. از این رو شاید فرصت کافی برای رسیدگی و مراقبت از ویلا را نداشته باشند. علاوه بر این نکته ، باید سیستم امنیتی قابل قبولی در ویلا پیاده کرد ، تا در یکی از همین رفت و آمد ها ویلای خود را خالی از اسباب و اثاثیه نبینید ، چرا که خانه ای که صاحب خانه نداشته باشد ، فاقد امنیت خواهد بود.

 

ویلا و آپارتمان در شمال 194949494

 

مزایای خرید آپارتمان در شمال

در قسمت قبل به نکته ی مهم امنیت اشاره کردیم.  آپارتمان هایی که در سطح شهر واقع شده اند ، شاید به اندازه ی ویلاهای ساحلی و جنگلی جذاب نباشند ، اما قطعا از امنیت بیشتر برخوردار هستند. شما با وجود داشتن چند همسایه ، در آپارتمان ، نیازی به استخدام سرایدار و نگهبان برای مراقبت از ویلا نخواهید داشت. آپارتمان های شمال علاوه بر داشتن امنیت بیشتر ، یک فرصت خوب برای سرمایه گذاری هم محسوب میشوند. در واقع شاید سرمایه کافی برای خرید ویلا در شمال نداشته باشید ، اما بتوانید با خرید یک آپارتمان در شمال ، سال های سال لذت یک سفر کم هزینه را به خود هدیه کنید.

معایب خرید آپارتمان در شمال

به هر حال اکثر مسافرین ، از آپارتمان های شهری فرار میکنند و شاید اینکه بخواهند دوباره وارد یک فضای آپارتماتی شوند برایشان خوشایند نباشد. در واقع آپارتمان ها آن حس استقلال و آسایشی که از اقامت در ویلا دریافت میکنید را به شما نمیدهند. از طرفی آپارتمان ها اکثرا توسط بساز بفروش ها ساخته میشوند و شما نباید توقع چندان زیادی از کیفیت مصالح و ساخت آن ها داشته باشید. پس اگر قصد خرید آپارتمان در شمال دارید ، قبل از خرید تمامی جوانب را بسنجید.

 

در شمال ویلا بخریم یا آپارتمان؟ 967496876984796876387968

 

در شمال ویلا بخریم یا آپارتمان

با تمام اطلاعاتی که در رابطه با خرید ویلا و آپارتمان در شمال در اختیارتان قرار گرفت ، شما باید تصمیم بگیرید خرید ویلا در شمال عاقلانه تر است یا آپارتمان ؟! خرید ویلا یا آپارتمان در شمال ممکن است شما را مجبور به تجربه ی سفرهای تکراری بکند و هربار اقامت در یک جای تکراری خسته کننده باشد‌. اما اگر بخواهیم این یک مورد را در برابر مزایای خرید ویلا یا آپارتمان در شمال قرار دهیم ، اصلا به چشم نخواهد آمد. با خرید ویلا یا آپارتمان در شمال مجبور نمیشوید ساعت ها وقت صرف جستجوی مورد خوب برای اجاره کنید. پولتان در دراز مدت پس انداز خواهد شد و هزینه های سنگین در ازای چند شب اجاره ویلا یا اقامت در هتل پرداخت نخواهید کرد و در واقع به دارایی های خودتان افزوده خواهد شد و پول روی پول بقیه مالکین نخواهید گذاشت ! پس اگر تصمیم به خرید ویلا یا آپارتمان در شمال دارید ، با تحقیق و بررسی کامل تصمیم بگیرید و از آژانس های معتبر فروش ویلا و آپارتمان اقدام به خرید کنید.

کلام آخر
یکی از تفاوت های دیگر آپارتمان با ویلا در هزینه ی خرید آن می باشد . نمی توان گفت که ویلا لزوما از آپارتمان گران تر است زیرا ممکن است یک آپارتمان لوکس در یک نقطه ی مناسب شهر بسیار گران تر از یک ویلای بیرون شهر باشد. قیمت ویلاها با توجه به موقعیت قرار گیری آن در ساحل یا جنگل، شهرک یا غیر شهرکی بودن بسیار متفاوت است. ویلاهایی با متراژ بیشتر و دارای فضای سبز، قیمت بیشتری در مقایسه با آپارتمان ها دارند اما با توجه به اینکه سازندگان به ساخت ویلا با متراژ پایین نیز توجه کرده اند می توان ویلاهایی با قیمت مناسب پیدا کرد. اما در حالت کلی ویلا در شمال به دلیل برخورداری از امکانات بیشتر و متقاضیان بیشتر معمولا گران تر به فروش می رسند.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/09/01

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه